Grupa IV

Laurki dla taty 🙂

Muzyczne zabawy na świeżym powietrzu 🙂

Wakacyjne żaglówki 🙂

Obserwujemy truskawki 🙂

Urodziny Moniki 🙂

Nasze wspólne zabawy 🙂

Urodziny Oli 🙂

Dzień dziecka 🙂

Dzień mamy 🙂

Dzień pełen zabaw na świeżym powietrzu 😉

Sprintem do maratonu

Dzień w kolorze zielonym 🙂

Sadzimy truskawki 🙂

Zabawy na świeżym powietrzu 🙂

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc maj 2021r:
1. Kształtowanie szacunku do książki.
2. Rozumienie roli książki w życiu codziennym.
3. Poznanie różnych rodzajów literatury dziecięcej.
4. Kształtowanie umiejętności wyrażania miłości wobec członków swojej rodziny.

Kreatywny piątkowy dzień 🙂

Oglądamy Pana Borówkę:)

Urodziny Rozalki 🙂

Zabawy na świeżym powietrzu 🙂

Propozycja zabaw– 20.04.2021

Rozwiązywanie zagadek
Malutki bobas lub dama mała.
Z plastiku, gumy i szmatek cała.
Największym skarbem jest małej Zosi,
choć tylko mruga i rzęsy unosi. (lalka)

Każdy mały budowniczy
układanie ich wciąż ćwiczy.
Złoży z nich dom oraz wieżę.
Jak inżynier, mówię szczerze! (klocki)

Jest okrągła- taka kula
Po boisku często hula
Mknie do kosza tak łagodnie
Jak szalona gra w dwa ognie! (piłka)

Posłuchajcie odgłosów łąki

.Gimnastyka dla smyka ( cz.2 ).

Ćwicząc ciało warto nie zapominać o gimnastyce buzi i języka. Oto kilka propozycji do wykonania. ( pani Małgosia )

Gimnastyka dla smyka ( cz.1 )

  1. Ruch jest ważny – zaplanuj waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.

2. Co przypomina ci kształt chmur, które obserwujesz będąc na podwórku?

3. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce ( spójrz poniżej ).

4. Jaki jest twój największy talent? Może ładnie śpiewasz, rysujesz, tańczysz, budujesz?

5. Zatańcz z Majką Jeżowską ( spójrz poniżej ). ( pani Małgosia )

Propozycja na dziś – 19.04.2021

Słuchanie wiersza pt:,,Kwoka”- Jana Brzechwy

Proszę pana, pewna kwoka
Traktowała świat z wysoka

I mówiła z przekonaniem:
– Grunt- to dobre wychowanie!

Zaprosiła więc raz gości.
By nauczyć ich grzeczności.

Osioł pierwszy wszedł, lecz przy tym
W progu garnek stłukł kopytem.

Kwoka wielki krzyk podniosła:
-Widział kto takiego osła?!

Przyszła krowa. Tuż za progiem.
Zbiła szybę lewym rogiem.

Kwoka, gniewna i surowa,
Zawołała; – A to krowa!

Przyszła świnia prosto z błota.
Kwoka złości się i miota:

– Co też pani tu wyczynia?
Tak nabłocić! A to świnia!

Przyszedł baran. Chciał na grzędzie
Siąść cichutko w drugim rzędzie.

Grzęda pękła. Kwoka, wściekła,
Coś o łbie baranim rzekła

I dodała;- Próżne słowa,
Takich nikt już nie wychowa,

Trudno… Wszyscy się wynoście!
No i poszli sobie goście.

Czy ta kwota, proszę pana,
Była dobrze wychowana?

Pytania do wiersza: Co postanowiła zrobić pewna kwoka?
Kogo zaprosiła?
Jak zachowali się goście?
Jak zachowała się kwoka?
Czy ta kwoka była dobrze wychowana ?

,,Przyjmujemy gości”- zabawa dydaktyczna. Dzieci opowiadają jak prawidłowo zorganizować przyjęcie, o czym należy pamiętać.

,,W restauracji”- zabawa dydaktyczna. Określanie zdań czy są prawdziwe czy fałszywe.
– W restauracji można krzyczeć i piszczeć.
– Restauracja to miejsce, w którym rodzeństwo może się szarpać.
– W restauracji jesteśmy dla wszystkich mili i uprzejmi.
– W restauracji spokojnie czekamy na posiłek.
– Zawsze dziękujemy za podany posiłek.
– Gdy nam coś nie smakuje, to chrząkamy i pokazujemy język.
– Nawet jak nam coś nie smakuje , zachowujemy się kulturalnie.
– W restauracji możemy biegać między stolikami.
– Jeżeli w restauracji jest kącik dla dzieci, to możemy tam grzecznie się bawić.

,,Umiejętnie jeść to sztuka”– Zabawa słownikowa.
– Jak należy zachowywać się przy stole?

Pani Paulina 🙂

Propozycja na dziś – 16.04.2021

Posłuchajcie wiersza pt: Muzeum z różnościami – Mariusza Szwonder
To najdziwniejsze muzeum na świecie.
Przeróżne rzeczy ujrzeć możecie.
Dużo ich tutaj – z tego wynika,
że dobrze będzie mieć przewodnika.
A więc pomocą uprzejmie służę,
zapraszam dalej, nie stójmy dłużej.
Niech wejdą wszyscy – dorośli, mali –
do muzealnej największej sali.
Eksponat pierwszy będzie bombowy:
w tym urządzeniu łaty od krowy
prędko zmieniają się w brodę kozy,
a wykałaczki w wysokie brzozy.
Stoi przed wami też urządzenie,
co robi dziurki na zamówienie
do obwarzanków oraz do sera;
stare skarpety dziurawi nieraz.
A ta maszyna brudna jest cała,
bo kurz na książki produkowała.
Następna za to bardzo się klei –
bez niej bałwanów byśmy nie mieli,
bo stąd jest klej do śniegu lepienia.
W sali kolejnej tapczan dla lenia:
jest połączony z dużą lodówką,
by wypoczynek nie był głodówką.
Jest oczywiście też coś dla śpiochów:
budzik, co strzela grochem po trochu.
Za przymierzalnię ta sala służy
różnych ogonów: małych i dużych.
Jest tu też waga, co chętnie waży
piegi, rumieńce, krosty na twarzy.
W tej muzealnej sali trzymamy
do koszul oraz do spodni plamy.
Są tu też paski, które zgubiła
zebra, przez jezdnię gdy przechodziła.
Maść mamy przeciw silnym łaskotkom,
dla grzechotnika smoczek z grzechotką,
supły do nici, wiatr do suszarki,
a dla świetlików jasne latarki.
Pora zakończyć naszą wycieczkę,
zamknąć muzeum oraz bajeczkę.

Kochani wybierzemy się dziś w wirtualny spacer- Kopalnia Soli w Wieliczce 🙂

https://www.ai360.pl/panoramy/278

Sportowy piątek:

Przedszkolni odkrywcy

Oto eksperymenty, w których warto wziąć udział. ( pani Małgosia )

Propozycje na dziś- 15.04.2021

Posłuchajcie piosenki:

Propozycja zabaw – 14.04.2021

Słuchanie wiersza Joanny Kulmowej ,,Po co jest teatr?”
Ta drabina to schody do nieba ,
a ta miska pod schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
a z garnków są hełmy rycerzy.
Ale kto w te czary nie uwierzy?
To jest teatr.

A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie.
I już zawsze w misce księżyc widzieć…

Pytania do wiersza:
O jakim miejscu opowiada wiersz?
Co niezwykłego dzieje się w teatrze?
Po co jest teatr?

Posłuchajcie piosenki 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ 

Praca plastyczna : ,,Kukiełka teatralna”. Dzieci ozdabiają drewnianą łyżkę, patyka tak, aby powstały postaci- doklejają włosy, elementy twarzy, ubrania. Do tworzenia kukiełki możemy użyć ścinki materiałów, papier kolorowy, plastelinę, włóczkę itp. 🙂 -Prace można wysyłać na maila grupowego :)- życzę miłej zabawy Pani Paulina

Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata ( Zabawy z wiatrem – część 3 )

  1. Poobserwuj pogodę za oknem. Jak możesz rozpoznać czy wieje wiatr- możesz go usłyszeć, poczuć, zobaczyć czy dotknąć?
  2. Zrób wiatr ( opis eksperymentu znajdziesz poniżej ), odpowiedz co łatwiej wprawić w ruch i dlaczego?
  3. Zatańcz do dowolnej piosenki o wietrzyku np Dmucha wiatr z YT, weź do ręki wstążkę albo szal.
  4. Namaluj wiatr tak jak go sobie wyobrażasz. ( pani Małgosia )

Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata ( Zabawy z deszczem – część 2 )

  1. Obejrzyj prezentację Skąd się bierze deszcz?, opowiedz o wędrówce wody w przyrodzie, zaśpiewaj refren i powtórz dźwięki pojawiające się w piosence: kap kap, chlap chlap ( spójrz poniżej ).
  2. Zabaw się w zabawę Z chmurki do kałuży ( instrukcja – spójrz poniżej ).
  3. Zabaw się w zabawę Przejście przez mokry ogród ( instrukcja – spójrz poniżej ).
  4. Wykonaj pracę plastyczną Deszczowa chmurka -przenoś kropelki za pomocą słomki ( spójrz poniżej ).( pani Małgosia )

Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata ( Zabawy z tęczą – część 1 )

  1. Obejrzyj prezentację Jak słoneczko z chmurka tęczę wyczarowały, zapamiętaj jak największą ilość szczegółów, opowiedz co sie wydarzyło ( spójrz poniżej ).
  2. Odpowiedz na pytania: jakie kolory tęczy pojawiły się na tęczy? Jakie zwierzęta zobaczyły tęczę? jakie kwiaty wyrosły na łące?
  3. Wywołaj minitęczę ( przebieg eksperymentu – spójrz poniżej ).
  4. Wykonaj minitęczę z kolorowych kół ( sposób wykonania – spójrz poniżej ).
  5. Na podwieczorek spróbuj użyć jak największej liczby tęczowych kolorów. Smacznego! ( pani Małgosia )

Propozycje zabaw na dziś – 12.04.2021

Kulturalny wieczór – Maciejka Mazan
– Jacuś, pobaw się ze mną- poprosiła Nikola.
Jacuś nie bardzo miał ochotę, ale tego dnia w przedszkolu było mało dzieci i zaczęło mu się nudzić.
– No trudno- powiedział.- A w co ?
– Kulturalny wieczór. Ja będę wielką damą, tak jak moja mama, a ty będziesz moim narzeczonym.
– Wykluczone- oznajmił Jacuś i zrobił w tył zwrot.
– I zabierzesz mnie do cukierni na tort i ciastka z kremem!- dodała Nikola.
Jacuś Placuś bardzo lubił wszelkie słodycze, z zwłaszcza ciasta.
– A tort będzie czekoladowy?- spytał.
– Co tylko zechcesz- obiecała słodko Nikola.
Więc Jacuś niechętnie wrócił.
-A teraz weź mnie pod rękę- rozkazała Nikola.
– Dlaczego ?- jęknął Jacuś.
– Bo tak jest kulturalnie. Poza tym będziemy mówić ,,proszę uprzejmie”- i ,, dziękuję uprzejmie”, ponieważ to też jest kulturalne.
Jacuś wziął Nikolę pod rękę i poszedł z nią do stolika.
– I co teraz?- spytał.
– Teraz podchodzi kelner, a my zamawiamy ciastka- wyjaśniła Nikola.- Ja poproszę uprzejmie cztery rurki, pięć kawałków szarlotki i wuzetkę, ale małą, bo muszę dbać o linię, jak moja mama.
– A ja…- zaczął Jacuś.
– I jeszcze koktajl śmietankowo- truskawkowy!- wpadła mu w słowo Nikola.
– A ja poproszę tort czekoladowy…
– Opowiedz mi, jak ci minął dzień- przerwała mu Nikola.
– Przecież dzień jeszcze nie minął- zdziwił się Jacuś.
– Wiem, ale to kulturalnie tak spytać- oznajmiła Nikola.
– Oho- odezwał się Bobek, który akurat przechodził obok nich.- Jacuś co robisz?
– Idź stąd- rzuciła Nikola.- Jacuś jest zajęty.
– Jacuś, nie pokopiemy piłki?- spytał Bobek.
– Za moment- wymamrotał Jacuś.- Tylko zjem tort.
Bobek zrobił wielkie oczy.
– Jaki tort? Tu gdzieś dają tort?
– Rany, Bobek! Jak Ty wolo myślisz! My się tak bawimy!- wrzasnęła Nikola.
Bobek wzruszył ramionami i poszedł sobie.
– No to jak ci minął dzień?- spytała znowu Nikola.
– Tak sobie…- zaczął Jacuś, ale Nikola mu przerwała:
– O, są moje ciastka! Dziękuję, dziękuję uprzejmie!
– A ja chciałbym tort- wymamrotał markotnie Jacuś.
– No już, masz ten swój tort!- zirytowała się Nikola i postawiła przed nim plastikowy klocek. A potem zaczęła udawać, że zjada ciastka, głośno mlaszcząc/
– Wiesz co, Nikola…- zaczął Jacuś, lecz nie skończył.
-Ale pięknie wygląda ten twój torcik!- wrzasnęła Nikola.- Dasz kawałek?
I zanim Jacuś zdążył coś powiedzieć , zabrała mu klocek!
Tego było już za wiele. Jacuś potrafił wiele znieść, lecz nie mógł tolerować tego, że ktoś zabiera mu tort, nawet na niby!
– Dość tego- powiedział i wstał.- Już się nie chcę z tobą bawić.
– Siadaj!- rozkazała Nikola. – Natychmiast siadaj! To, co zrobiłeś, było bardzo niekulturalne!
– To ty jesteś niekulturalna!- zdenerwował się Jacuś. Mlaszczesz przy jedzeniu, nie słuchasz, co mówię, ciągle mi przerywasz i obraziłaś mojego kolegę! Dziękuję uprzejmie za taki kulturalny wieczór!
I poszedł sobie. Postanowił, że nie będzie się już bawić z Nikolą- no, chyba że Nikola zachowała się kulturalnie i przypomni sobie, że oprócz ,,proszę uprzejmie” i ,, dziękuję uprzejmie” istnieje jeszcze słowo ,,przepraszam”…

Rozmowa na temat opowiadania:
W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?
Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci?
Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny?
Co zrobił na koniec Jacek?

,,Co to znaczy być kulturalnym?”- burza mózgów. ( Wszystkie odpowiedzi są dobre) . Odpowiedzi można zapisać na kartce.

,,Magiczne słowa”- zabawa dydaktyczna.
Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?
Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?
Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?
Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?
Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?
Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?
Co mówimy , gdy musimy przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?

Pani Paulina

Przedszkole Misiowej Mamy ( 10 )

Przez minione dwa tygodnie braliśmy udział w ogólnopolskim projekcie Przedszkole Misiowej Mamy razem z tysiącami dziec i rodziców z całej Polski. dziś otrzymaliśmy certyfikaty uczestnictwa. ( pani Małgosia )

Propozycja zabaw na dziś 09.04.2021

Słuchanie wiersza W. Chotomskiej pt,; ,,Dlaczego ciele ogonem miele?”
W cielętniku stoi ciele
i ogonem w kółko miele.
Prosiak wyrwał się z chlewika;
– Czy to cielę spadło z byka?
Nikt ogonem tak nie miele,
Więc dlaczego mielę ciele?
Przyszła koza, furtkę bodzie;
– Pewnie nudno mu w zagrodzie.
Mnie się zdaję, że to cielę
z nudów tak ogonem miele.
– Z nudów?
– Z nudów!
– Może z głodu?
Wlazło cielę do ogrodu,
zjadło mlecz i seradelę
i ogonem dalej miele.
Przyleciała gęś z gąsiorem.
– Czy to cielę nie jest chore?
Może zjadło wilcze ziele
i ogonem przez to miele?
– Wilcze ziele? Nie aniele, ciele jadło seradelę.
– Może zjadło jej za wiele ?
– Może to przez decybele?
-Może to przez tik nerwowy?
– Może tęskno mu do krowy
Przyszły kury, indyk, kaczor,
Wszyscy gdaczą, męczą, kwaczą,
strasznie martwią się cielęciem
indyk z kozą, gęś z prosięciem.
Aż z pastwiska przybiegł źrebak i rzekł;
– Martwić się nie trzeba,
tylko trzeba spytać cielę,
czemu tak ogonem miele.
No, bo jeśli w kółko miele,
ma w tym chyba jakieś cele.
– Mam- kiwnęło głową ciele-
robię muchą karuzelę.

Pytania do wiersza:
O czym jest wiersz?
Czego chcą się dowiedzieć zwierzęta?
Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
Jakie odgłosy wydają te zwierzęta?
Co zaproponował źrebak?
Dlaczego cielę ogonem miele?

Posłuchajcie piosenki- Gimnastyka smyka. Może komuś uda się poćwiczyć podczas piosenki 🙂

Obejrzyjcie filmik

Dokończ zdanie……Przedszkole – Ruletka (wordwall.net)

Dziękujemy Oli za podesłanie pracy pt;,Wiejskie zwierzątko”

Kącik przyrodniczy- kochani zobaczcie jak przez kilka dni zmienił się nasz kącik-09.04.2021

Miłego dnia – Pani Paulina

Przedszkole Misiowej Mamy (9)

1.Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne ( spójrz poniżej ).

2.Posłuchaj opowiadania D.Kossak Sport to zdrowie, odpowiedz na pytania dotyczące treści ( spójrz poniżej ).

3.Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłki lub skakanki, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego.

4.Małe i duże kroki -zabaw się pokonując odległość od wyznaczonego punktu do rodzica – krokami słoniowymi ( duży wykrok ), normalnymi, podskokami, tip topami( stopa dostawiana do stopy ).

5.Zabawa rozwijająca twoją wyobraźnię: Czy zwierzęta uprawiają sport?

6.Poruszaj się do słów rymowanki, policz wykonane kroki ( spójrz poniżej ).

7.Wykonaj masażyk relaksacyjny ( spójrz poniżej ).

8.Idź na spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu. ( pani Małgosia )

Przedszkole Misiowej Mamy (8)

1.Zatańcz do melodii A. Vivaldiego Wiosna z cyklu Cztery pory roku, określ nastrój tego utworu i twojego tańca.

2.Rozwiąż zagadki na temat sportu ( spójrz poniżej ), może ułożysz swoje własne?

3.Zajmij się klasyfikowaniem swoich ubrań – to nadaje się do…, a to do…

4.Zabaw się w zabawę konstrukcyjno – manipulacyjną Stadion sportowy, zbuduj go z klocków, użyj określeń trybuny, płyta boiska, murawa…

5.Zabaw się w zabawę logopedyczną używając piłeczki pingpongowej – przesuwaj ją za pomocą oddechu jak najdalej potrafisz.

6.Zrób trening fitness z Lulisią i Lulitulisiami ( spójrz poniżej ).

7.Weź udział w kolejnym dniu bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu. ( pani Małgosia )

Przedszkole Misiowej Mamy (7)

1.Zatańcz Prosty taniec ( spójrz poniżej ).

2.Zabaw się w zabawę Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy!

3. Pomyśl, jakie znasz dyscypliny sportowe, a może ktoś z twoich najbliższych uprawia którąś z nich?

4.Obejrzyj film edukacyjny Dyscypliny sportowe ( spójrz poniżej ), porozmawiaj o tym, co obejrzałeś.

5.Wysłuchaj wiersza E. Pawlak Elementarz sportowy, odpowiedz na pytania ( spójrz poniżej ).

6.Bądź kreatywny: wymyśl sprzęt sportowy z wykorzystaniem tego, co znajdziesz w swoim otoczeniu.

7.Zaprojektuj strój piłkarza ( spójrz poniżej ).

8.Wybierz się na spacer, policz swoje kroki krokomierzem. ( pani Małgosia )

Propozycje zabaw na dziś: 07.04.2021

https://eduzabawy.com/gry-online/memory/wiosna/

https://eduzabawy.com/gry-online/dopasuj-cienie1/zwierzeta-wiejskie/

,,W zagrodzie”- praca z wierszem B. Formy
Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.

Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.

Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.

Gospodyni w wiaderkach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.

Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę.

Pytania do wiersza :
1. Jak mówiono na panią rolnik w wierszu?
2. Czym zajmowała się gospodyni?
3. Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

Praca plastyczna ,,Wiejskie zwierzątko”- wykonaj dowolne zwierzątko mieszkające na wiejskim podwórku. Możesz wykorzystać do tego papierowy talerzyk, farby, watę, kolorowe kartki. Chętni mogą pracę wysyłać na maila grupowego 🙂 Miłej dnia- Pani Paulina

Przedszkole Misiowej Mamy (6)

1.Zabawa paluszkowa Pajączek ( spójrz poniżej ).

2. Odpowiedz na pytanie: Po co nam aktywność fizyczna?,obejrzyj film edukacyjny, porozmawiaj o nim ( spójrz poniżej ).

3. Wspólnie zaplanujcie rodzinne aktywności sportowe na najbliższe dni – spacer, gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, rower…

4. Zabawa z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne Rowerek – w parze w leżeniu na plecach stopy obu osób są złączone i wspólnie wykonują rowerek powtarzając rymowankę w różnym tempie: Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze, raz dwa trzy, jedź i ty!

5. Zabawa Zrób to samo – naśladuj postawy ludzików z planszy ( spójrz poniżej )

6. Zaprojektuj domowy tor przeszkód, zadbaj o bezpieczeństwo.

7. Idź na spacer z rodzicami i pobij wasz dotychczasowy rodzinny rekord spacerowania – wykorzystaj w tym celu krokomierz. ( pani Małgosia )

Przedszkole Misiowej Mamy (5)

1.Zabaw się w zabawę rytmiczną pn Taniec ( spójrz poniżej ).

2. Zabawa Zapraszam do kuchni – to okazja abyś był/a przewodnikiem po waszej domowej kuchni: zaprezentuj kuchnię, opowiedz o jej wyposażeniu, funkcjach.

3.Pomyśl jak zadbać o bezpieczeństwo w waszej kuchni, określ co możesz robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców, pokaż i nazwij urządzenia elektryczne.

4.Sprawdź w zabawie badawczej czy kakao w proszku zmieszane z mąka, solą lub cukrem zmieni swoja barwę? co się stanie gdy dodasz trochę wody?

5.Porozmawiaj o świątecznych potrawach i wypiekach, ustal w jaki sposób możesz uczestniczyć w przygotowaniach do świąt.

6. Zorganizuj kuchenny koncert muzyczny, wykorzystaj to, co znajdziesz na terenie kuchni.

7. Ułóż rytmy z kuchennych przyborów np talerz – łyżka – łyżka- kubek…

8. Zorganizuj przyjemną relaksację za pomocą wierszyków – masażyków ( spójrz poniżej ). ( pani Małgosia )

Propozycje zabaw dna dziś – 02.04.2021r

NIESFORNE JAJO

Nastroszyła kurka piórka
I zdziwiona parzy
Jak jej jajko ucieka
I wpada do kaszy

Kura na to powiada
Ko, ko, ko, tak nie wypada!

A jajo roześmiane
Tarza się na zmianę
Raz w kaszy jaglanej
Raz w kaszy gryczanej

Kura na to powiada
Ko, ko, ko, tak nie wypada!

Bierze jajo pod skrzydło
Przydałoby się mydło
Do wody jajo wrzuciła
I umyła

A jajo na to hi, hi, hi
Ani mi się śni!

Hop z wody wyskoczyło
I tarza się na zmianę
Raz w kaszy jaglanej,
Raz w kaszy gryczanej

Kura na to powiada
Ko, ko, ko, tak nie wypada!

Jajo do siebie przytula
Nad jajem się rozczula
Kocham Cię brudasku mój
Ale teraz grzecznie stój

Jajo na to hi, hi, hi
Ani mi się śni

Kura jajo przytrzymała
Nasionka dziobała
Tak skrobała, tak stukała
Że wzorek wydziergała

Zaskoczona powiada
Ko, ko, ko, tak nie wypada!

Inne kury zdziwione
Patrzą zachwycone
Jaja do kaszy wrzucają
Niech się turlają

Kura na to powiada
Ko, ko, ko, tak nie wypada

A jaja szczęśliwe
W kaszy się tarzają
Na kremowo i brązowo
Wzory oklejają

I wołają hi, hi, hi
Czy to nam się śni?

Pięknie ozdobione
Kolorowo oklejone
W końcu grzecznie siadły
Czy ładnie wypadły?

Kura na to powiada
Ko, ko, ko, to maskarada!

Kącik przyrodniczy- 01.04.2021

W naszym kąciku przyrodniczym codziennie zachodzą zmiany 🙂
Pani Paulina

Przedszkole Misiowej Mamy (4)

  1. Zagraj w grę zręcznościową Spacer dziecka i rodzica przejdź się po pokoju z jakiem na łyżce.

2. Obejrzyj film edukacyjny o tym, jak z jajka powstaje pisklę/ kurka czy kogucik, porozmawiaj o treści ( spójrz poniżej ).

3. Podaj przykłady zwierząt wykluwających się z jaj

4.Zabaw się w zabawę przy historyjce o pisklętach, naśladuj ich ruchy: W małym kurniku, przy krzaczku poziomek żółciutkie pisklaki mają swój domek. W kurniku bałaganu nie spotkasz wcale, sprzątają w nim pisklaki codziennie wytrwale. Jeden myje okna, drugi ściera kurze, trzeci wielką miotłą zamiata podwórze.

5.zabaw się w zabawę badawcza -uważnie obejrzyj rozbite jajko, opisz je, poszukaj zarodka, oddziel żółtko od białka zasysając żółtko delikatnie do środka plastikowej butelki.

6.Zabaw się w zabawę ruchową udając jajko – turlaj się po dywanie do przodu, tyłu, na boki. ( pani Małgosia )

Przedszkole Misiowej Mamy (3)

  1. Wykonaj śpiewankę – pokazywankę Kurka ( spójrz poniżej ).
  2. Obejrzyj film edukacyjny na temat tradycji i symboli wielkanocnych ( masz wybór – spójrz poniżej ), porozmawiaj o tym, co zobaczyłeś/łaś i spróbuj odpowiedzieć na pytanie : czym jest tradycja?
  3. Rozwiąż zagadki wielkanocne ( spójrz poniżej ).
  4. Zabaw się z matematyczną zabawę – narysuj na kartce jajko i wpisz w nie dowolne cyfry lub wzory z kostki, rzuć kostką i zaznacz wylosowaną cyfrę lub wzór.
  5. Zabaw się w zabawę ortofoniczną Kto się schował w wielkanocnym koszyczku? – naśladuj głosy i ruchy zwierząt – pi pi pi mówi kurczątko i trzepocze skrzydełkami, baranek beee beee bee i chodzi na czworakach, kogucik kukuryku i uderza o uda dłońmi prostych rąk.
  6. Umyjcie lustro i zróbcie przed nim śmieszne miny. ( pani Małgosia )

Zadania na dziś- 31.03.2021

Posłuchajcie wiersza Ewy Skarżyńskiej pt.; ,,Wielkanocny stół”
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych,
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie-
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!

Pytania do wiersza; Jak wygląda w wierszu stół wielkanocny? Czym jest udekorowany? Co stoi na nim ? Kto siada przy stole? Kto zerka na wszystkich zza firanek?

Wyścig z jajkiem

Potrzebna będzie łyżka- drewniana lub zwykła, i jajko.
Rodzic wspólnie z dzieckiem wyznacza start i metę. Dziecko i rodzic przenoszą jajko na łyżce w taki sposób aby nie spadło. Dla utrudnienia można slalom pokonywać na czworaka, do tyłu czy bokiem.

Wielkanocne szukanie jajek

Rodzice ukrywają w domu kilka jajek, mogą być np. czekoladowe, wydmuszki, pisanki. Możemy podpowiadać gdzie są schowane jajka np.; w tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka). Role możemy odwrócić i to dzieci mogą chować rodzicom jajka 🙂

Życzę miłej zabawy- Pani Paulina

Kącik przyrodniczy 🙂

Przedszkole Misiowej Mamy (2)

  1. Wykonaj ćwiczenia z Muzycznej gimnastyki w podskokach (spójrz poniżej).
  2. Dokończ zdania: Moja mamusia jest…, Mój tatuś jest…
  3. Wykonaj obrazkową mapę myśli Wspólnie spędzamy czas, powiedz co czujesz, gdy oglądasz rodzinne zdjęcia.
  4. Zabaw się w Rodzinny quiz: zapytaj członków swojej rodziny o ich zainteresowania, ulubione potrawy świąteczne czy preferowane formy spędzania wolnego czasu.
  5. Zabawa ruchowa Naśladuj mamę, naśladuj tatę.
  6. Wysłuchaj opisu i dopasuj mamę do konkretnego dziecka ( spójrz poniżej )
  7. Idź na wiosenny rodzinny spacer, wskaż zjawiska pogodowe związane z wiosną. ( pani Małgosia )

Przedszkole Misiowej Mamy (1)

  1. Wybierz ćwiczenie gimnastyczne kręcąc kołem w aplikacji Wordwall ( spójrz poniżej ) i wykonaj je.
  2. Opowiedz co zapamiętałeś/łaś z wiersza M.Terlikowskiej Każdy po sobie sprząta ( czasdzieci.pl ).
  3. Stwórz listę obowiązków domowych ( spójrz poniżej ).
  4. Zabaw się w tropiciela bałaganu i odgadnij co zmieniło się w twoim pokoju, gdy na chwile z niego wyszedłeś/wyszłaś.
  5. Zaśpiewaj Piosenkę o sprzątaniu domu ( spójrz poniżej ).
  6. Na przerwę w muzyce zatrzymaj się i wykonaj odpowiednią podaną w haśle czynność z zakresu domowych obowiązków.
  7. Dokończ zdanie: Porządki są potrzebne, bo.. ( pani Małgosia )

Propozycje zabaw na dziś 🙂 -29.03.2021r.

Posłuchajcie wiersza Doroty Gellner- ,,Pisanki”
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia.
Z pisanek wyklują się
świąteczne życzenia!

Pytania do wiersza: Jak wyglądały pisanki? Gdzie one leżały? Dlaczego nie je się pisanek? Czy u was w domu zrobiliście pisanki ? (Zdjęcia pisanek możecie wysyłać na maila grupowego 🙂 )

,,Gumowe jajo” – eksperyment

Do przeprowadzenia eksperymentu przygotuj:
– jajko
– ocet
– łyżkę
– szklankę/słoik
– talerzyk
Przebieg:
* Wlej do szklanki ocet zapełniając ją do połowy.
* Do szklanki z octem ostrożnie włóż jajko.
* Przykryj szklankę talerzykiem (już po chwili widzisz oddziaływanie octu na skorupkę jajka)
* Teraz pozostała już tylko obserwacja (jajko powinno pozostać w naczyniu co najmniej przez 24 godziny)
* Po wskazanym czasie wyciągnij jajko ze szklanki. Spłucz rozpuszczoną przez ocet skorupkę pod kranem.
* Zobacz, co się stało z jajkiem?

Kącik przyrodniczy 🙂

Nasza cebula rośnie coraz bardziej 🙂 W naszym kąciku przyrodniczym pojawiła się również rzeżucha:)

Uprawa rzeżuchy: krok po kroku

  1. Do naczynia włóż ligninę lub watę i skrop ją wodą. Podłoże musi być wilgotne, ale nie może ociekać wodą.
  2. Następnie rozsyp nasiona równomiernie po całym podłożu, dzięki temu unikniesz “łysych” miejsc.
  3. Skrop nasiona wodą (lub spryskaj spryskiwaczem) i podlewaj regularnie – codziennie.

26.03.2021r. Kochani przygotowałam dla Was dzisiaj piosenkę związaną ze świętami. Posłuchajcie a może uda się Wam zaśpiewać samemu? 🙂

Po części muzycznej zapraszam do kilku kart pracy i wspólnej zabawy 🙂

Kącik przyrodniczy  🌾 

Kilka dni temu wspólnie sadziliśmy cebulę. Zobaczcie jaka zmiana nastąpiła…

Propozycja pracy z dziećmi 🙂

25.03.2021r. Skrzat Borówka odwiedzi dziś swoja kuzynkę koniczynkę z którą, zabierze nas w krainę łąki. Zapraszam do oglądania. : https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Sadzimy cebulę 🙂

Konkurs pt: ,,Pani Wiosna”

Dzień w kolorze pomarańczowych 🙂

Zwiastuny wiosny- prezentacja multimedialna 🙂

„Echo” Przedszkola nr 71

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym numerem naszej gazetki przedszkolnej „Echo”. Od tego roku „Echo” dostępne jest w wersji elektronicznej (PDF). Znajdą w nim Państwo wiele ciekawych artykułów napisanych przez nauczycielki poszczególnych grup, jak i zestaw zadań dla dzieci. Zachęcamy do pobrania, czytania i wspólnej zabawy. 🙂

Echo Przedszkola – pobierz z naszej strony

Echo Przedszkola – pobierz z Google Drive

Dzień grecki

Kosmos

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze marzec:
1. Operowanie pojęciami; kosmos, planety, gwiazdy, Słońce, astronom, luneta, teleskop,
2. poznawanie świata różnymi zmysłami,
3. rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 7,
4. kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy,
5. poznanie różnych wynalazków,
6. kształtowanie kompetencji cyfrowych,
7. kształtowanie umiejętności rozpoznawania wysokości melodii,
8. kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu,
9. kształtowanie przeliczania w zakresie 8,
10. operowanie pojęciami związanymi z Wielkanocą,
11. poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą,
12. poznanie różnych rodzajów jajek i ptaków, które je znoszą.

Zabawy na świeżym powietrzu:)

Urodziny Łukasza :)

Dzień węgierski – prezentacje

Urodziny Franka 🙂

Dzień pełen wrażeń Urodziny Madzi 🙂 Tłusty czwartek i dzień w kolorze brązowym:)

Zajęcia z logorytmiki 🙂

Wiatraki- praca plastyczna 🙂

Urodziny Kuby 🙂

Zabawa na rytmice 🙂

Zabawy matematyczne 🙂

Tworzymy obrazy z figur geometrycznych 🙂

Nasze zabawy na świeżym powietrzu ⛄

Dzień w kolorze białym 😊

Dla Babci i Dziadka… ❤

Bal karnawałowy 🎈

Zabawy na śniegu ⛄

Zabawy z gazetami 😉

Urodziny Franka 😊

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA LUTY 2021: kształtowanie poczucia szacunku wobec sił przyrody, poznawanie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii, wdrażanie do dbania o środowisko naturalne, poznanie globusa, kształtowanie poczucia szacunku do przyrody, dobieranie zjawiska przyrodniczego do właściwego żywiołu, rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń, poznawanie różnych sposobów podróżowania, rozwijanie słownictwa czynnego i logicznego myślenia oraz słuchu fonemowego, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, odwzorowywanie liczby elementów za pomocą kodu.

Zabawy na śniegu

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc styczeń 2021 r.

  1. Kształtowanie poczucia szacunku wobec ludzi starszych,
  2. Poznawanie tradycji związanych z mijającym rokiem,
  3. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 7,
  4. Utrwalenie nazw tygodni, pór roku, miesięcy, pór roku,
  5. Operowanie pojęciami: najpierw, potem, na początku, na koniec,
  6. Kształtowanie świadomości, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka,
  7. Operowanie nowymi pojęciami dotyczącymi dyscyplin sportowych,
  8. Poznawanie symboli igrzysk olimpijskich,
  9. Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych,
  10. Poznanie zasad zdrowego stylu życia.


Konkurs ,,Bombka”

Bardzo dziękujemy za udział w rodzinnym konkursie. Wszystkim uczestnikom gratulujemy ciekawych pomysłów 🙂

Nasze wspólne malowanie 🙂

Robimy stroiki świąteczne 🙂

Urodziny Piotrusia 🙂

,,Świąteczna kartka dla seniora”

Dziękujemy za wykonanie przepięknych kartek świątecznych 🙂

Świetnie się bawimy na rytmice 🙂

Zabawy na śniegu 🙂

Dzień w kolorze czerwonym, ubieranie choinki oraz odwiedziny Mikołajki 🙂

Urodziny Norberta 🙂

Konkurs ,, Uśmiechnięta dynia”- dziękujemy wszystkim za udział w konkursie oraz gratulujemy kreatywnych pomysłów 🙂

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze (Grudzień)
1. Poznanie troskliwości jako wartości,
2. przypomnienie wiadomości o życiu, formach opieki i potrzebach zwierząt w związku ze zmianami przyrodniczymi na zimę,
3. poznanie pracy wolontariuszy,
4. rozwijanie umiejętności mierzenia długości stopami, krokami, patykiem, sznurkiem,
5. poznawanie źródeł ciepła,
6. wprowadzenie do zachowań proekologicznych,
7. poznawanie przyczyn i skutków globalnego ocieplenia,
8. poznawanie form komunikacji międzyludzkiej dawniej i dziś,
9. rozwijanie słuchu muzycznego poprzez śpiewanie kolęd i pastorałek,
10. poznawanie zwyczajów i tradycji świątecznych,
11. rozwijanie zainteresowań tematyką kosmosu,
12. doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi.

Za nami aktywny dzień. Układanie obrazków z figur geometrycznych oraz gra na instrumentach 🙂

Zielony dzień 🙂

Dzień pełen słońca 🙂

Urodziny Ignasia 🙂

Nasz wolny czas 🙂

Dzień włoski 🙂

10.11 o godzinie 11:11 nasza grupa dumnie zaśpiewała hymn 🙂

POLSKIE SYMBOLE NARODOWE 🙂

Jesteśmy kreatywni 🙂

Malujemy Syrenkę Warszawską 🙂

Grupowe zajęcia logopedyczne 🙂

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze na listopad 2020:

poznawanie i wyjaśnianie znaczenia wartości, jaka jest miłość do ojczyzny; budzenie zainteresowania własną miejscowością; poszerzanie wiedzy o rodzajach domów w różnych zakątkach Polski i świata; uświadomienie znaczenia znajomości własnego adresu; budzenie zainteresowania historią państwa polskiego; przypomnienie symboli narodowych; poznanie sposobów spędzania wolnego czasu; rozwijanie upodobań i pomysłowości, zainteresowania otaczającym światem i zainteresowaniami swoich koleżanek i kolegów.

Malowanie na folii 🙂

Jesienne zabawy na placu zabaw 🙂

Tworzymy ludziki z kasztanów 🙂

Gimnastyka 😀

Urodziny Alicji 🙂

Czas wolny 🙂

Urodziny Ignasia :) 

Żółty dzień

Jesienne zabawy na świeżym powietrzu 😀

Swobodne zabawy w kącikach zainteresowań 🙂

Ćwiczymy nasze rączki 🙂

Dziś na rytmice tańczymy, śpiewami i robimy minki 🙂

Praca plastyczna – Muchomor

Mały Miś w świecie emocji

Linki do filmów edukacyjnych: https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs https://www.youtube.com/watch?v=LT7x1CRslR8

Narysuj emocje: https://www.youtube.com/watch?v=9O2Axk8FLoM

Linki dla rodziców: https://www.youtube.com/watch?v=28rPHVVeW4I

Prace plastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=SAXAbTWHp5s

Karty do gry: https://emocjedziecka.pl/potwory-memory-karty-pobrania-emocje/

Emocje – puzzle tematyczne: http://www.jaiono.pl/2013/12/07/emocje-puzzle-tematyczne/

Termometr uczuć. Przykłady: http://przedszkolefamilia.pl/pocwicz-z-nami/starszaki/termometr-uczuc/

Dziecięce ,,sztuczki”

Domowe Zasady Ekranowe

Sportowe piątki

W każdy piątek w grupie czwartej organizowane są zabawy sportowe z elementami gimnastyki korekcyjnej. Poniżej są przykładowe zdjęcia z kilku ćwiczeń.

Dzień chiński

Praca w książkach 🙂