12.04.2021

Witajcie Przedszkolaki 🙂 W tym tygodniu naszym głównym tematem będzie kultura. Zaczniemy od kultury osobistej – to rodzaj kultury, która dotyczy każdego człowieka indywidualnie i pozwala mu na udane współżycie i komunikację z innymi ludźmi. Kultury osobistej uczymy się w trakcie naszego życia. Składa się na nią kilka różnych elementów takich jak, np. umiejętność prowadzenia rozmowy, witania się, spożywania posiłków, dbałość o wygląd zewnętrzny, stosunek do drugiego człowieka. Ważnym przejawem kultury osobistej jest przestrzeganie savoir -vivre’u, czyli zasad właściwego zachowania w określonych miejscach i sytuacjach.

Na początek zapraszam Was do wysłuchania opowiadania Maciejki Mazan pt. „Kulturalny wieczór”

Postarajcie się teraz odpowiedzieć na pytania: W co Nikola chciała bawić się z Jackiem? Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci? Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny? Co zrobił na koniec Jacek?

Czas na gimnastykę 🙂

Jak myślicie, co to znaczy być kulturalnym? Obejrzyjcie poniższe obrazki. A może macie własne propozycje?

Teraz pora na piosenkę „Savoir Vivre”

Na koniec dwie karty pracy

Życzę Wam radosnego dnia 🙂

09.04.2021

Dzień dobry Przedszkolaki 🙂 Oto propozycje dla Was na piątkowy dzień:

1. Gra „Obrazki i słowa – zabawa gotowa!” Do gry zaproście osobę dorosłą. Na początek ustalamy, od której literki lub pola (kolor) zaczniemy odliczanie. Następnie rzucamy kostką i przesuwamy się o tyle pól na planszy, ile kropek wypadło na kostce. Nazywamy literkę i wyszukujemy obrazek, którego nazwa rozpoczyna się głoską odpowiadającą literze na planszy.

2. Zabawa „Rymy i gesty” – rodzic wypowiada słowa, które się rymują, a dzieci odtwarzają ruchem, gestem treść rymów: włosy – nosy, różki – nóżki, podskoki – kroki, brzuszek – paluszek, siadanie – turlanie, bieganie – skakanie, pstrykanie – kucanie, klaskanie – śpiewanie. Na zakończenie dzieci samodzielnie tworzą rymy do podanych przez rodzica słów.

3. Zabawa „Jakie to słowo?” – rodzic czyta sylaby, a dziecko tworzy z nich słowo: ra, le ko (korale), sa, ta, ła (sałata), ba, wa, za (zabawa), ja, pa, cyk (pajacyk), lot, mo, sa (samolot), ka, lusz, pe (kapelusz).

4. Zabawa „Ułóż zdanie”– można do niej wykorzystać obrazki z pierwszej gry. Dziecko wybiera obrazek i układa zdanie z nazwą wybranego obrazka (wersja trudniejsza – wybór dwóch obrazków).

5. Zabawa „Dokończ zdanie” – dzieci kończą rozpoczęte przez rodzica zdanie: Gdyby zwierzęta potrafiły mówić, to…, Gdyby cały czas była tylko wiosna, to…, Gdybym był czarodziejem, to…, Gdyby na Ziemi wylądowali kosmici, to…

6. Po intelektualnym wysiłku pora na ruch 🙂

7. Zabawa plastyczna rozwijająca wyobraźnię „Patrzę przez lornetkę i widzę…” – to, co zobaczyliście oczami wyobraźni przedstawcie na rysunku.

8. Karty pracy do wyboru

9. Na koniec zapraszam do zygzaka

Życzę wszystkim dobrego weekendu 🙂

08.04.2021

Witam Was serdecznie w czwartkowy poranek 🙂 Dziś zaczynamy rytmiczną rozgrzewką:

Teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie piosenki. Podczas słuchania możecie wykonywać dowolne ruchy górną częścią ciała, rękami, głową. Potem zatańczcie własny taniec przy tej piosence.

Przyjrzyjcie się uważnie przedstawionej poniżej historyjce. Ponumerujcie obrazki za pomocą kropek wg kolejności. Opowiedzcie historyjkę i nadajcie jej tytuł.

Jak myślicie – czy tylko kury znoszą jajka? Czy wszystkie jajka są tej samej wielkości i takiego samego koloru? W znalezieniu odpowiedzi na te pytania pomoże Wam poniższe zdjęcie

Teraz kilka kart pracy do wyboru:

Lubicie eksperymenty? Jeżeli tak, zapraszam Was do obejrzenia kilku eksperymentów związanych z jajami. Znajdziecie je tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=Q_QdxUxBDGg

https://www.youtube.com/watch?v=wDQL-lYeU0w

https://www.youtube.com/watch?v=40LNVHOPEds

A może spróbujecie w wolnym czasie i koniecznie w obecności osoby dorosłej wykonać takie eksperymenty? Życzę Wam powodzenia i dobrej zabawy 🙂

07.04.2021

Dzień dobry Przedszkolaki 🙂

Na początek trochę ruchu – zapraszam do porannych ćwiczeń.

Teraz, jeśli to możliwe, zaproście rodzica do zabawy „Jakiego jajka brakuje?„. Wytnijcie z kolorowego papieru 6 jajek – ważne, aby każde było w innym kolorze. Rodzic układa jajka w szeregu, dziecko uważnie obserwuje i stara się zapamiętać kolejność ułożenia jajek. Następnie zamyka oczy, a rodzic zabiera wybrane przeze siebie jajko. Dziecko otwiera oczy i mówi, jakiego jajka brakuje. Teraz możecie zamienić się rolami, potem dla utrudnienia zabierać dwa lub trzy jajka jednocześnie.

Kolejna propozycja dla Was to film edukacyjny „Jak z jajka powstaje kura?”

Czas na zabawę z kodowaniem. Pierwsza karta zawiera wzór i instrukcję, na drugiej stworzycie własnego kurczaka kolorując wskazane pola wybranym kolorem (źródło: www.kreatywniewdomu.pl).

Teraz zapraszam Was do wykonania kurki złotopiórki. Potrzebne będą: wytłaczanka po jajkach, żółta farba i pędzel, kolorowe piórka, kolorowy papier i klej.

Na koniec posłuchajcie zabawnego wiersza Jana Brzechwy pt. „Jajko”

Miłego dnia i dobrego humoru 🙂

06.04.2021

Kochani, witajcie po przerwie spowodowanej kwarantanną. W tym tygodniu pozostaniemy jeszcze przez chwilę w tematyce związanej z minionymi świętami. Na początek posłuchajcie opowiadania Renaty Piątkowskiej pt. „Śmigus – dyngus”

Odpowiedzcie na pytania: O jakim zwyczaju jest mowa w opowiadaniu? Co zdarzyło się rankiem w domu głównego bohatera opowiadania? Jak zareagowała mama? Co zrobili dziadkowie, kiedy przyszli na obiad? Co dawniej działo się podczas śmigusa – dyngusa?

Pora na piosenkę. Wysłuchajcie jej uważnie i postarajcie się zapamiętać refren piosenki. Zachęcam wszystkich do wspólnego śpiewania.

Kolejna propozycja dla Was to zadania na kartach pracy.

Drogie Przedszkolaki 🙂 Dziś proponujemy Wam :

https://www.youtube.com/watch?v=TGWDa4yP3Jk wiersz W. Chotomskiej „Dlaczego cielę ogonem miele?” http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.phpf=zab_12_00006_OR&k=k0205&d=zab zestaw zabaw ruchowych

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/KodowanieZwierzeta.pdf zabawy z kodowaniem https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94 zabawę taneczną przy wesołej piosence „Kaczuszki”

Wykonanie krówki z papierowego talerzyka lub ulepienie z plasteliny domowej farmy

Wykonanie zadań z kart pracy:

Propozycje pracy z dzieckiem

Zwierzęta na wsi– film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

Liczymy zwierzęta w gospodarstwiezabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje sylwety zwierząt lub liczmany. Dzieci manipulują nimi, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania -W chlewiku są 4 świnki i 4 prosięta. Ile zwierząt mieszka w chlewiku ?- W stajni stoją 3 klacze i 4 ogiery. Ile koni stoi w stajni? – W kurniku na prawych grzędach jest 5 kur, a na lewych grzędach są 3 kury. Ile kur jest razem? – W zagrodzie są 2 świnie, 2krowy i 3 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?

Zrób tyle, ile słyszysz?zabawa ruchowa. Rodzic ma do dyspozycji bębenek. Dziecko realizuje podany rytm. Gdy muzyka cichnie dziecko słucha, ile razy R. uderzy w bębenek. Następnie musi wykonać tyle samo razy podane ćwiczenie : skłon, przysiad, pajacyk, podskok itd.

Konkurs plastyczny Pani Wiosna

Serdecznie dziękujemy wszystkim Rodzicom i dzieciom za udział w naszym konkursie plastycznym Pani Wiosna. Mamy nadzieję, że wykonanie prac konkursowych było dla Państwa okazją do wspólnej zabawy i miłego spędzenia wolnego czasu z dzieckiem. Gratulujemy pięknych prac.

Dzień w kolorze pomarańczowym w naszej grupie

Uczymy się konstruować i rozgrywać grę planszową.

Zmierz uczucia – innowacja pedagogiczna w oparciu o książkę „Uczuciometr Inspektora Krokodyla” – zawiść – identyfikujemy ją, poznajemy sposoby radzenia sobie z zawiścią i opowiadamy o własnym doświadczaniu zawiści.

Tor przeszkód– ćwiczenia gimnastyczne

Zabawa matematyczna „Robimy zakupy”

Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”

Temat: W poszukiwaniu wartości – empatia.

Dzień grecki– prezentacja Poznajemy Grecję

Prezentacja multimedialna Wynalazki, które zmieniły świat

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc marzec  2021r

1. Poznanie budowy Układu Słonecznego, operowanie pojęciami: kosmos, planeta, gwiazda, Słońce, astronom

2. Kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy, poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków

3. Kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie charakterystycznych dla przedwiośnia

4. Poznanie pracy rolnika oraz zwierząt z wiejskiego podwórka. Porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i  ich potomstwa

Ogólnopolski program Uczymy dzieci programować Temat: W poszukiwaniu wartości współpraca

Dzieci przekonały się, że zgodne działanie w zespole pomaga pokonywać różne trudności, stawiać czoło wyzwaniom i zwyczajnie być dobrą zabawą.

Poznajemy Węgry

Dzień w kolorze brązowym w naszej grupie

Układamy symetryczne obrazki i uczymy się współpracować w parze – zabawy z kodowaniem.

Powietrzem malowane– zabawa plastyczna

Zmierz uczucia– innowacja pedagogiczna w oparciu o książkę Uczuciometr Inspektora Krokodyla

Tym razem poznaliśmy uczucie zazdrości, określaliśmy stopień intensywności tego uczucia oraz szukaliśmy sposobów na radzenie sobie z zazdrością.

Rozwijamy swoje artystyczne talenty i kreatywność w pracy plastycznej „Akwarium”

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne luty 2021

1.Kształtowanie poczucia szacunku wobec sił przyrody, poznawanie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii; poznawanie wiadomości dotyczących soli; wdrażanie do dbania o środowisko naturalne.

2.Wzbogacanie wiadomości na temat czterech żywiołów, dobieranie zjawiska przyrodniczego do właściwego żywiołu.

3.Rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń, poznawanie różnych sposobów podróżowania.

4.Wzbogacenie wiadomości o mieszkańcach ciepłych krajów i Dalekiej Północy. Rozwijanie umiejętności współpracy w parze i małym zespole.

Zmierz uczucia– innowacja pedagogiczna w oparciu o książkę „Uczuciometr Inspektora Krokodyla”- Złość– identyfikujemy ją, poznajemy sposoby radzenia sobie ze złością i opowiadamy o własnym doświadczaniu złości.

Laurki dla Babci i Dziadka

Uroczystość z okazji Dnia Babci i DziadkaKoncert muzyczny na 102

Biały – kolor zimy, więc dziś z białym kolorem się bawimy

Bal karnawałowy

Lepimy bałwana

Zimowe zabawy– rysujemy kredą, poznajemy jej właściwości

Rozbieramy choinkę. Czas Bożego Narodzenia przeminął…

Ćwiczenia gimnastyczne z laskami

Drodzy Rodzice!

Informujemy, że bal karnawałowy odbędzie się dnia 18.01.2021r. w grupach przed południem.

Prosimy o przebranie dzieci w stroje karnawałowe w domu. Strój powinien być wygodny, niekrępujący ruchów, oraz odpowiedni do funkcjonowania w ciągu dnia.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc styczeń  2021r.

1. Kształtowanie poczucia upływającego czasu; utrwalenie nazw pór roku i dni tygodnia oraz operowanie pojęciami- nazwami  miesięcy

2. Kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka; operowanie pojęciami związanymi z dyscyplinami sportów zimowych oraz rozwijanie właściwych postaw dotyczących bezpieczeństwa

3. Kształtowanie poczucia szacunku i opiekuńczości w stosunku do osób starszych; zachęcanie do niesienia im pomocy

4. Rozumienie racjonalnego sposobu odżywiania i zdrowego stylu życia; rozwijanie umiejętności rozróżniania zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych

Prace nadesłane na konkurs rodzinny „Bombka”

Wszystkim uczestnikom dziękujemy i serdecznie gratulujemy 🙂

Choinka dla najbliższych – praca plastyczna

Świętujemy urodziny

Praca plastyczna- Kartka świąteczna dla najbliższych

Ćwiczenia gimnastyczne metodą ruchowej ekspresji twórczej R. Labana

Zmierz uczuciainnowacja pedagogiczna w oparciu o książkę Uczuciometr inspektora krokodyla

Przedszkolaki na podstawie opowiadania Powódź na ulicy Kukuryki poznały uczucie smutku. Następnie dzieliły się swoimi wrażeniami i doświadczeniami oraz próbowały zmierzyć uczuciometrem intensywność tego uczucia. Poznały również sposoby radzenia sobie ze smutkiem.

Rysujemy węglem drzewnym- poznajemy właściwości węgla

Dzień w kolorze czerwonym oraz spotkanie mikołajkowe przy choince

Zajęcia logopedyczne z całą grupą

Więcej zdjęć i ciekawych informacji w kąciku logopedycznym.

Uczymy się troszczyć o zwierzęta

Praca plastyczna Kocia maska

Ćwiczenia gimnastyczne z hula- hop

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc grudzień

  • Przypomnienie wiadomości o życiu, formach opieki i potrzebach zwierząt w związku ze zmianami w przyrodzie na zimę; poznanie troskliwości jako wartości.
  • Poznawanie różnych materiałów, z których wykonuje się ubrania; określanie cech materiałów; rozumienie konieczności ciepłego ubierania się; budzenie zainteresowań w zakresie troski o zdrowie swoje i innych.
  • Poznawanie form komunikacji międzyludzkiej dawniej i dziś; rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole i grupie; budzenie zaufania do drugiej osoby.
  • Poznawanie utworów o wartościach wychowawczych; tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.

Prace nadesłane na jesienny konkurs – „Uśmiechnięta dynia”

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy kreatywności oraz dziękujemy za zaangażowanie, którego efektem są tak oryginalne i pomysłowe dzieła 🙂

Zabawy konstrukcyjne- jesteśmy pomysłowi, uczymy się współpracować

Ogólnopolski program Uczymy dzieci programować

Temat: W poszukiwaniu wartości – szacunek i tolerancja.

W zielone gramy” – zabawy z kolorem zielonym w naszej grupie.

Współpracujemy w grupach – tworzymy jesienne drzewo.

Zmierz uczucia – innowacja pedagogiczna w oparciu o książkę „Uczuciometr Inspektora Krokodyla” – RADOŚĆ – identyfikujemy ją, wyrażamy w wybrany przez siebie sposób, poznajemy sposoby na radość i opowiadamy o własnym doświadczaniu radości.

Dzień włoski – prezentacja na temat Poznajemy Włochy

Akcja MEN Szkoła do hymnu – odśpiewanie Mazurka Dąbrowskiego

Koncert muzyczny z okazji Rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę

Flaga Polski– zajęcie plastyczne

Ćwiczenia gimnastyczne ze skakankami

Nadzwyczajne domy- praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem kubeczków jednorazowych

Zawody sportowe– uczymy się godzić z przegraną oraz gratulować zwycięskiej drużynie

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc listopad 2020r.

1. Budzenie zainteresowania swoim regionem i muzyką ludową; przypomnienie znajomości adresu i zasad jego podawania osobom obcym.

2. Poznanie i wyjaśnienie znaczenia wartości, jaką jest miłość do ojczyzny; przypomnienie znaczenia symboli narodowych Polski

3. Poznanie sposobów spędzania wolnego czas, rozwijanie upodobań i pomysłowości

4. Poznawanie zainteresowań rówieśników, gromadzenie doświadczeń w trakcie wchodzenia w różne role, pokonywanie nieśmiałości

5. Przybliżenie aspektu porządkowego liczby; kształtowanie umiejętności liczenia, w tym dodawania i odejmowania na konkretach

Ogólnopolski program Uczymy dzieci programowaćTemat: W poszukiwaniu wartości- uczciwość

Przedszkolaki poznały historię dzieci, które stanęły przed wyborem, czy zachować się uczciwie, czy odnieść prywatną korzyść. Następnie posegregowały obrazki na zachowania właściwe i te nie akceptowane społecznie. A na koniec zaprojektowały order uczciwości.

Zmierz uczucia- innowacja pedagogiczna w oparciu o książkę Uczuciometr inspektora krokodyla

Przedszkolaki dowiedziały się czym są uczucia. Identyfikowały różne stany emocjonalne. Poznały uczucie strachu, sposoby radzenia sobie z nim oraz nauczyły się używać uczuciometru.

Tor przeszkód- ćwiczenia gimnastyczne

Lepimy z plasteliny kosz z owocami

Tworzymy gry

Dzień chiński- prezentacja na temat Poznajemy Chiny

Świętujemy urodziny w naszej grupie

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

Zabawa z kodowaniem

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE – JĘZYK ANGIELSKI (X)

ME AND MY BAG

1.Point to the pencil with me! – nazywanie przyborów i zabawek, rozumienie poleceń.

2.Emma i her bag – nazywanie przedmiotów, rozumienie historyjki, odpowiadanie na pytanie What’s this?

3.What’s in the bag?- budowanie zdań, ćwiczenie motoryki małej, spostrzegawczości, odgrywanie historyjki.

4.What colour is your teddy? – nazywanie kolorów, śpiewanie piosenki, reagowanie na polecenia.

5.It’s my blue robot – budowanie pełnych zdań, udzielanie odpowiedzi yes/no.

6.Hello in Britain! – używanie pozdrowień, powitań, pożegnań.

7.Let’s do it again! – recytowanie rymowanki, pokazywanie czynności, nazywanie przedmiotów, wypowiadanie prostych zdań.

8. Autumn – śpiewanie piosenki, ilustrowanie ruchem, używanie słownictwa  na temat jesieni.

Ćwiczenia gimnastyczne w naszej grupie

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc październik 2020r. Gr III

  • Dostrzeganie i nazywanie piękna w najbliższym otoczeniu, uwrażliwienie na piękno jako wartość subiektywną, indywidualną, rozwijanie wrażliwości estetycznej.
  • Poznawanie sposobów przygotowywania się ludzi do zimy, w tym przetwarzania owoców i warzyw. Poznawanie miejsc przeznaczonych do przechowywania jesiennych darów dla ludzi i zwierząt.
  • Poznawanie wybranych środowisk i ich charakterystycznej roślinności., rozumienie potrzeby i celów uprawiania roślin przez człowieka. Poznawanie wartości jaką jest pracowitość i jej znaczenia w życiu człowieka i zwierząt.
  • Poznawanie wybranych gatunków zwierząt i środowiska ich zycia, zapoznanie ze zmianami w wyglądzie i zachowaniu zwierząt ze względu na porę roku.

Zabawy dowolne w grupie

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2020r. GR.III

1. Poznanie i ustalenie zasad i norm obowiązujących w grupie; rozwijanie umiejętności dokonywania oceny swoich zachowań w stosunku do przyjętych zasad i norm

2. Poznawanie i organizowanie kącików tematycznych; przestrzeganie zasad zgodnej  zabawy i praw do korzystania z kącików przez rówieśników

3. Poznanie numerów alarmowych; kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomocy

4. Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach

Skip to content