Różowoniebieski obiadek 😊

Program „Czyściochowe Przedszkole”

Doglądamy i pielęgnujemy nasze kwiatki
i truskaweczki ❤❤❤

Uczuciometr Inspektora Krokodyla, poznajemy swoje emocje 😊

Zmierz uczucia– innowacja pedagogiczna w oparciu o książkę Uczuciometr Inspektora Krokodyla

Poznajcie inspektora Krokodyla, który pomagał nam zrozumieć, zmierzyć i poznawać sposoby na kontrolowanie emocji

Nasze ulubione ćwiczenia gimnastyczne

Dzień Dziecka w grupie II 🙂

Bawiliśmy się świetnie 🙂

Zdobycie tytułu „Małego ogrodnika”

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
na miesiąc czerwiec

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcia: prawa i obowiązki.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania jako gość i gospodarz.
  • Poszerzanie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce.
  • Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).
  • Zapoznanie dzieci z podstawowymi cechami klasyfikacji zwierząt: ssaki, ptaki, gady, płazy, owady.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami zachowania bezpieczeństwa w lesie w stosunku do zwierząt: nie podchodź, nie dotykaj, nie uciekaj.
  • Uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych.
  • Kształtowanie świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, pory dnia.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa –  postępowania w przypadku zgubienia się.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi: imię, nazwisko, imiona rodziców, adres.
  • Zapoznanie dzieci z funkcją pocztówek i zachęcenie do wysyłania kartek z wakacji do przedszkola.

Koncert muzyczny dla Mamy i Taty

Dzieci z grupy II przygotowały piękny występ oraz własnoręcznie wykonane upominki dla Rodziców z okazji ich święta. Wszystkim Rodzicom i opiekunom życzymy samych pogodnych dni 🙂

Wręczenie dyplomów i medali
„Małego ogrodnika”

Dbamy o nasze kwiatuszki 🙂

Wspólnie sadzimy nasze truskaweczki

Dzień Zielony w naszej grupie

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc maj w gr II

  • poznanie wartości „mądrość”,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi,
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania prostych zadań tekstowych
  • poznanie roli i wartości rodziny,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie),

Zabawa matematyczna w parach
z kodowaniem 🙂

20.04.2021 Co to są dobre maniery ?
wiodąca aktywność: językowa

Witajcie przedszkolaki 🙂

To ostatni dzień naszej wspólnej pracy zdalnej,
jutro widzimy się w przedszkolu 🙂
Poznamy dziś znaczenie „magicznych słów”

i nauczymy się wiersza, który powtórzymy
w przedszkolu, zaczynamy!

Poproś o przeczytanie rodzica wiersza M. Szeląg „Trzy magiczne słowa”

Trzy magiczne słowa

zapamięta moja głowa:

proszę, dziękuję, przepraszam –

do mojego serca zapraszam.

Proszę – mówię, kiedy daję.

Dziękuję – gdy coś dostaję.

A słowo przepraszam powiem,

gdy przykrość tobie zrobię.

Spróbuj teraz odpowiedzieć na kilka pytań do wysłuchanego wiersza:

– O jakich magicznych słowach mówił wiersz?

– Co trzeba z tymi słowami zrobić?

– Kiedy mówimy proszę?

– Kiedy mówimy dziękuję?

– Kiedy mówimy przepraszam?

Czas na odrobinę ruchu z pokazywaniem, powtarzaj ruchy
z piosenki 🙂

Teraz spróbujemy nauczyć się wiersza
na pamięć 🙂

Proszę rodzica o ponowne przeczytanie wiersza.
Następnie rodzic czyta go wersami, a dziecko powtarza
za rodzicem. Gdy dziecko opanuje tekst wiersza, rodzic zaczyna mówić kolejno każdy wers, a dziecko go dopowiada.

Na koniec ćwiczenie grafomotoryczne,
ćwiczenie spostrzegawczości.

Miłego dnia ! 🙂

19.04.2021r. Rozmawiamy o wierze we własne siły
wiodąca aktywność: społeczno-emocjonalna

„Zielone jak żabki!” – zabawa ruchowa z elementem bieżnym. Podczas gry na tamburynie/przy dowolnej muzyce, dzieci biegają swobodnie. Gdy muzyka cichnie, dzieci jak najszybciej dotykają czegoś zielonego.
„Nie wstydź się i do mnie przyjdź” – zabawa integracyjna. Dzieci stoją przed rozłożoną liną. Naprzeciwko nich w odległości około 5 m stoi wybrane dziecko – wymienia ono imię kolegi lub koleżanki, która ma do niego przyjść, i sposób, w jaki ma przyjść, np. Zosiu, Zosiu nie wstydź się i przyjdź do mnie tak, jak porusza się słoń.

Wysłuchajcie opowiadania „O żabce, która uwierzyła w siebie” Marlena Szeląg
Niedaleko stąd istnieje bardzo kolorowa łąka, na której codziennie w letnie wieczory odbywa się nad stawem niezwykły spektakl. Pokaz ten nosi nazwę „Taniec muzyki i światła”. Występują w nim wybitni piosenkarze o wyjątkowych głosach, do których należą najlepsze żabie śpiewaczki, a w rytm muzyki nad tonią wody pięknie prezentują swój taniec najwybitniejsze świetliki. Przygrywa im niesamowita orkiestra świerszczy. Jest ślicznie, nastrojowo, wprost wzruszająco. Dlatego też na te widowiska przychodzą, przylatują czy przypełzają nie tylko mieszkańcy tej łąki, ale i pobliskich lasów, pól czy zagajników.
– Jak cudownie! Czyż nie jest to wspaniałe przedstawienie?! – rzekła żaba Honoratka do żabiej koleżanki Rechotki i żabiego kolegi Lucka.
– Tak, masz rację, jestem oczarowana! Dziękuję, że mnie zaprosiłaś i tutaj przyprowadziłaś – odpowiedziała Rechotka, która nie mogła oderwać oczu od pokazu.
– Rechotko, zamknij buzię, bo otworzyłaś ją tak szeroko, że zaraz mucha ci wpadnie! – śmiał się Lucek.
– A daj jej spokój! Niech ogląda! – wtrąciła Honoratka i dodała: – A poza tym… niech jej mucha wpadnie, przynajmniej zje kolację!
Po tym niesamowitym spektaklu żaba Rechotka była tak niezwykle oczarowana i podekscytowana, że nie mogła usnąć w swoim łóżku pod liściem paproci. Marzyła o tym, by kiedyś zaśpiewać na takim festiwalu. Wtem posmutniała. Wiedziała bowiem, że nie ma wystarczającego talentu. I w tym momencie coś błysło nad jej głową, niczym jakaś spadająca gwiazda z nieba. Rechotka podniosła w górę oczy. Oj, w żadnym wypadku nie była to spadająca gwiazda.
– Hej, smutasie! Jestem Elfik Dobra Rada. I jestem tu po to, żeby dać ci dobrą radę! Dlaczego się smucisz? – zapytał wesoło przybysz.
Rechotka opowiedziała mu o tym, jak bardzo chciałaby wystąpić kiedyś w spektaklu „Tańca muzyki i światła” i jak wielkie ma marzenie, żeby zaśpiewać nad stawem obok najznakomitszych żabich śpiewaczek.
– Nie trać wiary! Uwierz w siebie i spróbuj! Miej wielkie marzenia, one są do spełnienia! – udzielił porady przybysz.
– Masz rację, Elfiku. Muszę uwierzyć w siebie. Dziękuję ci za dobrą radę!
– Nie ma za co! Pamiętaj. Uwierz w siebie, a wówczas wszystko stanie się możliwe! Pa! – To mówiąc, Elfik zniknął, pozostawiając za sobą jeszcze przez moment świetlisty błysk na ciemnym niebie.
Rechotka ucieszyła się i postanowiła uwierzyć we własne możliwości. Przecież gdy była jeszcze małą żabką, to wszyscy chwalili jej delikatny, ale dźwięczny głos.
Następnego dnia żaba udała się do nauczycielki muzyki z prośbą o darmowe lekcje śpiewu. Pani Ela była już starszą ropuchą i nie bardzo miała siłę, aby uczyć kogokolwiek śpiewania. Gdy jednak Rechotka opowiedziała jej o swoim wielkim marzeniu, ta w końcu zgodziła się udzielić swojej byłej uczennicy darmowych porad. To był trudny i pracowity rok dla Rechotki. Codziennie z mozołem ćwiczyła śpiew, bo wierzyła, że kiedyś uda jej się wziąć udział w spektaklu
„Tańca muzyki i światła”.
W końcu nadszedł dzień, kiedy żabka była w pełni przygotowana, aby stać się wybitną śpiewaczką. Pozostało już tylko jedno – zgłosić się na casting do „Studia Artysty”, gdzie co roku, wczesną wiosną wybierano nowych muzyków, śpiewaków i tancerzy do udziału w letnim spektaklu. Żabka była niesamowicie podekscytowana. Gdy nadeszła jej kolej, aby zaprezentować przed srogą komisją umiejętności, zaczęła się bać. W mig jednak przypomniała sobie słowa
Elfika i odzyskała wiarę we własne siły, za którą powróciła pewność siebie. Zaczęła śpiewać. Jej głos był tak dźwięczny, melodyjny i lekki, że cała komisja oniemiała z zachwytu. Rechotka bezkonkurencyjnie dostała się do chórku żabich śpiewaczek, tym samym spełniając swoje największe marzenie.
Rozpoczęły się dwa miesiące wielkich przygotowywań do pokazu. Gdy festiwal „Tańca muzyki i światła” znowu powrócił, Rechotka, przejęta, ale dumna z siebie, zaśpiewała z innymi żabami najpiękniej, jak umiała. Oczywiście na spektaklu w pierwszym rzędzie na widowni zasiedli przyjaciele żabki – Lucek i Honoratka. Po zakończonym festiwalu rozległy się ogromne brawa, a na niebie błysło coś niesamowicie jasno, niczym spadająca gwiazda. Tak, to był Elfik Dobra Rada. Przyglądał się z wysoka małej żabce, która miała wielkie marzenia i jeszcze większą wiarę
w to, że jest w stanie je spełnić.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu? W jakim miejscu działa się akcja utworu? Co odbywało się na łące? O czym marzyła Rechotka? Kto pocieszył Rechotkę? Jakiej rady udzielił żabce Elfik? W jaki sposób Rechotka przygotowywała się do wzięcia udziału w spektaklu? Jak myślicie, czy Rechotka wystąpiłaby w spektaklu „Tańca, muzyki i światła”, gdyby nie uwierzyła w siebie?

„Żabki i kałuże” – zabawa ruchowa z elementem skocznym. Dzieci-żaby skaczą po sali, naśladując żabki. Na uderzenie w bębenek/ lub klaśnięcie wskakują do pobliskich kałuż – rozłożonych na podłodze niebieskich szarf/ kocyków/ gazet, każda żabka do jednej. Podwójne uderzenie w bębenek/ klaśnięcie jest zaproszeniem do dalszego skakania.

„Żabka” – praca plastyczna, malowanie farbami. Spróbujcie teraz namalować farbami żabkę. Dobrej zabawy🙂

„Żabie piosenki” – spróbujcie zaśpiewać wymyślone melodie na sylabach kum, kum lub rech, rech. Można wyposażyć
dziecko w zabawkowy mikrofon. • zabawkowy mikrofon
„Gra w żabki” – jeśli macie taką możliwość to zagrajcie w tradycyjną zabawę w „Pchełki” – w tym wariancie używamy słowa żabki zamiast słowa pchełki. Dziecko naciska jednym krążkiem na drugi mniejszy (żabkę) tak, aby wskoczył do
miseczki (stawu). • gra w „Pchełki”
„Żabie rytmy” – zabawa rytmiczna. Rodzic prezentuje dziecku rytm słowny z jednoczesnym rytmicznym klaskaniem, np. kum, kum, kum lub kum, kum, kum, kum, a dzieci go odtwarzają.

Pierwsze efekty zasianych nasionek przez naszą grupę 🙂

Podczas Waszej nieobecności, nasionka zaczęły kiełkować. Nie martwcie się, podlewałam je za Was, ale już niedługo znowu będziecie mogli dbać o nie sami 🙂 Czekamy jeszcze na nasze ogórki, jak myślicie, czy w końcu urosną? 🙂

Piękna praca Oliwierka i Gosi
maska teatralna

Nasi mali ogrodnicy 🙂

Gratulacje dla Laurki, Oliwierka, Ignasia i Liwii za piękne i efektowne opiekowanie się cebulkami 🙂

16.04.21r. Zabawa w teatr

„Kto może zagrać w teatrze, czyli rodzaje teatru” – zapraszam do obejrzenia filmiku

„Marionetka i animator” – zabawa ruchowa, analogiczna do zabawy w lustro. Dzieci są ustawione w parach. Jedno dziecko-marionetka leży, drugie-animator stoi nad nim w rozkroku. Animator ma za zadanie ożywić swoją marionetkę, tzn. gdy wyciąga rękę w kierunku ręki marionetki, ta unosi swoją, gdy kieruje rękę nad nogę marionetki, dziecko-marionetka unosi ją. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie, zmieniając role w parze i same pary.

„Robimy kukiełki” – praca plastyczno-techniczna. Kilka propozycji na lalki teatralne. Jeśli uda wam się zrobić jakąś lalkę, możecie przynieść je do przedszkola lub wysłać ich zdjęcia. 😃

Teraz czas na kartę pracy

„Czujne ucho” – doskonalenie percepcji słuchowej. Rodzic liczy do czterech i prosi dziecko, by klasnęło, gdy usłyszy słowo jeden, później np. słowo trzy.

„Dobre maniery w teatrze” – rozmowa kierowana, pomocne będą sylwety emocji (jeśli opisane zachowanie jest dobre – dzieci podnoszą do góry sylwetę z uśmiechniętą buźką, jeżeli było niewłaściwe – sylwetę z rozgniewaną miną).

Przykład: Jeśli… to jesteśmy źli/szczęśliwi, bo nam przeszkadza/nie przeszkadza.
– Jeśli w teatrze wasz sąsiad rozmawia, to…, bo nam przeszkadza.
– Jeśli w teatrze wasz sąsiad grzecznie siedzi na swoim miejscu i jest cichutko, to…, bo nam nie
przeszkadza.
– Jeśli w teatrze wasz sąsiad kręci się na swoim miejscu, wstaje i siada, to…
– Jeśli w teatrze wasz sąsiad żuje głośno gumę i je cukierki, szeleszcząc papierkami, to…

15.04.21r. Balet i opera na świat nasze serce otwiera

No to zaczynamy😊

„Z wielką radością” – zabawa ze śpiewem i pokazywaniem. „Z wielką radością” dzieci śpiewają na melodię „Pingwin”.
Z wielką radością sł. Gabriela Lipińska, muz. tradycyjna
Z wielką radością, – Dzieci rozkładają szeroko ręce na boki w geście powitania.
z pięknym uśmiechem, – Rysują ręką na swojej twarzy wielki uśmiech.
witamy (imię dziecka) cię, cię, cię! – Kłaniają się i trzykrotnie klaszczą w dłonie.
Raz rączką prawą, – Machają prawą ręką.
raz rączką lewą. – Machają lewą ręką.
Do przodu, do tyłu, – Robią skok obunóż do przodu, a następnie skok obunóż do tyłu.
i raz, dwa, trzy! – Trzykrotnie tupią.

Zachęcam do obejrzenia krótkich filmików, które pokazują czym jest opera i balet? Zauważyliście czym się różnią od przedstawienia teatralnego?

Dziś zamiast ćwiczeń gimnastycznych, proponuję potańczyć. Dobrej zabawy😄

A teraz zrobimy telefon

„Jak działa telefon” – zabawa badawcza, eksperyment. Robimy dziurki w dnach dwóch plastikowych kubeczków. Następnie przeciągamy dość długi sznurek (ok. 2 m) przez otwory i zawiązujemy jego końce. Gdy telefon jest gotowy, dziecko trzyma przy uchu jeden kubeczek,
a rodzic/rodzeństwo mówi do drugiego kubeczka jakieś hasło. Dziecko przekazuje to, co usłyszało.
Uwaga! Telefon będzie działał, jeżeli podczas przekazywania informacji sznurek łączący kubeczki będzie bardzo naprężony (fale dźwiękowe rozchodzą się po sznurku). • dwa plastikowe kubeczki, sznurek.

Kolejne piękne cebulki! Gratulacje 🙂

Cebulki Bartusia i Iguni 🙂

14.04.21 W teatrze

Witam Was kochani w ten środowy, deszczowy dzień.
Dziś porozmawiamy o teatrze i utrwalimy figury geometryczne, a na koniec zrobimy maski teatralne; zaczynamy 🙂

Rozpoczniemy od wysłuchania wiersza M. Szeląg „W teatrze”

W teatrze Marlena Szeląg
W wygodnym fotelu siedzę w teatrze, przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali, wszyscy rozmawiać zaraz przestali. Do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się rozpoczyna. Już scenografia wprawia w zdumienie, do zamku przeniesie nas
przedstawienie. Wtem aktor wchodzi w złotej koronie i siada dostojnie na wielkim tronie.
A z nim aktorka w sukni balowej, odgrywa rolę mądrej królowej. Już słychać w dali trąby i dzwony, poddani
składają niskie ukłony. Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi, a obok niego koń płowy stoi.
Lecz koń ten nie jest żywą istotą, jest rekwizytem, ręczną robotą. I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,
to w przedstawieniu jest ożywiony. I szybko tak mija mi czas w teatrze, a gdy się boję, na scenę nie patrzę!
Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę, łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę. Są też momenty wielkiej
radości, skąd tyle emocji w mym sercu gości? Teraz aktorzy zdejmują maski, chyba czekają na widzów
oklaski? Z uśmiechem nisko nam się kłaniają, wielkie uznanie i brawa dostają! Czerwona kurtyna
się opuściła i całą scenę znów zasłoniła. Wtem błysły światła w wielkiej sali, wszyscy ze swoich foteli
wstali. I to już koniec jest przedstawienia – Teatrze magiczny, do zobaczenia!

Spróbuj teraz odpowiedzieć na pytania do wysłuchanego wiersza:

W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
Po co chodzi się do teatru?
Jacy bohaterowie występowali w spektaklu, o którym opowiadał wiersz?
Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze? (Rodzic rozmawia z dzieckiem i na temat scenografii, sali, sceny, kurtyny, aktorów, masek, kostiumów, afiszu, biletów itp.)
Jakie emocje, uczucia może w nas wzbudzić przedstawienie teatralne?

Czas na film edukacyjny: Jak powstaje spektakl teatralny?

Czas na taniec z zygzakiem 🙂

Zabawa matematyczna i utrwalenie nazw figur geometrycznych, czy pamiętasz wszystkie z nich ? 🙂

Zacznijmy od przypomnienia nazw figur geometrycznych:

Spróbuj teraz znaleźć na obrazku:
– wszystkie koła
– wszystkie kwadraty
– pomarańczowe koło
– pomarańczowy prostokąt

Na koniec poćwiczymy małe rączki wykonując maski teatralne 🙂

Poniżej szablony masek, które można wydrukować lub poprosić rodzica o odrysowanie na grubszym papierze, następnie wycinamy szablon i ozdabiamy według własnego pomysłu, możecie skorzystać z inspiracji. Ciekawa jestem, którą wybierzecie, mam już swoje typy 🙂

Zachęcam do wysłania zdjęcia Waszych masek, chętnie zobaczę Wasze piękne prace, miłego dnia 🙂

13.04.21 W świecie filmu – wiodąca aktywność: językowa

Witajcie przedszkolaki 🙂 Dziś kolejny dzień z kulturą, poznamy pojęcie „film animowany” i dowiemy się jak powstaje film, gotowi? To zaczynamy!

Czy już potraficie odpowiedzieć na pytanie: co to jest film ?
Jeżeli nie, to mała powtórka: film to seria następujących po sobie obrazów z dźwiękiem lub bez dźwięku, wyrażających określone treści.

Czas na odrobinę ruchu – gimnastyka z pokazywaniem 🙂

Ćwiczenie z prostą animacją

aby lepiej zrozumieć proces powstawania filmu, spróbuj stworzyć prosta animację

Przygotuj:
Potrzebne będą: mąka lub sól, lampy do oświetlenia, stół, aparat fotograficzny, komputer

Zrealizuj prostą animację w materiale sypkim. Przygotuj plan zdjęciowy – stół z podkładem (może być brystol) oraz mąkę (może to być także sól). Zadbaj o odpowiednie oświetlenie. Przygotuj aparat fotograficzny, umieść go na statywie lub unieruchom w inny sposób. Rozsyp mąkę równomiernie na stole. Oświetl stół stanowiący plan zdjęciowy. Eksperymentuj z ustawieniem światła. Ustaw jedną z lamp z boku, pod kątem. Zacznij rysować w sypkiej materii palcem lub patykiem. Formy, które stworzysz mogą być abstrakcyjne. Po każdej minimalnej zmianie w rysunku zrób zdjęcie. Pamiętaj, że aby uzyskać płynną animację, należy zrobić zdjęcie po każdej niewielkiej zmianie. Zdjęcia, które wykonasz obejrzyj w przeglądarce do zdjęć, szybko przewijając kolejne kadry. Udało się? 🙂

A może animacja z Twojego rysunku? Narysuj coś prostego, lub poproś o pomoc rodzica 🙂

12.04.21r. Poznajemy wiarę we własne siły

Zaczynamy od ćwiczeń😀

– „Cześć, żółwik, piąteczka…!” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci biegają swobodnie przy dźwiękach granych przez rodzica na dowolnym instrumencie. Gdy muzyka cichnie, stają naprzeciwko wybranej osoby i witają się z nią w sposób wskazany przez prowadzącego zabawę, np. „przybijają piątki”.
– „Miłe kotki” – zabawa z elementem czworakowania. Dzieci-kotki czworakują w dowolnych kierunkach. Na hasło: kici, kici – kotki czworakują szybko do wyznaczonej osoby/miejsca. Na hasło: ciii – układają się do snu, zwijając w kłębek, na hasło: miłe kotki – czworakują w dowolnych kierunkach.
– „Siadamy na krzesełku” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci stoją w rozsypce, stopy rozstawione na szerokość barków, ręce luźno. Na przemian udają, że siadają na krześle – robią przysiad, wypychając daleko biodra do tyłu, jednocześnie uginając nogi w kolanach, po chwili wracają do pozycji wyjściowej.
– „Pajacyki” – zabawa z elementem podskoku. Dzieci stoją w rozsypce, wykonują „pajacyki” w miejscu, na sygnał (np. pojedyncze uderzenie w tamburyn) pajacyki podskakują jak najwyżej. • dowolny instrument
– „Baletnice” – zabawa uspokajająca. Dzieci idą po obwodzie koła, podnosząc wysoko kolana, plecy proste. Na sygnał– klaśnięcie – dzieci zastygają w dowolnej pozie baletnicy. Na ponowne klaśnięcie wznawiają marsz.

Teraz posłuchajcie „Legendy o Smoku Wawelskim”

Legenda o Smoku Wawelskim
Weronika Kostecka
Czy wiecie, co upamiętnia krakowski pomnik smoka stojący u stóp Wawelu? Ten potwór jest na szczęście z metalu i nikomu nie może zrobić krzywdy, ale jego pierwowzór nie na żarty nastraszył mieszkańców Krakowa.
Dawno, dawno temu, tak dawno, że nikt już nawet nie pamięta, kiedy dokładnie to się wydarzyło, w pieczarze pod Wawelskim Wzgórzem zamieszkał najprawdziwszy, straszliwy smok ziejący ogniem. Gdy wydawał z siebie złowrogi ryk, drżały ściany wszystkich domów, a nawet ściany zamku, w którym mieszkał król Krak.
Smok polował na pasące się owce i inne zwierzęta. Pożerał je, a gdy tylko ponownie zgłodniał, znów wyruszał na łowy, wprawiając w przerażenie wszystkich mieszkańców. Zdarzało mu się też porywać bezbronne dziewczęta. Ze strachu o swoje córki i żony krakowianie sami zaczęli podrzucać mu pod jaskinię tłuściutkie owce z nadzieją, że gdy potwór się naje, nie będzie polował. Wszyscy jednak drżeli na myśl, że w końcu zabraknie zwierząt…
Król Krak rozmyślał od rana do wieczora, jak się pozbyć smoka. Ogłosił nawet, że śmiałek, który zabije potwora, dostanie w nagrodę rękę królewskiej córki. Kolejni rycerze stawali do walki ze smokiem, ale żaden z nich nie zdołał go pokonać. Tym, którzy mieli szczęście, udawało się uciec; innych smok pożerał, i to razem ze zbroją. Królewna płakała, król nie spał po nocach ze zmartwienia, a mieszkańcy byli coraz bardziej przerażeni.
Któregoś dnia do zamku przybył szewczyk Skuba i skłonił się przed królem.
– Wiem, jak uwolnić Kraków od tego podłego potwora! – obwieścił.
Król wysłuchał całego planu. „To się może udać!” – pomyślał. Jeszcze tego samego dnia szewczyk zamknął się w swoim warsztacie i przystąpił do pracy, dodając sobie odwagi wesołą piosenką:
Może nie jestem rycerzem,
ale w swój rozum wierzę!
Wiem, jak Kraków ocalić,
król mnie na pewno pochwali!
Potwór nie będzie już szkodzić.
Król mnie za to nagrodzi!
Oto, co wymyślił Skuba: zdobył gdzieś piękną, owczą skórę, wypełnił ją siarką i smołą, a następnie zszył wszystko tak zręcznie, że wypchana owca wyglądała jak żywa. Nad ranem podrzucił ją pod smoczą pieczarę. Gdy tylko smok się obudził i poczuł, że jest głodny, wypełzł na zewnątrz i zauważył smakowicie wyglądającą, tłuściutką owcę. Rzucił się więc na nią i połknął w całości, mlaszcząc z apetytem olbrzymim smoczym jęzorem. Minęło jednak zaledwie kilka
chwil, gdy uczucie sytości ustąpiło miejsca straszliwemu pożarowi żołądka. Potwór poczuł, jak gdyby ogień trawił go od wewnątrz! Z upiornym jękiem smok rzucił się do brzegu Wisły i chcąc ugasić pragnienie, począł pić wodę; pił i pił, aż napęczniał tak bardzo, że nagle pękł z hukiem i rozpadł się na milion kawałków!
Mieszkańcy Krakowa wiwatowali na cześć sprytnego szewca, a król Krak dotrzymał słowa: wkrótce Skuba i królewna stanęli na ślubnym kobiercu. Skuba opływał od tej pory we wszelkie dostatki, żal mu było jednak porzucić swoje ulubione zajęcie… dlatego nadal szył poddanym buty!

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Jaki straszliwy potwór mieszkał dawno temu w Krakowie? Co stawało się z rycerzami, których król wysyłał do walki z potworem? W jaki sposób Skuba zgładził potwora? Czy szewczyk pokonałby smoka, gdyby nie wierzył w siebie i swój plan? Dlaczego?

Teraz zamieniamy się w smoki, czas się trochę poruszać „Smoku, do pieczary!” – zabawa ruchowa. Przy dźwiękach muzyki/instrumentu dzieci-smoki poruszają się ociężale po sali, wydając „smocze” jęki. Na hasło: Smoku, do pieczary! – dzieci wchodzą ostrożnie pod rozłożone na podłodze koce.

„Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?” – rozmowa kierowana. Chętne dzieci wypowiadają się na temat tego, czego nie lubią robić z braku wiary w siebie. Spróbujcie porozmawiać z dziećmi na temat: co to jest zakłopotanie, niepewność, dlaczego w niektórych sytuacjach trudno uwierzyć w siebie i coś zrobić, oraz o towarzyszących temu uczuciach (obawa, że coś wyjdzie nie tak, strach przed odmową lub porażką, wstyd, że ktoś nas wyśmieje, nieśmiałość, a także ból brzucha, szybsze bicie serca, płacz).

„Wiążę sznurówki” – próby wiązania sznurówek (but ze sznurówkami lub zabawka edukacyjna do ćwiczeń w wiązaniu)
„Znajdź parę butów” – doskonalenie percepcji wzrokowej i pamięci. Rozkłóżcie na dywanie kilka par butów i przykryjcie je nieprześwitującymi chustami lub dużymi kawałkami bibuły. Dziecko naprzemiennie z rodzicem/rodzeństwem odkrywa po dwa buty. Jeśli znajdzie parę, odkłada ją obok siebie. Jeśli jej nie znajdzie, ponownie zakrywa buty.
„Co robi szewc?” – rozmowa kierowana na temat pracy wykonywanej przez szewca.

9.04.21r. Jak gąsienica przemienia się w motyla?

Na początek poproście rodziców o przeczytanie wiersza D. Gellner „Gąsienica tajemnica”

Idzie ścieżką gąsienica,
kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma…
Jedną robi nam „pa, pa, pa!”.
Do widzenia! Do widzenia!
Czary-mary – już mnie nie ma!
Nitką się owinę cała
i przez zimę będę spała!
Gdy ochłodzi się na dworze,
będę spała, jak w śpiworze.
Już się niby nic nie dzieje.
Kokon się na wietrze chwieje…
Gąsienica w środku śpi
i zamknęła wszystkie drzwi.
A na wiosnę – Patrzcie teraz!
Ktoś w kokonie drzwi otwiera!
Macha do nas skrzydełkami…
Kto to jest? Powiedzcie sami.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza

  • Co robiła zimą gąsienica?
  • W czym spała w czasie zimy?
  • Co stało się z gąsienicą, kiedy nastała wiosna?
  • W co zamieniła się gąsienica?

Czas na piosenkę😊

Czas na krótką gimnastykę

Na koniec propozycje prac plastycznych

https://karolowamama.blogspot.com/2017/03/gasienica-na-8-sposobow-zwierzaki-cudaki.html

Dla chętnych, opowiadanie W. Kozłowskiego

8.04.21r. Bardzo głodna gąsienica

Zaczynamy od zagadki. Ciekawe czy zgadniecie o czym będą dziś zajęcia?😉

Listki chrupie Chrup! Chrup! Chrup!
Nie używa wcale nóg!
A gdy krótka minie chwila,
wnet przemieni się w motyla.
Jednak teraz też zachwyca.
Jest to……. ( gąsienica).

Teraz posłuchajcie krótkiego opowiadania o gąsienicy.

Ciekawe czy pamiętacie, co zjadła gąsienica? Możecie spróbować narysować to, co zapamiętaliście.

A teraz czas na zabawę – w trakcie recytacji, wykonujcie czynności, które są opisane w wierszu.

„Gąsienica mała po trawce biegała.
Nóżkami tupała, rączkami machała.
W kółko się kręciła i piłką bawiła.
Gdy deszczyk zaczął padać,
pod listkiem się skryła
i bardzo zmęczona spać się położyła.”

My też dziś będziemy karmić baaaardzo głodną gąsienicę. To specjalna matematyczna gąsienica…ona zjada kolory😊Waszym zadaniem będzie dokończyć rytmy na krótkiej gąsienicy.
Później stwórzcie samodzielnie rytm na dłuuuuugiej gąsienicy. Owocnej pracy.😄

A tu znajdziecie dodatkowe karty pracy, które pomogą wam usprawnić wasze rączki😊

A na koniec jeszcze zabawa ruchowa przy piosence. Dobrej zabawy.

7.04.21r. Kodowanie

WIOSENNE KODOWANIE – Pierwsza tabelka na każdej ze stron to wzór, kolejna jest tabelą do uzupełnienia. Karty można potraktować jako karty pracy, ale można też stworzyć wersję, która posłuży na bardzo długi czas 🙂 Wystarczy zalaminować i korzystać wielokrotnie i w każdej wolnej chwili 🙂 Owocnej pracy 🙂

Teraz trochę poćwiczymy😃

FIGUROWE UKŁADANKI – W tym zadaniu dzieciaki będą miały za zadanie odtworzyć ułożenie figur zgodnie z kartą pomocniczą. Mamy dla Was gotowe figury i karty pomocnicze, a jeśli chcecie wiernie odwzorować naszą propozycję   możecie stworzyć sobie kartonową podkładkę z przegródkami. A może wymyślicie coś jeszcze innego 🙂 

A teraz zamieniamy się w pszczółki

IDŹ DO CELU – Do zestawu dwóch plansz dołączyłyśmy kilkanaście obrazków przedstawiających zwierzęta i ich domy czy miejsca najczęstszego bytowania. Dzieciaki nie dość, że będą pracowały nad skupieniem, koncentracją czy logicznym myśleniem to utrwala także wiedzę przyrodniczą.

Wystarczy karty zalaminować  i używając mazaka suchościeralnego cieszyć się zabawą, która ma mnóstwo wariantów.  Życzymy Wam i Waszym pociechom fajnej zabawy.

6.04.21r. Cofamy się do przeszłości

Zapraszam dziś do zwiedzania Muzeum Ewolucji

Teraz czas na zabawę

Propozycje prac plastycznych

2.04.21 Co znajduje się pod skorupką?

aktywność plastyczno-techniczna

„O jajkach słów kilka” – dziś poznamy różne wielkości jaj i jakie ptaki je znoszą.

Nie wiem czy wiecie, ale nie tylko ptaki wykluwają się z jaj. Zachęcam do obejrzenia filmiku, z którego dowiecie się kilku ciekawostek na ten temat.

Ale czy wiecie co kryje się pod skorupką? Do następnej części zajęć będziemy potrzebować 2 jajka – 1 surowe i 1 ugotowane.

Może uda wam się także przeprowadzić kilka eksperymentów z jajkiem🥚

Zakręcone jajko. A teraz kładziemy jajko surowe na stole i próbujemy nim zakręcić. To samo robimy z jajkiem ugotowanym. Które jajko kręciło się szybciej? Wy już na pewno wiecie. Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Dużo szybciej niż jajko ugotowane. Dlaczego tak się dzieje? W jajku nieugotowanym środek jest płynny, zauważyliście to przy potrząsaniu. Sprawia to, że w środku jajko porusza się w różne strony i jest przez to wolniejsze, niż jajko ugotowane.

Dlaczego jajko nie tonie w słonej wodzie? Dwie szklanki wypełniamy wodą do połowy. W jednym rozpuszczamy kilka łyżek soli. Wkładamy jajka do szklanek. Jajko w solance pływa, w wodzie opada na dno. Dlaczego? Jajko jest cięższe od wody, ale lżejsze od solanki i dlatego w solance pływa. Sól zagęszcza wodę, która w efekcie wypiera jajko na powierzchnię. Im więcej soli w wodzie, tym większa jest wyporność. W przyrodzie najlepiej widać to w Morzu Martwym.

Czy skorupka jest krucha? (Uwaga: do tego eksperymentu najlepiej wziąć jajko od wiejskiej kury!) Spróbujcie ścisnąć jajko trzymając je w dłoniach od dłuższych końców. Prawdopodobnie, mimo użycia dużej siły, nie uda się wam zgnieść jajka (no, chyba, że jednak się uda bo jajka sklepowe mogą być słabsze, więc miej szmatkę w pogotowiu). Okazuje się, że jajko jest kruche gdy je uderzysz, ale bardzo odporne na zgniatanie. Dlaczego? Gdyby jajka nie były odporne na zgniatanie, ptaki miałyby w gniazdach jajecznicę! Tę właściwość kształtu jajek wykorzystano w architekturze budując akwedukty, mosty podparte na łukach i kopuły kopuły kościołów. Dzięki takiemu kształtowi budowle są w stanie wytrzymać bardzo duże obciążenie, o czym więcej można przeczytać TUTAJ.

Więcej ciekawych eksperymentów z jajkiem znajdziecie pod adresem https://www.juniorowo.pl/lekcja-z-jajem/

A teraz czas na odrobinę ruchu

1.04.21 Wielkanocna pisanka
aktywność muzyczno-ruchowa

Kochani, dziś kolejny dzień naszych wspólnych zabaw. Wiem jak bardzo lubicie zagadki, więc dziś przygotowałam
dla Was kolejne, gotowi? 🙂 Zagadki M. Szeląg

Baranek

Położyły go obok rzeżuchy
w wielkanocnym koszyku maluchy.
Dołożyły pięć pisanek:
Niech się cieszy nasz …!

Pisanki

Na Wielkanoc jajka zrobię,
różne szlaczki na nich robię.
Dodam także naklejanki
i tak z jajek są…

Koszyczek wielkanocny

W nim baranek i pisanki,
wielkanocne niespodzianki.
W nim też kurczak się ukrywa,
jak ten koszyk się nazywa?

Czas na odrobinę ruchu, zapraszam do zabawy z muzyką 🙂

Gotowi na poznanie nowej piosenki ? To zaczynamy.

Na początku wysłuchajcie piosenki „Śniadanko baranka”, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:

– Kto jest bohaterem piosenki ?
– Jakie jeszcze zwierzątka były wymienione w piosence ?
– Co je na śniadanko baranek, a co inne zwierzęta?
– Czy piosenka jest smutna czy wesoła

Na koniec spróbujcie z rodzicami powtórzyć tekst piosenki i nauczyć się refrenu 🙂

Śniadanko baranka

Słowa: A. Galica/T. Pabisiak,
aranż.muzyczna – K. Marzec

1. Królik chrupie marchew, myszka zjada serek.
Kotek pije mleko, kości je Azorek
Teraz spytam czy ktoś wie, co baranek je?

Ref.: Baś, baś baranku, chodź na śniadanko
Mam tu dla ciebie trawę i sianko
Baś, Baś baranku, pachnące sianko
Nie mów meee, nie mów beee
Tylko jedz.

2. Misie jedzą miodek, kurka ziarna dziobie
Dzieci kaszkę z mlekiem zajadają sobie
Teraz spytam, czy ktoś wie co baranek je?

Ref.: Baś, baś baranku, chodź na śniadanko
Mam tu dla ciebie trawę i sianko
Baś, Baś baranku, pachnące sianko
Nie mów meee, nie mów beee
Tylko jedz.

31.03.21 Kolorowe pisanki
aktywność matematyczno-przyrodnicza

Drogie dzieci, dziś zaczniemy od prościutkiej zagadki, gotowi? 🙂

Na wsi je znajdziesz w każdym kurniku,
a na Wielkanoc w świątecznym stroiku.
Dobre na twardo, na miękko, smażone,
pisanką się staje, gdy jest zdobione.
M. Szeląg. Jajko

Czy udało się Wam odgadnąć zagadkę? Jeżeli tak, to zaczynamy dzisiejsze propozycje zabaw. Na początku Waszym zadaniem będzie wycięcie kolorowych jajeczek. Możecie poprosić rodziców o wydrukowanie, lub wystarczy odrysować
i wyciąć z kolorowego papieru, a może ktoś ma ochotę po prostu je pokolorować.

Jeżeli Twoje jajeczka są już gotowe, przychodzimy do zabawy. Twoim zadaniem jest ułożyć jajeczka zgodnie
z instrukcją – np małe żółte, duże niebieskie, średnie zielone.

Na pewno dasz sobie radę, powodzenia 🙂

Teraz czas na troszkę ruchu, jeżeli masz w domu balony, poproś rodzica o napompowanie, jeżeli nie odszukaj swoją piłkę, udanej zabawy i miłego dnia 🙂

30.03.21 Przygotowania
do Świąt Wielkanocnych

Kochani, dziś bliżej poznamy symbole wielkanocne, a może już jakieś znacie ?

Drodzy Rodzice, przy okazji układania produktów w koszyczku, warto wspomnieć dziecku, czym są umieszczane tam pokarmy oraz co symbolizują 🙂

A teraz czas na trochę ruchu, czas wstać
z kanapy i troszkę się poruszać, miłej wspólnej zabawy

Wielkanocne karty pracy

Na koniec spróbujcie ułożyć wyjątkową pisankę ze swoich ulubionych klocków, kawałka sznurka i innych ciekawych elementów. Powodzenia 🙂

29.03.21 Poznajemy tradycje

Moi drodzy, tematem tego tygodnia są zbliżające się święta wielkanocne 🙂 poznamy znaczenie tradycji wielkanocnych, poszerzymy wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół oraz przypomnimy sobie symbole wielkanocne. Serdecznie zapraszam Was i Waszych Rodziców do wspólnej zabawy. Miłego tygodnia! 🙂

Dzisiejsze propozycje rozpoczniemy od poznania tradycji wielkanocnych, a może już jakieś znacie ? Zapraszam na krótki filmik:

Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i doświadczeń dzieci:
Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych? (porządki przedświąteczne, wysyłanie kartek świątecznych, święcenie palmy wielkanocnej)
Jakie znasz tradycje Świąt Wielkanocnych? (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus)

A teraz czas na zabawę ruchową, poproście rodziców o pomoc 🙂 Będzie nam potrzebna łyżka i jajko ugotowane na twardo (dla odważnych surowe 😉 )

Zabawa polega na jak najszybszym dotarciu do mety po wyznaczonej trasie, utrzymując jajko na łyżce.

Układanie rytmów

Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dzieciom zauważać powtarzalność różnych wzorców, korzystania z nich
w rozmaitych sytuacjach, pozwalają lepiej rozumieć otaczający je świat, a w przyszłości – łatwiej uczyć się matematyki. Pamiętajmy, że układając rytm, każde ogniwo należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Jeżeli dzieci załapią prawidłowość, pozwólmy im samym je układać. Możemy manipulować wielkanocnymi elementami lub klockami, guzikami, kamyczkami.

Na koniec czas na ćwiczenia grafomotoryczne dla małych rączek

26.03.21 Krowy i krówki

Drogie dzieci, dziś proponujemy Wam poznanie kolejnego wielskiego zwierzątka, którym jest krowa.

1.Rozwiązanie zagadki Marty Olechowskiej połączone z wykonaniem karty pracy.

Ma rogi na głowie i łagodne oczy,
Dostojnym krokiem po łące kroczy.
Czasami w łaty, czasami brązowa.
Czy już wiecie kto to?
To przecież jest …

2. Jedna z bardziej ulubionych zabaw ruchowych ” na ziemi zostaje”

3. Praca plastyczna ” Moja krówka”

4. A na koniec film edukacyjny 🙂
Czy wiecie jakie produkty mamy dzięki zwierzątkom ?

Mam dla Was zadanie – otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Udało się?

25.03.21 Zaczynamy od zabawy.

„Świnka” – zabawa z rysowanym wierszykiem. W trakcie recytacji wiersza wykonujemy rysunek.

Zaczynamy od zabawy.

„Świnka” – zabawa z rysowanym wierszykiem. W trakcie recytacji wiersza wykonujemy rysunek.

Przyjrzyjcie się obrazkowi poniżej i odpowiedzcie na pytanie – jak nazywamy te zwierzątka?

Skoro wiemy już, że będziemy zajmować się zwierzętami wiejskimi, czas na sprawdzenie, czy aby na pewno znacie wszystkie z nich. Poproście rodziców, żeby zasłonili Wam oczy, a Wy bądźcie bardzo uważni i spróbujcie odgadnąć, do jakich zwierząt pasują usłyszane odgłosy.
Link do filmu z odgłosami zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

Teraz czas na poruszanie się, zapraszamy wszystkich domowników do akrywności ruchowej.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 14.

Część wstępna

– „Na wiejskim podwórku” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci-kurki poruszają się swobodnym biegiem w różnych kierunkach po sali. Na mocne uderzenie w tamburyn, na środek wybiega kogut (chętne dziecko) i zagania kury do kurnika. Kury uciekają przed kogutem, szukając schronienia w miejscu wyznaczonym przez N. za pomocą liny gimnastycznej. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie – za każdym razem w rolę koguta wciela się inne dziecko.• tamburyn, lina gimnastyczna

Część główna

– „Kury na grzędzie” – ćwiczenie przeciw płaskostopiu. N. rozciąga linę przez środek sali. Dzieci spacerują po sali, ostrożnie się wymijając, ręce mają zgięte w łokciach, dłonie dotykają barków (naśladują skrzydełka), wykonują ruchy góra – dół. Na zapowiedź N.: Kury na grzędzie – dzieci stają na linie, obejmując ją palcami stóp. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie. • lina gimnastyczna

– „Brzydkie Kaczątko” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci siedzą w rozsypce w pozycji siadu skrzyżnego, wykonują skłon tułowia do przodu, ręce wyciągnięte przed siebie, klatka piersiowa dotyka kolan. Powoli unoszą tułów, ręce wyciągają na boki (naśladują duże łabędzie skrzydła), wykonują obszerne ruchy góra – dół. Ćwiczenie należy powtórzyć 4–6 razy.

– „Piórko” – ćwiczenie oddechowe. N. rozdaje piórka, po jednym dla każdego dziecka. Przedszkolaki układają piórka na dłoni i próbują je zdmuchnąć. Następnie układają piórka na podłodze, wykonują klęk podparty, uginają łokcie i dmuchają na piórka. Podążają za przesuwającym się piórkiem. • kolorowe piórka

– „Kaczuszka i lis” – zabawa bieżna. Po jednej stronie sali ustawiają się dzieci-kaczuszki, na środku stoi N.-lis. Lis porusza się krokiem dostawnym po wyznaczonej linii, kaczuszki próbują uciec na drugą stronę, tak aby lis ich nie złapał. Złapana kaczuszka zajmuje miejsce lisa i zabawa toczy się dalej. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie. • lina gimnastyczna

Część końcowa

– „Gęsi gęsiego” – korowód. N.-gęsia mama prosi dzieci, aby ustawiły się gęsiego, jedno za drugim, i naśladowały jej ruchy. Gęsia mama: idzie zwykłym krokiem, kołysząc się na boki z lekko rozstawionymi nogami, stawia stopę przed stopą, porusza szeroko rozpostartymi ramionami, kręci bioderkami, kiwa głową na boki itp. Dzieci-gąski naśladują jej ruchy.

Czas na piosenkę, która będzie towarzyszyć nam przez kilka najbliższych dni – oczywiście związana jest z wsią. Główną bohaterką piosenki jest… dość krzykliwa kura. Mam nadzieję, że Wam się spodoba 😊

Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,

W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

W poniedziałek w naszej grupie zagościła Wiosna

Kodujemy Wiosnę

Grupa II

Pierwsze efekty sadzenia cebulek ❤️

Konkurs przedszkolny Pani wiosna 🌸

Wszystkim dzieciom oraz rodzicom gratulujemy pięknych i kreatywnych prac 🙂

Dzień pomarańczowy

Wiosenny ogródek II grupy 🙂

Nasze pierwsze wspólne sadzenie.
Każde dziecko posadziło swoją własną cebulkę. W sali każdego dnia mamy możliwość obserwacji posadzonych

z nasionek kwiatków, ogórków oraz koperku
Czekamy z niecierpliwością aż urosną 🙂

Poznajemy oznaki wiosny

Dzieci miały okazję poznania pierwszych oznak wiosny 🙂

Dzień Grecki

Słodka niespodzianka od Patrysia dla dziewczynek
z okazji Dnia Kobiet 🙂

Dzień węgierski

Tworzymy walentynkowe prezenty dla naszych najbliższych

Zapraszamy
na Dzień z życia grupy II – dzień brązowy 🙂

Dzień brązowy rozpoczęliśmy
od pysznego brązowego śniadania.

Następnie wykonaliśmy smakowitą brązową pracę plastyczną
„Mój ulubiony pączek” 🙂

Po słodkiej pracy postanowiliśmy
się troszkę poruszać, bo ruch
to zdrowie 🙂

Tyle świetnej zabawy, że w końcu zgłodnieliśmy – nasz brązowy obiadek

Po obiedzie wysłuchaliśmy opowiadania
„Tosia odkrywa czekoladę”
i poznaliśmy odpowiedź na pytanie skąd bierze się czekolada 🙂

Ten pełen wrażeń dzień uwieczniliśmy pysznym pączusiem na podwieczorek 🙂

Uczymy się współpracować
w grupie i usprawniamy motorykę dużą.

Dziecięca matematyka
E. Gruszczyk-Kolczyńska – zabawa badawcza mierzymy ilość płynów

„Niebieska kropelka” – zabawa badawcza poznajemy obieg wody w przyrodzie.

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne
na miesiąc luty 2020

  1. Poznanie nowej wartości „odpowiedzialność„, uświadomienie dzieciom sytuacji, w których trzeba być odpowiedzialnym.
  2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, myślenia przyczynowo-skutkowego, rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru.
  3. Poznanie właściwości wody, powietrza, ognia i ziemi – poznanie siły żywiołów i ich wpływu na człowieka.
  4. Poznanie nowej wartości „oszczędność„, uświadomienie dzieciom sytuacji, w których trzeba być oszczędnym, zachęcenie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania
  5. Poznanie ciekawych zakątków świata, które warto odwiedzić. Zapoznanie z owocami tropikalnymi, zwierzętami afrykańskimi, tradycyjnego afrykańskiego instrumentu, oraz zwierząt Antarktydy

Dbamy o ząbki
Nasza praca plastyczna

„białe ząbki mamy”

Przedszkolaki na medal!

Koncert z okazji
Dnia Babci i Dziadka
Sto lat życzą dzieci z grupy II

Tworzymy prezenty
dla Babci i Dziadka

A na koniec spróbowaliśmy naszych sił
w rzucaniu do celu, łapaniu „kulek śniegowych”, bitwie na „śnieżki” oraz wspólnej kuli śnieżnej

Następnie próbowaliśmy uratować bałwanka
i skorzystaliśmy z pięknej zimowej aury 😀

Dzień biały rozpoczęliśmy od wykonania paluszkowych bałwanków 🙂

🎈Fotorelacja z balu🎈

Świąteczne zdjęcia naszych dzieci.

Bawiliśmy się cudownie przy kominku, a na koniec poznaliśmy zimne ognie. Było wiele śmiechu i świetnej zabawy 🙂

Praca Anielki na konkurs rodzinny „Bombka” Serdecznie gratulujemy pięknej pracy!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze realizowane w grupie II – styczeń 2021

  • nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności,
  • poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
  • poznanie pojęcia „para”,
  • wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
  • poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
  • poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
  • kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia

🎅🎁Czerwony dzień w grupie IInasze Mikołajki🎁🎅

Na początku trochę popracowaliśmy

🎄Później wspólnie ubieraliśmy choinkę 🎄

Zrobiliśmy pracę plastyczną – Mikołaja🎅

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze realizowane w grupie II – grudzień 2020

  • poznanie nowej wartości „cierpliwość”,
  • wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw,
  • poznanie zjawisk zwiastujących nadejście zimy,
  • zachęcanie do kulturalnego wypowiadania się – nieprzerywania wypowiedzi kolegom/koleżankom,
  • poznanie wyglądu różnych płatków śniegowych,
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z częściami odzieży,
  • poznawanie ptaków pozostających w naszym kraju na zimę,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • uwrażliwienie na piękno przeżywania świąt w gronie rodzinnym,
  • poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów

Konkurs plastyczny „Uśmiechnięta dynia”
Piękne prace naszych zdolnych przedszkolaków.
Gratulacje dla Gosi, Ignasia, Antosia S. oraz Tosi

za wspaniałe pomysły 🙂

Aktywne zajęcia logopedyczne, bawiliśmy się wspaniale!

A po więcej zdjęć zapraszamy do kącika logopedycznego
http://p71.waw.pl/kacik-logopedyczny/

Zielony dzień w grupie II

Zielone zabawy

Zielone zajęcia 😉

Zielona praca plastyczna

A na koniec zielony obiadek 😋

Dumne odśpiewanie hymnu przez nasze przedszkolaki
oraz prezentacja flag –
Akcja MEN „Szkoła do hymnu”
10.11.2020 godzina 11.11

Dzień Włoski w naszej grupie

ŻÓŁTY DZIEŃ w naszej grupie

W tym tygodniu poznaliśmy kolejną wartość – pracowitość. Dlatego na naszym „drzewie wartości” pojawiło się kolejne serduszko.

A po pysznym śniadaniu…

czas na odrobinę ruchu 😃

Skip to content