Grupa V
12 kwietnia – Dzień Czekolady
Dziś świętujemy Dzień Czekolady. Zapraszam Was do obejrzenia filmu „Jak powstaje czekolada?”, przeczytania wierszyków, obejrzenia ilustracji oraz zaśpiewania znanej nam piosenki. Miłego dnia 🙂
Wszystkie dzieci na świecie
Lecz na pewno to wiecie
Czekoladę uwielbiają
Chętnie się nią zajadają
Smarowaną na kromeczkę
Lub na cieście poleweczkę
Płynna w kubku na gorąco
Też smakuje wszystkim brzdącom
Czekolady są przeróżne
Grube, chude lub podłużne
Kwadratowe lub okrągłe
Gładkie, w paski, albo w bąble
Mają najdziwniejsze smaki
Wszystkie lubią przedszkolaki
Słodkie, gorzkie, z cukierkami
Ostre z chili, z przyprawami
Owocowe, strzelające
Nadziewane lub pachnące
Na gorąco lub z lodami
Czekoladę uwielbiamy!
https://en.calameo.com/klett/read/0006171663228ce9ad4e7
Miesiące – utrwalenie
Figury geometryczne
„Wzory na pisankach” – zabawa konstrukcyjna
Każde dziecko ma owal wielkości kartki A4 (to pisanka) i kolorowe kartki. Z kolorowych kartek przygotowuje prostokąty, kwadraty i trójkąty (kilka z każdego kształtu i koloru) przez wielokrotne składanie i rozcinanie papieru. Kształty będą naklejane w formie wzorów rytmicznych na owalu, więc muszą być nieduże. Kartkę najlepiej jest podzielić na cztery części i z każdej zrobić inne kształty: prostokąty – składamy 5 razy na pół; kwadrat – robimy z prostokąta przez przytrzymanie palcem 1 rogu i dołożenie boku krótszego do dłuższego oraz odcięcie wystającej części, a następnie powstały kwadrat składamy jeszcze 4 razy (odciętą część też wykorzystujemy do zrobienia kwadratów); trójkąt – początek tak jak kwadrat, a potem kwadrat składamy po przekątnej i powstały trójkąt składamy ok. 5 razy. Aby dzieciom było łatwiej, po każdym zagięciu można rozcinać kartki po linii zagięcia. Gdy figury będą gotowe, dzieci na swoich pisankach układają wzory – jeden z trójkątów, jeden z kwadratów, jeden z prostokątów, np
Poruszajmy się… – ćwiczenia gimnastyczne
Dostaliście wczoraj sporo kart pracy do zrobienia. Dziś zadbajmy o Waszą kondycję. Zapraszam do wykonania ćwiczeń gimnastycznych. Udanego dnia.
Utrwalamy znajomość dni tygodnia
Nadrabiamy wielkanocne zaległości
Zapraszam do uzupełnienia kart pracy z pakietów przedszkolnych dzieci.
Książka cz.3 strony 48-56. Czytanie i pisanie str. 57-60. Liczenie 57-60.
Aktywności jeszcze świąteczne
Wysłuchajcie opowiadania „Bazie i palma” U. Kamińskiej. Po wysłuchaniu spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
– Dokąd poszły przedszkolaki na spacer?
– Jakie kotki zobaczyły podczas spaceru?
– Na jakim drzewie rosły bazie?
– Dlaczego dzieci nie zerwały gałęzi?
– Jaka niespodzianka czekała na dzieci w przedszkolu?
– Co wydarzyło się w przedszkolu, gdy dzieci poszły do domu?
– Jak zachowały się bazie w stosunku do palmy daktylowej?
Wspominamy Święta…
Zabawa plastyczno-konstrukcyjna
Dzieci mają do dyspozycji kolorową kartkę A4, białe koło o średnicy 7–8 cm, 3 koła
o średnicy 3–4 cm. Składają na pół kolorową kartkę. Każde koło składają na 4 i rozkładają. Po
1 linii zagięcia nacinają do środka każde koło. Jedną część nacięcia składają na pół – to będzie
kura. Naklejają kurę na złożoną kartkę A4 i dorysowują lub wycinają z papieru kolorowego
dziób, grzebień, oczy i inne szczegóły według własnego pomysłu. W ten sam sposób robią kurczęta
z 3 mniejszych żółtych kółek. Oddzierają pasek zielonego papieru i robią z niego trawę.
Jeśli chcą, mogą dorobić jajka lub pisanki i nakleić na pracę.
ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH
WESOŁEGO ZAJĄCA, CO ŚMIEJE SIĘ BEZ KOŃCA
SZCZERBATEGO BARANA, CO BECZY OD RANA
PISANEK W KOSZYKU
ORAZ MOKREGO UBRANIA
W DZIEŃ POLEWANIA
Prezentacja wielkanocna
Zapraszam do obejrzenia prezentacji wielkanocnej oraz wykonania zadań.
Tradycja
Zupa nic – rozmowa o tradycji na podstawie opowiadania.
„Zupa nic” Joanna M. Chmielewska
– Cześć. Ale u was ładnie pachnie – powiedziała Gabi, gdy tylko Zuzia otworzyła jej drzwi.
– Anka wraca z wycieczki i będzie zupa nic – wyjaśniła Zuzka.
– Twoja siostra nie lubi zup? – spytała Gabrysia, kiedy już siedziały na poduchach w pokoju
Zuzi i chrupały orzeszki.
– Lubi.
– To dlaczego nie będzie zupy?
– Jak to nie będzie? – zdziwiła się Zuzka. – Przecież mama właśnie gotuje.
– Ale mówiłaś, że będzie zupa nic, czyli nie będzie zupy.
– Będzie. Mama gotuje zupę nic. Dlatego tak pachnie wanilią.
Gabrysia nie wiedziała, czy Zuzka mówi prawdę, czy żartuje. Nigdy nie słyszała o zupie nic.
Zupa z wanilią? Waniliowe mogą być lody, ciasto, deser, ale zupa?
– Nigdy nie jadłaś zupy nic? – spytała zaskoczona Zuzia.
– Nie. Naprawdę jest taka zupa?
– No pewnie. Mniam… Wszyscy ją lubimy: ja, mama, Anka, a najbardziej tata.
Gabi przełknęła ślinę. Gdyby tak mama Zuzi dała jej spróbować trochę tej niezwykłej zupy,
chociaż jedną łyżkę…
– Kiedy tata pracował za granicą, mówił, że najbardziej tęskni za rodziną i za zupą nic – opowiadała Zuzia. – I jak przyjechał na Wielkanoc, to mama zrobiła bigos, sałatkę, jajka w majonezie,
sernik, a specjalnie dla taty ugotowała jeszcze zupę nic. Tacie tak smakowała ta zupa,
że ciągle sobie dolewał i dolewał. Potem już zawsze kiedy przyjeżdżał, mama ją gotowała. A jak
mama wracała z sanatorium, Anka z tatą też postanowili na powitanie zrobić zupę nic. Pierwszy
raz w życiu ją gotowali. Mleko im się przypaliło, zalało całą kuchenkę, musieli je wylać, wyczyścić
wszystko i gotować od początku. Mamy zupa jest lepsza, ale tamtą też dało się zjeść.
A mama jak się ucieszyła! Tylko dziwiła się trochę, skąd ten zapach spalenizny w domu. I teraz
zawsze jak ktoś z nas wraca z wyjazdu do domu, to na powitanie jest zupa nic. No i oczywiście
na Wielkanoc też. To taka nasza rodzinna tradycja.
– A nasza rodzinna tradycja wielkanocna to żurek z jajkiem i białą kiełbasą. Bo u mamy
w domu jadło się żurek z kiełbasą, a u taty z jajkiem, więc teraz robimy i z jajkiem, i z kiełbasą,
żeby każdy miał to, co lubi. – Gabi uśmiechnęła się na to wspomnienie i aż przełknęła ślinę.
– A ta zupa nic jest słodka? – zapytała po chwili zaciekawiona.
– Słodka. Chciałabyś spróbować?
– No pewnie.
– To chodź! – Zuzka pociągnęła koleżankę za rękę do kuchni.
– Mamo, bo Gabi nigdy nie jadła zupy nic. Dasz jej trochę?
Mama się uśmiechnęła.
– Dam, tylko niech ostygnie. Ty pewnie też byś chciała?
Zuzka pokiwała głową.
– Jakby ciebie nie było, musiałabym czekać ze zjedzeniem zupy na Ankę, a to jeszcze parę
godzin – szepnęła Gabrysi na ucho.
Zupa nic była zimna, słodka i pachniała świętami. Smakowała jak roztopione waniliowe lody.
A pływające w niej delikatne chmurki z piany przypominały Gabrysi te, które widziała za oknami
samolotu, kiedy wracała z wakacji do domu.
Po wysłuchaniu opowiadania dzieci wymieniają bohaterów i opowiadają kolejne zdarzenia. Rodzic
zadaje pytania:
Co było tradycją w domu Zuzi?
Czym waszym zdaniem jest tradycja?
Podajcie przykłady tradycji.
Jakie tradycje pielęgnujecie w swoich domach?
Jakie znacie tradycje związane z naszym regionem/miastem?
Czy w naszym domu jest coś, co może być tradycją?
Czy tradycje należy przekazywać dalej?
Czy można tworzyć nowe tradycje i w jaki sposób?
„Nasze tradycje” – zabawa plastyczna.
Wykonanie plakatu. Dzieci wykonują rysunki dotyczące
tradycji, które pielęgnuje się w ich domach, nadają swojej pracy tytuł, np. Wspólne czytanie
książki. Podpisują prace imieniem. Także próbują samodzielnie napisać nagłówek pracy patrząc na wzór TRADYCJA
Karty pracy
Utrwalamy ostatnio poznaną literkę
Owal – zapoznanie z kształtem. Utrwalanie działania – odejmowanie.
„Wesoły owal” – zabawa konstrukcyjna. Dzieci dostają owale. Z dłuższego boku kartki A4
odcinają 3 paski, jeden przecinają na pół i składają wszystkie w harmonijkę. Dłuższe doklejają
jako nogi, krótsze jako ręce. Na pozostałej części kartki rysują i wycinają buty i dłonie – doklejają
do nóg i rąk. Na koniec rysują szczegóły twarzy tak, by powstał Wesoły Owal.
Zachęcam do wspólnego masażyku na plecach z wykorzystaniem wiersza:
„Jajko” Beata Gawrońska
Idzie jajko pod górę, Kroczenie palcami po plecach z dołu do góry.
Zawadziło o chmurę. Delikatne łapanie opuszkami palców uszu.
Na dół się stoczyło, Po obu stronach pleców rysowanie pętelki z góry na dół.
Całe się rozbiło. Obiema rękami rysowanie koła na dole pleców.
Rozwiązywanie zagadek
Cztery kąty proste
i jeszcze do tego,
cztery równe boki,
co to jest, kolego? (kwadrat)
Ma je auto, rower, motor,
hulajnoga ma je też.
Jaka będzie to figura,
na pewno już wiesz. (koło)
By zbudować tę figurę,
weź patyczki trzy.
Połącz je końcami z sobą
i jej nazwę powiedz w mig. (trójkąt)
Dwa są długie, a dwa krótkie,
w sumie cztery boki ma.
Cztery kąty, wszystkie proste,
czy wiesz, jak się nazywa? (prostokąt)
Wielkanocne karty pracy
Wielkanoc coraz bliżej. Zapraszam do uzupełniania wielkanocnych kart pracy. Pani Weronika
„Posadzimy, posiejemy” – rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza.
Wiersz pt „Kaczki i kury” Maria Czerkawska
Dziś od rana kwaczą kaczki:
– Zasiejemy wam buraczki.
Dla nas to jest trud niewielki,
Mamy dzioby jak szufelki…
Praca pójdzie nam raz, dwa!
Kwa, kwa, kwa!
– Dziękujemy, dziękujemy!
Sami grządki zasiejemy.
I rzodkiewkę, i buraczki.
Sio z ogródka, miłe kaczki!
Sio nad wodę, sio!
Woła, gdacze chór kokoszek:
– Pomożemy sadzić groszek.
Dla nas praca to niewielka,
mamy dziobki jak szydełka.
Potrafimy siać i mak!
Kud-ku-dak!
– Dziękujemy, dziękujemy!
Sami wszystko posiejemy,
zasadzimy groch, ogórki.
A sio z grządek, miłe kurki!
Sio z ogródka, sio!
Po przeczytaniu wiersza, rodzic stawia pytania do treści wiersza: W czym chciały pomagać kaczki i kury? Dlaczego gospodarze nie chcieli się zgodzić na ich pomoc? Co gospodarze chcieli zasiać, a co zasadzić? Czym
się różni sianie od sadzenia? Jakie narzędzia trzeba mieć do siania, a jakie do sadzenia? Gdzie
można coś siać lub sadzić? W jaki sposób należy dbać o to, co się posiało na polu, a jak o to,
co się posiało w domu? Warto dziecku pokazać rożne rodzaje doniczek (gliniane, torfowe, plastikowe)
i pojemników do wysiewu i przygotowywania rozsad. Należy zwrócić uwagę, że aby rośliny wyrosły,
muszą mieć dostęp do słońca i wody, różne doniczki i pojemniki do wysiewu roślin.
Samodzielna praca
Rodzice… Zachęcam Dzieci do stworzenia mini ogródeczka samodzielnie zgodnie z instrukcją na zdjęciach. Liczę na to, iż z Waszą niewielką pomocą uda się im wyhodować rzeżuchę. Takie odczucia jak satysfakcja, sprawstwo są ważne do wzmacniania poczucia własnej wartości. Powodzenia…
P.S. Mile widziane zdjęcia prac samodzielnych przesłanych na messenger. Pani Benia
Wiosenne karty pracy
Zapraszam do uzupełnienia wiosennych kart pracy oraz obejrzenia krótkich filmów o wiośnie. Pani Weronika
Obserwujemy pogodę
Na dzisiaj przygotowałam dla Was karty pracy „Obserwujemy pogodę”. Zachęcam do działania. Pani Weronika
Na wsi
Zwierzęta hodowlane
Międzynarodowy Dzień Teatru – 27.03
Zapraszam do uzupełnienia kart pracy oraz obejrzenia krótkiego filmiku „Jak powstaje spektakl teatralny?” Pani Weronika
Propozycje zadań matematycznych
Zapraszam do rozwiązania zadań matematycznych. Pani Weronika
Praca plastyczna „Żonkile”
Konkurs „Najpiękniejsza palma wielkanocna”.
Grupa V bierze udział w konkursie plastycznym „Najpiękniejsza palma wielkanocna”, organizowanym przez Przedszkole nr 314. Drodzy Rodzice trzymajcie za nas kciuki!
Doświadczenie „Jak nadmuchać balon przy pomocy drożdży?”
Ciepła woda, cukier i suche drożdże – tyle wystarczy by nadmuchać balon.
Konkurs przedszkolny „Pani Wiosna”
Gratulacje dla Jurka, Stefana i Wiktora za wspaniałe i pomysłowe przywitanie Pani Wiosny. Stworzyliście przepiękne prace.
Dzień pomarańczowy w przedszkolu – Dzień Marchewki
Dzieci wykonały grupową pracę plastyczną. Wysłuchały piosenki „Urodziny marchewki”. Obejrzały dokument o uprawie marchwi. Zajadały marchewkę. Pozowały do zdjęć z marchewką.
Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować. W poszukiwaniu wartości”. Temat: Empatia.
Ćwiczymy wycinanie
Dzień grecki
„Echo” Przedszkola nr 71
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym numerem naszej gazetki przedszkolnej „Echo”. Od tego roku „Echo” dostępne jest w wersji elektronicznej (PDF). Znajdą w nim Państwo wiele ciekawych artykułów napisanych przez nauczycielki poszczególnych grup, jak i zestaw zadań dla dzieci. Zachęcamy do pobrania, czytania i wspólnej zabawy. 🙂
Echo Przedszkola – pobierz z naszej strony
Echo Przedszkola – pobierz z Google Drive
Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować. W poszukiwaniu wartości”. Temat: Współpraca.
Dzieci dowiedziały się czy warto współpracować. Poznały kodeks skutecznej współpracy. Brały udział w zabawie „Włóczka i balon”. Budowały w grupach wieżę z makaronu – razem chętnie działając.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc marzec
- Wprowadzenie pojęcia „dociekliwość” rozumianego jako chęć dowiedzenia się i zrozumienia jak najwięcej.
- Kształtowanie postawy ciekawości, otwartości i chęci poznania.
- Budzenie zaciekawienia zjawiskami zachodzącymi w otaczającym świecie i zachęcanie do zadawania pytań.
- Uświadamianie znaczenia pracy w zespole.
- Poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego.
- Kształtowanie świadomości ekologicznej. Uświadamianie znaczenia wody dla życia i funkcjonowania ludzi.
- Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych. Uświadamianie niebezpieczeństw wiążących się z internetem.
- Dostrzeganie zmian zachodzących w najbliższym środowisku w związku ze zmianą pory roku.
My się zimy nie boimy, ochoczo korzystamy ze świeżego powietrza i bawimy się na śniegu. Wróciliśmy do przedszkola dotlenione, uśmiechnięte i pełne sił do zabawy i pracy.
Wesoło się bawimy i ważnych zasad się uczymy!
Dzień węgierski w przedszkolu
Dzieci dowiedziały się z czego słyną Węgry. Poznały parę węgierskich słówek. Obejrzały prezentację dotyczącą zabytków węgierskich. Próbowały potraw węgierskich oraz wykonały pracę plastyczną – ozdabiały kawałkami papieru kolorowego flagę Węgier.
Erupcja wulkanu- eksperyment
„W czekoladowej krainie” – dzień brązowy w przedszkolu
Dzieci świętując brązowy dzień w przedszkolu dowiedziały się jak powstaje czekolada. Wysłuchały opowiadania pt. „W czekoladowej krainie”. Rozwiązywały zadania matematyczne do wysłuchanego tekstu. Zaśpiewały czekoladową piosenkę. Wykonywały pracę plastyczną – ozdabiały plasteliną czekoladowy tort.

Korzystamy z tablicy multimedialnej podczas pracy w książkach
Maski karnawałowe
Sami organizujemy sobie czas wolny
My się nie nudzimy – teatrzyk robimy
Białe szaleństwo
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC LUTY
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej; doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Rozwijanie doznań sensorycznych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej.
- Rozbudzanie zainteresowań technicznych i samodzielności.
- Rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych; stwarzanie okazji do mierzenia, przeliczania, kodowania.
Ćwiczenia gimnastyczne
Rozbieramy choinkę
Nasz występ z okazji Dnia Babci i Dziadka
Samodzielnie przygotowujemy upominki dla Babć i Dziadków
Zabawy na śniegu
Dzień biały w przedszkolu – Spotkanie z bałwankiem
Dzieci razem z bałwankiem świętowały dzień biały. Śpiewały piosenkę „Ulepimy bałwana”, odgadywały zimowe zagadki, brały udział w zabawie ruchowej oraz wykonały piękną pracę plastyczną.
Laurka dla Babci i Dziadka
Bal karnawałowy
Zajęcia rytmiki
Próbny występ z okazji Dnia Babci i Dziadka.
Bal karnawałowy w naszej grupie

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc styczeń 2021 r.
- Rozumienie konieczności pomagania innym, wyrabianie u dzieci chęci niesienia pomocy; rozwijanie umiejętności oceny postępowania bohaterów.
- Poznanie różnych sposobów pomagania osobom starszym, budzenie szacunku dla babci i dziadka, wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych opowiadań.
- Rozumienie pojęcia uczciwość; wprowadzenie pojęcia monety; wzbogacenie słownictwa dzieci o nazwy sprzętów sportowych.
- Poznanie zasad zdrowego stylu życia; rozwijanie świadomości istnienia zależności między prawidłowym odżywianiem, a zdrowiem.
Przegląd ozdób świątecznych
Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie i wykonanie pięknych ozdób bożonarodzeniowych. Mamy nadzieję, że te prace ozdobią Wasze choinki.
Świąteczne życzenia dla rodziców i dzieci

Gramy w sudoku
Pracujemy w książkach z pomocą tablicy multimedialnej
Świąteczna wydrapywanka
Dzieci wykonały trzy etapową pracę plastyczną. Kredkami woskowymi zamalowały kartkę A4. Nałożyły warstwę czarnej farby na kolorową pracę. Następnego dnia, gdy praca wyschła wydrapały bożonarodzeniowe elementy. Powstały przepiękne świąteczne wydrapywanki.
Gramy w kółko i krzyżyk
Dzieci za pomocą figur geometrycznych starały się ułożyć w linii poziomej lub pionowej trzy jednakowe elementy.
„Świąteczna kartka dla seniora”
Dziękujemy za zainteresowanie naszą akcją „Świąteczna kartka dla seniora”. Dzieci z grupy IV i V wykonały wspaniałe karty dla seniorów. Już w środę karty wraz ze słodkim upominkiem trafią do seniorów.
Kolędujemy
Podczas naszego świątecznego spotkania dzieci zaśpiewały tradycyjne polskie kolędy, zatańczyły taniec „Saneczki świętego Mikołaja” oraz dekorowały pierniczki.
PIEKLIŚMY CIASTECZKA
Zabawy na śniegu
Kolędujemy już 14 grudnia!
Zapraszamy przedszkolaków z grupy V na wspólne kolędowanie. Zaśpiewamy znane polskie kolędy, takie jak „Cicha noc”, „Przybieżeli do Betlejem pasterze”, „Mędrcy świata, monarchowie” oraz wiele innych.
Ozdabiamy bombki świąteczne
Dzieci dekorowały bombki według własnego pomysłu.
Włoski dzień
Czerwony dzień w przedszkolu
Obchodzony był razem z Mikołajkami. Dzieci ozdabiały flamastrami czerwone balony. Rysowały czerwoną kredką prezenty, które chciałyby otrzymać od świętego Mikołaja na święta.
Mikołajki w naszej grupie
Dzieci odwiedziła pomocnica świętego Mikołaja- Śnieżynka. Rozdała dzieciom wspaniałe prezenty. Przedszkolaki zaśpiewały jej kolędę oraz wyrecytowały wiersz.
Ubieramy choinkę
Dzieci z zaangażowaniem ubierały choinkę. Zdobiły drzewko łańcuchami, które same wykonały. Recytowały wiersz „Choinka” B. Formy oraz zaśpiewały piosenkę „Choinka piękna jak las”.
Podarujmy świąteczną kartkę seniorowi
Bierzemy udział w akcji Świąteczna kartka dla Seniora. Zachęcamy do stworzenia kartki, napisania krótkich życzeń świątecznych (może dzieci spróbują) dla osoby starszej.
Termin oddania kartek – 14 grudnia. Kartki będą przekazane seniorom z Dziennego Domu Pomocy przy ul. Potrzebnej 10.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień: 1. Rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej; Rozwijanie umiejętności związanych z przeliczaniem – uświadamianie stałości liczby elementów w zbiorze niezależnie od kierunku liczenia; 2. Wprowadzenie cyfr 4,5; kodowanie i dekodowanie informacji za pomocą cyfr 1–5 i znaku =; Poszerzenie słownictwa czynnego dzieci o pojęcie dotyczące wartości: odpowiedzialność, życzliwość. 3. Rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych przez naukę nowych piosenek; Stwarzanie okazji do rozwijania aktywności twórczej dzieci. 4. Kształtowanie postaw patriotycznych przez ukazywanie polskich tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia; Rozwijanie umiejętności związanych z przeliczaniem.
Konkurs „Uśmiechnięta Dynia”
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w przedszkolnym konkursie „Uśmiechnięta Dynia”. Przesłaliście wspaniałe i pomysłowe prace. Dziękujemy za wspólną zabawę.
Dzień Misia Pluszowego – 25 listopada
Dzieci świętowały Dzień Misia Pluszowego, biorąc udział w różnych aktywnościach. Opowiadały o swoich przytulankach. Wysłuchały wiersza pt. „Przyjaciel dzieci”. Uczestniczyły w zabawie „Prezent dla misia” oraz quizie wiadomości. Rysowały portret swoich misiów. Obejrzały prezentację na temat niedźwiedzi oraz poznały historię powstania misia pluszowego.
„Zielono nam… – spotkanie z ufoludkiem.” Zielony dzień w przedszkolu
Dzieci świętowały zielony dzień razem z ufoludkami. Wysłuchały piosenek M. Jeżowskiej „Ufo”, „Zielone ufoludki” oraz wiersza J. Charlewskiej „Ja i ufo”. Tańczyły razem z zielonym przyjacielem oraz wykonywały uklad taneczny z zielonymi wstążkami do piosenki „Trzej kosmici”. Z plasteliny lepiły zielone ludziki oraz wspólnie malowały ich portret.
Poznajemy nasze emocje na podstawie książki
„Uczuciometr Inspektora Krokodyla”
Inspektor Krokodyl zabiera dzieci w świat uczuć. Przedszkolaki, poznając jego przygody, dowiedziały się czym jest uczucie oraz jakie zmiany zachodzą w organizmie, gdy towarzyszy im dana emocja. Poznały wynalazek Inspektora – „Uczuciometr”, dzięki któremu rozpoznawały uczucia i mierzyły ich intensywność. Krokodyl zabrał dzieci w podróż po emocjach już trzy razy. Przed nami jeszcze siedem spotkań.
„W krainie zwierząt”- sposoby na uspokojenie. Warsztaty on-line o emocjach
Dzieci poznały sposoby na uspokojenie i rozluźnienie. Dowiedziały się jakie reakcje zachodzą w ciele, gdy są napięte czy zdenerwowane. Trenowały prawidłowy oddech. Brały udział w zabawie ruchowej „Chodzimy jak…”.
Poranek patriotyczny
Dzieci śpiewały hymn Polski „Mazurek Dąbrowskiego”. Recytowały wiersze „Barwy ojczyste”, „Znak”, „Kto ty jesteś?”. Rozwiązywały zadania edukacyjne.
Śpiewamy hymn
Z kodowaniem za pan brat
Dzieci kodowały i dekodowały drogę za pomocą figur geometrycznych. Wyznaczały drogę strzałkami do podanego obiektu. Brały udział w dyktandzie graficznym – zamalowując pola według polecenia. Umieszczały krople deszczu w tabeli według koloru i wielkości.
Gramy w gry planszowe
Dzieci grały w gry planszowe: „Lot balonem z literami”, „W krainie bajek”, „Zjazd narciarski”. Podawały wyraz na daną głoskę. Odgadywały postaci bajkowe. Starały się jak najszybciej dotrzeć do mety. Uczyły godzić się z przegraną. Gratulowały wygranej drużynie.
Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”
Temat na listopad: Szacunek i tolerancja. Dzieci tworzyły kodeks tolerancyjności. Dowiedziały się, że każdemu należy się szacunek. Brały udział w zabawie „Wyturlaj postać”.
Podróż z Wikingami – warsztaty on-line o emocjach
Dzieci wysłuchały opowieści o Wikingach. Brały udział w zabawie ruchowej „Płyniemy z Wikingami”. Poznały sposoby radzenia sobie z niepowodzeniami. Dowiedziały się jakie uczucia dominują podczas przegranej.
Warsztaty on-line o emocjach
Dzieci poznały techniki radzenia sobie ze złością. Wzięły udział w interaktywnym quzie poświęconym emocjom.
Prace plastyczne z wykorzystaniem liści
Odbijanie pomalowanych liści na kartkach papieru. Tworzenie kompozycji jesiennej z wykorzystaniem liści.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad
- Wbogacanie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna. Poznanie historii państwa polskiego.
- Kształtowanie szacunku do własnego państwa. Rozwijanie zainteresowań historią kraju.
- Rozumienie pojęcia „wyobraźnia”. Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczo-technicznych.
- Rozwijanie umiejętności projektowania, planowania pracy oraz kreatywnego myślenia. Wyrabianie samodzielności podczas pracy.
Korzystamy z tablicy multimedialnej
Ćwiczenia ruchowe do piosenki „Kto jak skacze”. Film edukacyjny pt. „Symbole narodowe” wraz z piosenką „Jesteśmy Polką i Polakiem”. Nauka jesiennego utworu „Deszczowa piosenka”.
Październik. Jesienne zajęcia
Poznajemy owoce drzew. Dopasowujemy cienie do odpowiednich ilustracji. Odgadujemy jesienne zagadki. Malujemy farbami jesienne liście.
Nasze popołudniowe zabawy
Kuchcikowanie
Ciasto drożdżowe… wiemy, jak rosną drożdże
Październik. Grupowe aktywności
Wycinamy po śladzie. Interaktywna gra „Dobre wychowanie”. Praca Mikołaja na ogólnopolski konkurs plastyczny „Jestem Polak mały”. Wspólne układanie mozaiki.
Kącik jesienny
Moje spotkanie z Misiem Uszatkiem
Podczas siedmiu zajęć dzieci tworzyły ilustracje do przeczytanych opowieści z książki „Przygody i wędrówki Misia Uszatka” Czesława Janczarskiego. Powstały wspaniałe prace w postaci własnoręcznie ilustrowanych książeczek.
Dzień żółty w przedszkolu
Wspólne świętowanie żółtego dnia. Żółte posiłki, żółte ubrania, żółte zadania i żółte prace plastyczne 🙂
Chiny – prezentacja
Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”.
Temat na październik – „Uczciwość”.
Dzieci poznały historię osób, które stanęły przed wyborem, czy zachować się uczciwie, czy nie. Programowały robota, aby wskazał jak oceniają zachowanie danego bohatera historii. Projektowały medal „uczciwego zachowania”.
Październik. Nasze zajęcia
Tworzymy jesienne drzewo, usprawniając palce. Oglądamy i omawiamy ilustracje książek. Gramy wspólnie w gry dydaktyczne. Uczymy się poprzez zabawę – kodowanie według poleceń.
Październik. W obiektywie
Jesienne zabawy na placu zabaw. Praca w książkach. Posiłek w formie szwedzkiego stołu – dzieci same robią kanapki.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – język angielski (październik)
Me and my bag
1. Point to the pencil with me! – nazywanie przyborów i zabawek, rozumienie poleceń.
2. Emma i her bag – nazywanie przedmiotów, rozumienie historyjki, odpowiadanie na pytanie What’s this?
3. What’s in the bag?- budowanie zdań, ćwiczenie motoryki małej, spostrzegawczości, odgrywanie historyjki.
4. What colour is your teddy? – nazywanie kolorów, śpiewanie piosenki, reagowanie na polecenia.
5. It’s my blue robot – budowanie pełnych zdań, udzielanie odpowiedzi yes/no.
6. Hello in Britain! – używanie pozdrowień, powitań, pożegnań.
7. Let’s do it again! – recytowanie rymowanki, pokazywanie czynności, nazywanie przedmiotów, wypowiadanie prostych zdań.
8. Autumn – śpiewanie piosenki, ilustrowanie ruchem, używanie słownictwa na temat jesieni.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze (październik)
1. Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie wrażliwości słuchowej; rozwijanie umiejętności plastycznych dzieci podczas malowania, rysowania, komponowania z materiału przyrodniczego.
2. Rozwijanie słownika czynnego dzieci – poznanie i poszerzanie znaczenia pojęć wrażliwość, zdrowie jako wartości; budowanie więzi emocjonalnej z przyrodą, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody – sposoby zwierząt na przetrwanie zimy (leśne ssaki, zwierzęta egzotyczne, owady), uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy.
3. Rozwijanie myślenia logicznego w zabawach z kodowaniem; dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych (bogactwo grzybów), rozumienie znaczenia lasu w życiu zwierząt; dostrzeganie piękna i uroku lasu (barwy, zapachy), czerpanie radości z obcowania z przyrodą (spacery po lesie, zbieranie grzybów);
4. Rola owoców i warzyw dla zdrowia, poznanie sposobów ich przechowywania w okresie zimowym, wykorzystanie materiału przyrodniczego do dekoracji; rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci, określanie nastroju muzyki, akcentowanie pierwszej miary taktu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów, akompaniowanie rówieśnikom do śpiewu, rytmiczne poruszanie się w przestrzeni w określonych układach (koło, rząd, rozsypka), improwizowanie ruchem muzyki, melodyjne i ładne śpiewanie piosenek;
Wrzesień. Zajęcia grupowe dzieci
Poniżej znajdą Państwo galerię zdjęć dzieci – podczas zajęć z języka angielskiego i rytmiki. W trakcie zabaw sensorycznych z piłkami. Podczas próbnej ewakuacji. W czasie tworzenia książeczki „Moje spotkanie z Misiem Uszatkiem”.
Konkurs plastyczny „Jestem Polak mały”
Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim Konkursie Plastycznym pt.: „Jestem Polak Mały”, pod hasłem „Moja ojczyzna – od gór po morze”. Na konkurs należy nadesłać prace ilustrujące atrakcje turystyczne Polski. Praca musi być wykonana samodzielnie przez dziecko i oprawiona w białe passe-partout (szer. ramki po 2 cm z każdej strony). Technika wykonania prac: rysunek, wydzieranka, malowanie farbami. Format pracy A4, A3. Prace można przynosić do 20 października do pani Weroniki.
Jesteśmy dumni z polskich atrakcji turystycznych. Pokażcie na swoich pracach plastycznych wybrane poniżej atrakcje turystyczne, tak, aby na każdej z nich poza wybraną atrakcją widniała nasza biało-czerwona flaga. Powodzenia!
Kopalnia soli kamiennej w Wieliczce, Kościół Mariacki w Krakowie, Sukiennice w Krakowie, Stare Miasto we Wrocławiu, Morze Bałtyckie, rzeka Wisła, polskie góry, Mazury, ruchome wydmy w Słowińskim Parku Narodowym, zamek krzyżacki w Malborku, Morskie Oko, Puszcza Białowieska, Błędne Skały, Jaskinia Raj w Górach Świętokrzyskich.
Wrzesień. Aktywności naszych podopiecznych
Kolorowanie obrazków według kodu. Wspólne budowanie z klocków – patyczków. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Zabawy ruchowe z kostką. Na koniec czas wolny w grupie – budowanie z kreatywnych klocków, układanie puzzli i projektowanie torów dla samochodów.