12.04.21r. Poznajemy wiarę we własne siły

Zaczynamy od ćwiczeń😀

– „Cześć, żółwik, piąteczka…!” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci biegają swobodnie przy dźwiękach granych przez rodzica na dowolnym instrumencie. Gdy muzyka cichnie, stają naprzeciwko wybranej osoby i witają się z nią w sposób wskazany przez prowadzącego zabawę, np. „przybijają piątki”.
– „Miłe kotki” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci-kotki czworakują w dowolnych kierunkach. Na hasło: kici, kici – kotki czworakują szybko do wyznaczonej osoby/miejsca. Na hasło: ciii – układają się do snu, zwijając w kłębek, na hasło: miłe kotki – czworakują w dowolnych kierunkach.
– „Siadamy na krzesełku” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci stoją w rozsypce, stopy rozstawione na szerokość barków, ręce luźno. Na przemian udają, że siadają na krześle – robią przysiad, wypychając daleko biodra do tyłu, jednocześnie uginając nogi w kolanach, po chwili wracają do pozycji wyjściowej.
– „Pajacyki” – zabawa z elementem podskoku. Dzieci stoją w rozsypce, wykonują „pajacyki” w miejscu, na sygnał (np. pojedyncze uderzenie w tamburyn) pajacyki podskakują jak najwyżej. • dowolny instrument
– „Baletnice” – zabawa uspokajająca. Dzieci idą po obwodzie koła, podnosząc wysoko kolana, plecy proste. Na sygnał– klaśnięcie – dzieci zastygają w dowolnej pozie baletnicy. Na ponowne klaśnięcie wznawiają marsz.

Teraz posłuchajcie „Legendy o Smoku Wawelskim”

Legenda o Smoku Wawelskim
Weronika Kostecka
Czy wiecie, co upamiętnia krakowski pomnik smoka stojący u stóp Wawelu? Ten potwór jest na szczęście z metalu i nikomu nie może zrobić krzywdy, ale jego pierwowzór nie na żarty nastraszył mieszkańców Krakowa.
Dawno, dawno temu, tak dawno, że nikt już nawet nie pamięta, kiedy dokładnie to się wydarzyło, w pieczarze pod Wawelskim Wzgórzem zamieszkał najprawdziwszy, straszliwy smok ziejący ogniem. Gdy wydawał z siebie złowrogi ryk, drżały ściany wszystkich domów, a nawet ściany zamku, w którym mieszkał król Krak.
Smok polował na pasące się owce i inne zwierzęta. Pożerał je, a gdy tylko ponownie zgłodniał, znów wyruszał na łowy, wprawiając w przerażenie wszystkich mieszkańców. Zdarzało mu się też porywać bezbronne dziewczęta. Ze strachu o swoje córki i żony krakowianie sami zaczęli podrzucać mu pod jaskinię tłuściutkie owce z nadzieją, że gdy potwór się naje, nie będzie polował. Wszyscy jednak drżeli na myśl, że w końcu zabraknie zwierząt…
Król Krak rozmyślał od rana do wieczora, jak się pozbyć smoka. Ogłosił nawet, że śmiałek, który zabije potwora, dostanie w nagrodę rękę królewskiej córki. Kolejni rycerze stawali do walki ze smokiem, ale żaden z nich nie zdołał go pokonać. Tym, którzy mieli szczęście, udawało się uciec; innych smok pożerał, i to razem ze zbroją. Królewna płakała, król nie spał po nocach ze zmartwienia, a mieszkańcy byli coraz bardziej przerażeni.
Któregoś dnia do zamku przybył szewczyk Skuba i skłonił się przed królem.
– Wiem, jak uwolnić Kraków od tego podłego potwora! – obwieścił.
Król wysłuchał całego planu. „To się może udać!” – pomyślał. Jeszcze tego samego dnia szewczyk zamknął się w swoim warsztacie i przystąpił do pracy, dodając sobie odwagi wesołą piosenką:
Może nie jestem rycerzem,
ale w swój rozum wierzę!
Wiem, jak Kraków ocalić,
król mnie na pewno pochwali!
Potwór nie będzie już szkodzić.
Król mnie za to nagrodzi!
Oto, co wymyślił Skuba: zdobył gdzieś piękną, owczą skórę, wypełnił ją siarką i smołą, a następnie zszył wszystko tak zręcznie, że wypchana owca wyglądała jak żywa. Nad ranem podrzucił ją pod smoczą pieczarę. Gdy tylko smok się obudził i poczuł, że jest głodny, wypełzł na zewnątrz i zauważył smakowicie wyglądającą, tłuściutką owcę. Rzucił się więc na nią i połknął w całości, mlaszcząc z apetytem olbrzymim smoczym jęzorem. Minęło jednak zaledwie kilka
chwil, gdy uczucie sytości ustąpiło miejsca straszliwemu pożarowi żołądka. Potwór poczuł, jak gdyby ogień trawił go od wewnątrz! Z upiornym jękiem smok rzucił się do brzegu Wisły i chcąc ugasić pragnienie, począł pić wodę; pił i pił, aż napęczniał tak bardzo, że nagle pękł z hukiem i rozpadł się na milion kawałków!
Mieszkańcy Krakowa wiwatowali na cześć sprytnego szewca, a król Krak dotrzymał słowa: wkrótce Skuba i królewna stanęli na ślubnym kobiercu. Skuba opływał od tej pory we wszelkie dostatki, żal mu było jednak porzucić swoje ulubione zajęcie… dlatego nadal szył poddanym buty!

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jaki straszliwy potwór mieszkał dawno temu w Krakowie? Co stawało się z rycerzami, których król wysyłał do walki z potworem? W jaki sposób Skuba zgładził potwora? Czy szewczyk pokonałby smoka, gdyby nie wierzył w siebie i swój plan? Dlaczego?

Teraz zamieniamy się w smoki, czas się trochę poruszać „Smoku, do pieczary!” – zabawa ruchowa. Przy dźwiękach muzyki/instrumentu dzieci-smoki poruszają się ociężale po sali, wydając „smocze” jęki. Na hasło: Smoku, do pieczary! – dzieci wchodzą ostrożnie pod rozłożone na podłodze koce.

„Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?” – rozmowa kierowana. Chętne dzieci wypowiadają się na temat tego, czego nie lubią robić z braku wiary w siebie. Spróbujcie porozmawiać z dziećmi na temat: co to jest zakłopotanie, niepewność, dlaczego w niektórych sytuacjach trudno uwierzyć w siebie i coś zrobić, oraz o towarzyszących temu uczuciach (obawa, że coś wyjdzie nie tak, strach przed odmową lub porażką, wstyd, że ktoś nas wyśmieje, nieśmiałość, a także ból brzucha, szybsze bicie serca, płacz).

„Wiążę sznurówki” – próby wiązania sznurówek (but ze sznurówkami lub zabawka edukacyjna do ćwiczeń w wiązaniu)
„Znajdź parę butów” – doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci. Rozkłóżcie na dywanie kilka par butów i przykryjcie je nieprześwitującymi chustami lub dużymi kawałkami bibuły. Dziecko naprzemiennie z rodzicem/rodzeństwem odkrywa po dwa buty. Jeśli znajdzie parę, odkłada ją obok siebie. Jeśli jej nie znajdzie, ponownie zakrywa buty.
„Co robi szewc?” – rozmowa kierowana na temat pracy wykonywanej przez szewca.

9.04.21r. Jak gąsienica przemienia się w motyla?

Na początek poproście rodziców o przeczytanie wiersza D. Gellner „Gąsienica tajemnica”

Idzie ścieżką gąsienica,
kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma…
Jedną robi nam „pa, pa, pa!”.
Do widzenia! Do widzenia!
Czary-mary – już mnie nie ma!
Nitką się owinę cała
i przez zimę będę spała!
Gdy ochłodzi się na dworze,
będę spała, jak w śpiworze.
Już się niby nic nie dzieje.
Kokon się na wietrze chwieje…
Gąsienica w środku śpi
i zamknęła wszystkie drzwi.
A na wiosnę – Patrzcie teraz!
Ktoś w kokonie drzwi otwiera!
Macha do nas skrzydełkami…
Kto to jest? Powiedzcie sami.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza

  • Co robiła zimą gąsienica?
  • W czym spała w czasie zimy?
  • Co stało się z gąsienicą, kiedy nastała wiosna?
  • W co zamieniła się gąsienica?

Czas na piosenkę😊

Czas na krótką gimnastykę

Na koniec propozycje prac plastycznych

https://karolowamama.blogspot.com/2017/03/gasienica-na-8-sposobow-zwierzaki-cudaki.html

Dla chętnych, opowiadanie W. Kozłowskiego

8.04.21r. Bardzo głodna gąsienica

Zaczynamy od zagadki. Ciekawe czy zgadniecie o czym będą dziś zajęcia?😉

Listki chrupie Chrup! Chrup! Chrup!
Nie używa wcale nóg!
A gdy krótka minie chwila,
wnet przemieni się w motyla.
Jednak teraz też zachwyca.
Jest to……. ( gąsienica).

Teraz posłuchajcie krótkiego opowiadania o gąsienicy.

Ciekawe czy pamiętacie, co zjadła gąsienica? Możecie spróbować narysować to, co zapamiętaliście.

A teraz czas na zabawę – w trakcie recytacji, wykonujcie czynności, które są opisane w wierszu.

„Gąsienica mała po trawce biegała.
Nóżkami tupała, rączkami machała.
W kółko się kręciła i piłką bawiła.
Gdy deszczyk zaczął padać,
pod listkiem się skryła
i bardzo zmęczona spać się położyła.”

My też dziś będziemy karmić baaaardzo głodną gąsienicę. To specjalna matematyczna gąsienica…ona zjada kolory😊Waszym zadaniem będzie dokończyć rytmy na krótkiej gąsienicy.
Później stwórzcie samodzielnie rytm na dłuuuuugiej gąsienicy. Owocnej pracy.😄

A tu znajdziecie dodatkowe karty pracy, które pomogą wam usprawnić wasze rączki😊

A na koniec jeszcze zabawa ruchowa przy piosence. Dobrej zabawy.

7.04.21r. Kodowanie

WIOSENNE KODOWANIE – Pierwsza tabelka na każdej ze stron to wzór, kolejna jest tabelą do uzupełnienia. Karty można potraktować jako karty pracy, ale można też stworzyć wersję, która posłuży na bardzo długi czas 🙂 Wystarczy zalaminować i korzystać wielokrotnie i w każdej wolnej chwili 🙂 Owocnej pracy 🙂

Teraz trochę poćwiczymy😃

FIGUROWE UKŁADANKI – W tym zadaniu dzieciaki będą miały za zadanie odtworzyć ułożenie figur zgodnie z kartą pomocniczą. Mamy dla Was gotowe figury i karty pomocnicze, a jeśli chcecie wiernie odwzorować naszą propozycję   możecie stworzyć sobie kartonową podkładkę z przegródkami. A może wymyślicie coś jeszcze innego 🙂 

A teraz zamieniamy się w pszczółki

IDŹ DO CELU – Do zestawu dwóch plansz dołączyłyśmy kilkanaście obrazków przedstawiających zwierzęta i ich domy czy miejsca najczęstszego bytowania. Dzieciaki nie dość, że będą pracowały nad skupieniem, koncentracją czy logicznym myśleniem to utrwala także wiedzę przyrodniczą.

Wystarczy karty zalaminować  i używając mazaka suchościeralnego cieszyć się zabawą, która ma mnóstwo wariantów.  Życzymy Wam i Waszym pociechom fajnej zabawy.

6.04.21r. Cofamy się do przeszłości

Zapraszam dziś do zwiedzania Muzeum Ewolucji

Teraz czas na zabawę

Propozycje prac plastycznych

2.04.21 Co znajduje się pod skorupką?

aktywność plastyczno-techniczna

„O jajkach słów kilka” – dziś poznamy różne wielkości jaj i jakie ptaki je znoszą.

Nie wiem czy wiecie, ale nie tylko ptaki wykluwają się z jaj. Zachęcam do obejrzenia filmiku, z którego dowiecie się kilku ciekawostek na ten temat.

Ale czy wiecie co kryje się pod skorupką? Do następnej części zajęć będziemy potrzebować 2 jajka – 1 surowe i 1 ugotowane.

Może uda wam się także przeprowadzić kilka eksperymentów z jajkiem🥚

Zakręcone jajko. A teraz kładziemy jajko surowe na stole i próbujemy nim zakręcić. To samo robimy z jajkiem ugotowanym. Które jajko kręciło się szybciej? Wy już na pewno wiecie. Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Dużo szybciej niż jajko ugotowane. Dlaczego tak się dzieje? W jajku nieugotowanym środek jest płynny, zauważyliście to przy potrząsaniu. Sprawia to, że w środku jajko porusza się w różne strony i jest przez to wolniejsze, niż jajko ugotowane.

Dlaczego jajko nie tonie w słonej wodzie? Dwie szklanki wypełniamy wodą do połowy. W jednym rozpuszczamy kilka łyżek soli. Wkładamy jajka do szklanek. Jajko w solance pływa, w wodzie opada na dno. Dlaczego? Jajko jest cięższe od wody, ale lżejsze od solanki i dlatego w solance pływa. Sól zagęszcza wodę, która w efekcie wypiera jajko na powierzchnię. Im więcej soli w wodzie, tym większa jest wyporność. W przyrodzie najlepiej widać to w Morzu Martwym.

Czy skorupka jest krucha? (Uwaga: do tego eksperymentu najlepiej wziąć jajko od wiejskiej kury!) Spróbujcie ścisnąć jajko trzymając je w dłoniach od dłuższych końców. Prawdopodobnie, mimo użycia dużej siły, nie uda się wam zgnieść jajka (no, chyba, że jednak się uda bo jajka sklepowe mogą być słabsze, więc miej szmatkę w pogotowiu). Okazuje się, że jajko jest kruche gdy je uderzysz, ale bardzo odporne na zgniatanie. Dlaczego? Gdyby jajka nie były odporne na zgniatanie, ptaki miałyby w gniazdach jajecznicę! Tę właściwość kształtu jajek wykorzystano w architekturze budując akwedukty, mosty podparte na łukach i kopuły kopuły kościołów. Dzięki takiemu kształtowi budowle są w stanie wytrzymać bardzo duże obciążenie, o czym więcej można przeczytać TUTAJ.

Więcej ciekawych eksperymentów z jajkiem znajdziecie pod adresem https://www.juniorowo.pl/lekcja-z-jajem/

A teraz czas na odrobinę ruchu

1.04.21 Wielkanocna pisanka
aktywność muzyczno-ruchowa

Kochani, dziś kolejny dzień naszych wspólnych zabaw. Wiem jak bardzo lubicie zagadki, więc dziś przygotowałam
dla Was kolejne, gotowi? 🙂 Zagadki M. Szeląg

Baranek

Położyły go obok rzeżuchy
w wielkanocnym koszyku maluchy.
Dołożyły pięć pisanek:
Niech się cieszy nasz …!

Pisanki

Na Wielkanoc jajka zrobię,
różne szlaczki na nich robię.
Dodam także naklejanki
i tak z jajek są…

Koszyczek wielkanocny

W nim baranek i pisanki,
wielkanocne niespodzianki.
W nim też kurczak się ukrywa,
jak ten koszyk się nazywa?

Czas na odrobinę ruchu, zapraszam do zabawy z muzyką 🙂

Gotowi na poznanie nowej piosenki ? To zaczynamy.

Na początku wysłuchajcie piosenki „Śniadanko baranka”, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:

– Kto jest bohaterem piosenki ?
– Jakie jeszcze zwierzątka były wymienione w piosence ?
– Co je na śniadanko baranek, a co inne zwierzęta?
– Czy piosenka jest smutna czy wesoła

Na koniec spróbujcie z rodzicami powtórzyć tekst piosenki i nauczyć się refrenu 🙂

Śniadanko baranka

Słowa: A. Galica/T. Pabisiak,
aranż.muzyczna – K. Marzec

1. Królik chrupie marchew, myszka zjada serek.
Kotek pije mleko, kości je Azorek
Teraz spytam czy ktoś wie, co baranek je?

Ref.: Baś, baś baranku, chodź na śniadanko
Mam tu dla ciebie trawę i sianko
Baś, Baś baranku, pachnące sianko
Nie mów meee, nie mów beee
Tylko jedz.

2. Misie jedzą miodek, kurka ziarna dziobie
Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie
Teraz spytam, czy ktoś wie co baranek je?

Ref.: Baś, baś baranku, chodź na śniadanko
Mam tu dla ciebie trawę i sianko
Baś, Baś baranku, pachnące sianko
Nie mów meee, nie mów beee
Tylko jedz.

31.03.21 Kolorowe pisanki
aktywność matematyczno-przyrodnicza

Drogie dzieci, dziś zaczniemy od prościutkiej zagadki, gotowi? 🙂

Na wsi je znajdziesz w każdym kurniku,
a na Wielkanoc w świątecznym stroiku.
Dobre na twardo, na miękko, smażone,
pisanką się staje, gdy jest zdobione.
M. Szeląg. Jajko

Czy udało się Wam odgadnąć zagadkę? Jeżeli tak, to zaczynamy dzisiejsze propozycje zabaw. Na początku Waszym zadaniem będzie wycięcie kolorowych jajeczek. Możecie poprosić rodziców o wydrukowanie, lub wystarczy odrysować
i wyciąć z kolorowego papieru, a może ktoś ma ochotę po prostu je pokolorować.

Jeżeli Twoje jajeczka są już gotowe, przychodzimy do zabawy. Twoim zadaniem jest ułożyć jajeczka zgodnie
z instrukcją – np małe żółte, duże niebieskie, średnie zielone.

Na pewno dasz sobie radę, powodzenia 🙂

Teraz czas na troszkę ruchu, jeżeli masz w domu balony, poproś rodzica o napompowanie, jeżeli nie odszukaj swoją piłkę, udanej zabawy i miłego dnia 🙂

30.03.21 Przygotowania
do Świąt Wielkanocnych

Kochani, dziś bliżej poznamy symbole wielkanocne, a może już jakieś znacie ?

Drodzy Rodzice, przy okazji układania produktów w koszyczku, warto wspomnieć dziecku, czym są umieszczane tam pokarmy oraz co symbolizują 🙂

A teraz czas na trochę ruchu, czas wstać
z kanapy i troszkę się poruszać, miłej wspólnej zabawy

Wielkanocne karty pracy

Na koniec spróbujcie ułożyć wyjątkową pisankę ze swoich ulubionych klocków, kawałka sznurka i innych ciekawych elementów. Powodzenia 🙂

29.03.21 Poznajemy tradycje

Moi drodzy, tematem tego tygodnia są zbliżające się święta wielkanocne 🙂 poznamy znaczenie tradycji wielkanocnych, poszerzymy wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół oraz przypomnimy sobie symbole wielkanocne. Serdecznie zapraszam Was i Waszych Rodziców do wspólnej zabawy. Miłego tygodnia! 🙂

Dzisiejsze propozycje rozpoczniemy od poznania tradycji wielkanocnych, a może już jakieś znacie ? Zapraszam na krótki filmik:

Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci:
Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
Jakie znasz tradycje Świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus)

A teraz czas na zabawę ruchową, poproście rodziców o pomoc 🙂 Będzie nam potrzebna łyżka i jajko ugotowane na twardo (dla odważnych surowe 😉 )

Zabawa polega na jak najszybszym dotarciu do mety po wyznaczonej trasie, utrzymując jajko na łyżce.

Układanie rytmów

Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dzieciom zauważać powtarzalność różnych wzorców, korzystania z nich
w rozmaitych sytuacjach, pozwalają lepiej rozumieć otaczający je świat, a w przyszłości – łatwiej uczyć się matematyki. Pamiętajmy, że układając rytm, każde ogniwo należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Jeżeli dzieci załapią prawidłowość, pozwólmy im samym je układać. Możemy manipulować wielkanocnymi elementami lub klockami, guzikami, kamyczkami.

Na koniec czas na ćwiczenia grafomotoryczne dla małych rączek

26.03.21 Krowy i krówki

Drogie dzieci, dziś proponujemy Wam poznanie kolejnego wielskiego zwierzątka, którym jest krowa.

1.Rozwiązanie zagadki Marty Olechowskiej połączone z wykonaniem karty pracy.

Ma rogi na głowie i łagodne oczy,
Dostojnym krokiem po łące kroczy.
Czasami w łaty, czasami brązowa.
Czy już wiecie kto to?
To przecież jest …

2. Jedna z bardziej ulubionych zabaw ruchowych ” na ziemi zostaje”

3. Praca plastyczna ” Moja krówka”

4. A na koniec film edukacyjny 🙂
Czy wiecie jakie produkty mamy dzięki zwierzątkom ?

Mam dla Was zadanie – otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Udało się?

25.03.21 Zaczynamy od zabawy.

„Świnka” – zabawa z rysowanym wierszykiem. W trakcie recytacji wiersza wykonujemy rysunek.

Zaczynamy od zabawy.

„Świnka” – zabawa z rysowanym wierszykiem. W trakcie recytacji wiersza wykonujemy rysunek.

Przyjrzyjcie się obrazkowi poniżej i odpowiedzcie na pytanie – jak nazywamy te zwierzątka?

Skoro wiemy już, że będziemy zajmować się zwierzętami wiejskimi, czas na sprawdzenie, czy aby na pewno znacie wszystkie z nich. Poproście rodziców, żeby zasłonili Wam oczy, a Wy bądźcie bardzo uważni i spróbujcie odgadnąć, do jakich zwierząt pasują usłyszane odgłosy.
Link do filmu z odgłosami zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

Teraz czas na poruszanie się, zapraszamy wszystkich domowników do akrywności ruchowej.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 14.

Część wstępna

– „Na wiejskim podwórku” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci-kurki poruszają się swobodnym biegiem w różnych kierunkach po sali. Na mocne uderzenie w tamburyn, na środek wybiega kogut (chętne dziecko) i zagania kury do kurnika. Kury uciekają przed kogutem, szukając schronienia w miejscu wyznaczonym przez N. za pomocą liny gimnastycznej. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie – za każdym razem w rolę koguta wciela się inne dziecko.• tamburyn, lina gimnastyczna

Część główna

– „Kury na grzędzie” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu. N. rozciąga linę przez środek sali. Dzieci spacerują po sali, ostrożnie się wymijając, ręce mają zgięte w łokciach, dłonie dotykają barków (naśladują skrzydełka), wykonują ruchy góra – dół. Na zapowiedź N.: Kury na grzędzie – dzieci stają na linie, obejmując ją palcami stóp. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie. • lina gimnastyczna

– „Brzydkie Kaczątko” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci siedzą w rozsypce w pozycji siadu skrzyżnego, wykonują skłon tułowia do przodu, ręce wyciągnięte przed siebie, klatka piersiowa dotyka kolan. Powoli unoszą tułów, ręce wyciągają na boki (naśladują duże łabędzie skrzydła), wykonują obszerne ruchy góra – dół. Ćwiczenie należy powtórzyć 4–6 razy.

– „Piórko” – ćwiczenie oddechowe. N. rozdaje piórka, po jednym dla każdego dziecka. Przedszkolaki układają piórka na dłoni i próbują je zdmuchnąć. Następnie układają piórka na podłodze, wykonują klęk podparty, uginają łokcie i dmuchają na piórka. Podążają za przesuwającym się piórkiem. • kolorowe piórka

– „Kaczuszka i lis” – zabawa bieżna. Po jednej stronie sali ustawiają się dzieci-kaczuszki, na środku stoi N.-lis. Lis porusza się krokiem dostawnym po wyznaczonej linii, kaczuszki próbują uciec na drugą stronę, tak aby lis ich nie złapał. Złapana kaczuszka zajmuje miejsce lisa i zabawa toczy się dalej. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie. • lina gimnastyczna

Część końcowa

– „Gęsi gęsiego” – korowód. N.-gęsia mama prosi dzieci, aby ustawiły się gęsiego, jedno za drugim, i naśladowały jej ruchy. Gęsia mama: idzie zwykłym krokiem, kołysząc się na boki z lekko rozstawionymi nogami, stawia stopę przed stopą, porusza szeroko rozpostartymi ramionami, kręci bioderkami, kiwa głową na boki itp. Dzieci-gąski naśladują jej ruchy.

Czas na piosenkę, która będzie towarzyszyć nam przez kilka najbliższych dni – oczywiście związana jest z wsią. Główną bohaterką piosenki jest… dość krzykliwa kura. Mam nadzieję, że Wam się spodoba 😊

Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,

W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

W poniedziałek w naszej grupie zagościła Wiosna

Kodujemy Wiosnę

Grupa II

Pierwsze efekty sadzenia cebulek ❤️

Konkurs przedszkolny Pani wiosna 🌸

Wszystkim dzieciom oraz rodzicom gratulujemy pięknych i kreatywnych prac 🙂

Dzień pomarańczowy

Wiosenny ogródek II grupy 🙂

Nasze pierwsze wspólne sadzenie.
Każde dziecko posadziło swoją własną cebulkę. W sali każdego dnia mamy możliwość obserwacji posadzonych

z nasionek kwiatków, ogórków oraz koperku
Czekamy z niecierpliwością aż urosną 🙂

Poznajemy oznaki wiosny

Dzieci miały okazję poznania pierwszych oznak wiosny 🙂

Dzień Grecki

Słodka niespodzianka od Patrysia dla dziewczynek
z okazji Dnia Kobiet 🙂

Dzień węgierski

Tworzymy walentynkowe prezenty dla naszych najbliższych

Zapraszamy
na Dzień z życia grupy II – dzień brązowy 🙂

Dzień brązowy rozpoczęliśmy
od pysznego brązowego śniadania.

Następnie wykonaliśmy smakowitą brązową pracę plastyczną
„Mój ulubiony pączek” 🙂

Po słodkiej pracy postanowiliśmy
się troszkę poruszać, bo ruch
to zdrowie 🙂

Tyle świetnej zabawy, że w końcu zgłodnieliśmy – nasz brązowy obiadek

Po obiedzie wysłuchaliśmy opowiadania
„Tosia odkrywa czekoladę”
i poznaliśmy odpowiedź na pytanie skąd bierze się czekolada 🙂

Ten pełen wrażeń dzień uwieczniliśmy pysznym pączusiem na podwieczorek 🙂

Uczymy się współpracować
w grupie i usprawniamy motorykę dużą.

Dziecięca matematyka
E. Gruszczyk-Kolczyńska – zabawa badawcza mierzymy ilość płynów

„Niebieska kropelka” – zabawa badawcza poznajemy obieg wody w przyrodzie.

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne
na miesiąc luty 2020

  1. Poznanie nowej wartości „odpowiedzialność„, uświadomienie dzieciom sytuacji, w których trzeba być odpowiedzialnym.
  2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, myślenia przyczynowo-skutkowego, rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru.
  3. Poznanie właściwości wody, powietrza, ognia i ziemi – poznanie siły żywiołów i ich wpływu na człowieka.
  4. Poznanie nowej wartości „oszczędność„, uświadomienie dzieciom sytuacji, w których trzeba być oszczędnym, zachęcenie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania
  5. Poznanie ciekawych zakątków świata, które warto odwiedzić. Zapoznanie z owocami tropikalnymi, zwierzętami afrykańskimi, tradycyjnego afrykańskiego instrumentu, oraz zwierząt Antarktydy

Dbamy o ząbki
Nasza praca plastyczna

„białe ząbki mamy”

Przedszkolaki na medal!

Koncert z okazji
Dnia Babci i Dziadka
Sto lat życzą dzieci z grupy II

Tworzymy prezenty
dla Babci i Dziadka

A na koniec spróbowaliśmy naszych sił
w rzucaniu do celu, łapaniu „kulek śniegowych”, bitwie na „śnieżki” oraz wspólnej kuli śnieżnej

Następnie próbowaliśmy uratować bałwanka
i skorzystaliśmy z pięknej zimowej aury 😀

Dzień biały rozpoczęliśmy od wykonania paluszkowych bałwanków 🙂

🎈Fotorelacja z balu🎈

Świąteczne zdjęcia naszych dzieci.

Bawiliśmy się cudownie przy kominku, a na koniec poznaliśmy zimne ognie. Było wiele śmiechu i świetnej zabawy 🙂

Praca Anielki na konkurs rodzinny „Bombka” Serdecznie gratulujemy pięknej pracy!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze realizowane w grupie II – styczeń 2021

  • nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,
  • poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
  • poznanie pojęcia „para”,
  • wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
  • poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
  • poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
  • kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia

🎅🎁Czerwony dzień w grupie IInasze Mikołajki🎁🎅

Na początku trochę popracowaliśmy

🎄Później wspólnie ubieraliśmy choinkę 🎄

Zrobiliśmy pracę plastyczną – Mikołaja🎅

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze realizowane w grupie II – grudzień 2020

  • poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
  • wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
  • poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
  • poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów

Konkurs plastyczny „Uśmiechnięta dynia”
Piękne prace naszych zdolnych przedszkolaków.
Gratulacje dla Gosi, Ignasia, Antosia S. oraz Tosi

za wspaniałe pomysły 🙂

Aktywne zajęcia logopedyczne, bawiliśmy się wspaniale!

A po więcej zdjęć zapraszamy do kącika logopedycznego
http://p71.waw.pl/kacik-logopedyczny/

Zielony dzień w grupie II

Zielone zabawy

Zielone zajęcia 😉

Zielona praca plastyczna

A na koniec zielony obiadek 😋

Dumne odśpiewanie hymnu przez nasze przedszkolaki
oraz prezentacja flag –
Akcja MEN „Szkoła do hymnu”
10.11.2020 godzina 11.11

Dzień Włoski w naszej grupie

ŻÓŁTY DZIEŃ w naszej grupie

W tym tygodniu poznaliśmy kolejną wartość – pracowitość. Dlatego na naszym „drzewie wartości” pojawiło się kolejne serduszko.

A po pysznym śniadaniu…

czas na odrobinę ruchu 😃

Skip to content