Grupa V

Dzień Misia Pluszowego – 25 listopada

Dzieci świętowały Dzień Misia Pluszowego, biorąc udział w różnych aktywnościach. Opowiadały o swoich przytulankach. Wysłuchały wiersza pt. „Przyjaciel dzieci”. Uczestniczyły w zabawie „Prezent dla misia” oraz quizie wiadomości. Rysowały portret swoich misiów. Obejrzały prezentację na temat niedźwiedzi oraz poznały historię powstania misia pluszowego.

„Zielono nam… – spotkanie z ufoludkiem.” Zielony dzień w przedszkolu

Dzieci świętowały zielony dzień razem z ufoludkami. Wysłuchały piosenek M. Jeżowskiej „Ufo”, „Zielone ufoludki” oraz wiersza J. Charlewskiej „Ja i ufo”. Tańczyły razem z zielonym przyjacielem oraz wykonywały uklad taneczny z zielonymi wstążkami do piosenki „Trzej kosmici”. Z plasteliny lepiły zielone ludziki oraz wspólnie malowały ich portret.

Poznajemy nasze emocje na podstawie książki
„Uczuciometr Inspektora Krokodyla”

Inspektor Krokodyl zabiera dzieci w świat uczuć. Przedszkolaki, poznając jego przygody, dowiedziały się czym jest uczucie oraz jakie zmiany zachodzą w organizmie, gdy towarzyszy im dana emocja. Poznały wynalazek Inspektora – „Uczuciometr”, dzięki któremu rozpoznawały uczucia i mierzyły ich intensywność. Krokodyl zabrał dzieci w podróż po emocjach już trzy razy. Przed nami jeszcze siedem spotkań.

„W krainie zwierząt”- sposoby na uspokojenie. Warsztaty on-line o emocjach

Dzieci poznały sposoby na uspokojenie i rozluźnienie. Dowiedziały się jakie reakcje zachodzą w ciele, gdy są napięte czy zdenerwowane. Trenowały prawidłowy oddech. Brały udział w zabawie ruchowej „Chodzimy jak…”.

Poranek patriotyczny

Dzieci śpiewały hymn Polski „Mazurek Dąbrowskiego”. Recytowały wiersze „Barwy ojczyste”, „Znak”, „Kto ty jesteś?”. Rozwiązywały zadania edukacyjne.

Z kodowaniem za pan brat

Dzieci kodowały i dekodowały drogę za pomocą figur geometrycznych. Wyznaczały drogę strzałkami do podanego obiektu. Brały udział w dyktandzie graficznym – zamalowując pola według polecenia. Umieszczały krople deszczu w tabeli według koloru i wielkości.

Gramy w gry planszowe

Dzieci grały w gry planszowe: „Lot balonem z literami”, „W krainie bajek”, „Zjazd narciarski”. Podawały wyraz na daną głoskę. Odgadywały postaci bajkowe. Starały się jak najszybciej dotrzeć do mety. Uczyły godzić się z przegraną. Gratulowały wygranej drużynie.

Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”

Temat na listopad: Szacunek i tolerancja. Dzieci tworzyły kodeks tolerancyjności. Dowiedziały się, że każdemu należy się szacunek. Brały udział w zabawie „Wyturlaj postać”.

Podróż z Wikingami – warsztaty on-line o emocjach

Dzieci wysłuchały opowieści o Wikingach. Brały udział w zabawie ruchowej „Płyniemy z Wikingami”. Poznały sposoby radzenia sobie z niepowodzeniami. Dowiedziały się jakie uczucia dominują podczas przegranej.

Warsztaty on-line o emocjach

Dzieci poznały techniki radzenia sobie ze złością. Wzięły udział w interaktywnym quzie poświęconym emocjom.

Prace plastyczne z wykorzystaniem liści

Odbijanie pomalowanych liści na kartkach papieru. Tworzenie kompozycji jesiennej z wykorzystaniem liści.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad

  1. Wbogacanie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna. Poznanie historii państwa polskiego.
  2. Kształtowanie szacunku do własnego państwa. Rozwijanie zainteresowań historią kraju.
  3. Rozumienie pojęcia „wyobraźnia”. Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczo-technicznych.
  4. Rozwijanie umiejętności projektowania, planowania pracy oraz kreatywnego myślenia. Wyrabianie samodzielności podczas pracy.
 

Korzystamy z tablicy multimedialnej

Ćwiczenia ruchowe do piosenki „Kto jak skacze”. Film edukacyjny pt. „Symbole narodowe” wraz z piosenką „Jesteśmy Polką i Polakiem”. Nauka jesiennego utworu „Deszczowa piosenka”.

Październik. Jesienne zajęcia

Poznajemy owoce drzew. Dopasowujemy cienie do odpowiednich ilustracji. Odgadujemy jesienne zagadki. Malujemy farbami jesienne liście.

Nasze popołudniowe zabawy

Kuchcikowanie

Ciasto drożdżowe… wiemy, jak rosną drożdże

Październik. Grupowe aktywności

Wycinamy po śladzie. Interaktywna gra „Dobre wychowanie”. Praca Mikołaja na ogólnopolski konkurs plastyczny „Jestem Polak mały”. Wspólne układanie mozaiki.

Kącik jesienny

Moje spotkanie z Misiem Uszatkiem

Podczas siedmiu zajęć dzieci tworzyły ilustracje do przeczytanych opowieści z książki „Przygody i wędrówki Misia Uszatka” Czesława Janczarskiego. Powstały wspaniałe prace w postaci własnoręcznie ilustrowanych książeczek.

Dzień żółty w przedszkolu

Wspólne świętowanie żółtego dnia. Żółte posiłki, żółte ubrania, żółte zadania i żółte prace plastyczne 🙂

Chiny – prezentacja

Ogólnopolski program „Uczymy dzieci programować”.
Temat na październik – „Uczciwość”.

Dzieci poznały historię osób, które stanęły przed wyborem, czy zachować się uczciwie, czy nie. Programowały robota, aby wskazał jak oceniają zachowanie danego bohatera historii. Projektowały medal „uczciwego zachowania”.

  

Październik. Nasze zajęcia

Tworzymy jesienne drzewo, usprawniając palce. Oglądamy i omawiamy ilustracje książek. Gramy wspólnie w gry dydaktyczne. Uczymy się poprzez zabawę – kodowanie według poleceń.

 

Październik. W obiektywie

Jesienne zabawy na placu zabaw. Praca w książkach. Posiłek w formie szwedzkiego stołu – dzieci same robią kanapki.

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – język angielski (październik)

Me and my bag
1. Point to the pencil with me! – nazywanie przyborów i zabawek, rozumienie poleceń.
2. Emma i her bag – nazywanie przedmiotów, rozumienie historyjki, odpowiadanie na pytanie What’s this?
3. What’s in the bag?- budowanie zdań, ćwiczenie motoryki małej, spostrzegawczości, odgrywanie historyjki.
4. What colour is your teddy? – nazywanie kolorów, śpiewanie piosenki, reagowanie na polecenia.
5. It’s my blue robot – budowanie pełnych zdań, udzielanie odpowiedzi yes/no.
6. Hello in Britain! – używanie pozdrowień, powitań, pożegnań.
7. Let’s do it again! – recytowanie rymowanki, pokazywanie czynności, nazywanie przedmiotów, wypowiadanie prostych zdań.
8. Autumn – śpiewanie piosenki, ilustrowanie ruchem, używanie słownictwa na temat jesieni.

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze (październik)

1. Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie wrażliwości słuchowej; rozwijanie umiejętności plastycznych dzieci podczas malowania, rysowania, komponowania z materiału przyrodniczego.
2. Rozwijanie słownika czynnego dzieci – poznanie i poszerzanie znaczenia pojęć wrażliwość, zdrowie jako wartości; budowanie więzi emocjonalnej z przyrodą, rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody – sposoby zwierząt na przetrwanie zimy (leśne ssaki, zwierzęta egzotyczne, owady), uświadamianie konieczności niesienia pomocy zwierzętom w przetrwaniu zimy.
3. Rozwijanie myślenia logicznego w zabawach z kodowaniem; dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych (bogactwo grzybów), rozumienie znacze­nia lasu w życiu zwierząt; dostrzeganie piękna i uroku lasu (barwy, zapachy), czerpanie radości z obco­wania z przyrodą (spacery po lesie, zbieranie grzybów);
4. Rola owoców i warzyw dla zdrowia, poznanie sposobów ich przechowywania w okresie zimowym, wykorzystanie materiału przyrodniczego do dekoracji; rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci, określanie nastroju muzyki, akcentowanie pierwszej miary taktu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów, akompaniowanie rówieśnikom do śpiewu, rytmiczne poruszanie się w przestrzeni w określonych układach (koło, rząd, rozsypka), improwizowanie ruchem muzyki, melodyjne i ładne śpiewanie piosenek;

 

Wrzesień. Zajęcia grupowe dzieci

Poniżej znajdą Państwo galerię zdjęć dzieci – podczas zajęć z języka angielskiego i rytmiki. W trakcie zabaw sensorycznych z piłkami. Podczas próbnej ewakuacji. W czasie tworzenia książeczki „Moje spotkanie z Misiem Uszatkiem”.

 

Konkurs plastyczny „Jestem Polak mały”

Zapraszamy do udziału w ogólnopolskim Konkursie Plastycznym pt.: „Jestem Polak Mały”, pod hasłem  „Moja ojczyzna – od gór po morze”. Na konkurs należy nadesłać prace ilustrujące atrakcje turystyczne Polski. Praca musi być wykonana samodzielnie przez dziecko i oprawiona w białe passe-partout (szer. ramki po 2 cm z każdej strony). Technika wykonania prac: rysunek, wydzieranka, malowanie farbami. Format pracy A4, A3. Prace można przynosić do 20 października do pani Weroniki.

Jesteśmy dumni z polskich atrakcji turystycznych. Pokażcie na swoich pracach plastycznych wybrane poniżej atrakcje turystyczne, tak, aby na każdej z nich poza wybraną atrakcją widniała nasza biało-czerwona flaga. Powodzenia!

Kopalnia soli kamiennej w Wieliczce, Kościół Mariacki w Krakowie, Sukiennice w Krakowie, Stare Miasto we Wrocławiu, Morze Bałtyckie, rzeka Wisła, polskie góry, Mazury, ruchome wydmy w Słowińskim Parku Narodowym, zamek krzyżacki w Malborku, Morskie Oko, Puszcza Białowieska, Błędne Skały, Jaskinia Raj w Górach Świętokrzyskich.


Wrzesień. Aktywności naszych podopiecznych

Kolorowanie obrazków według kodu. Wspólne budowanie z klocków – patyczków. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Zabawy ruchowe z kostką. Na koniec czas wolny w grupie – budowanie z kreatywnych klocków, układanie puzzli i projektowanie torów dla samochodów.