GRUPA I

Euro w grupie I 🇵🇱

Dzień dziecka 👶🏼

Dzień mamy w naszej grupie 👨‍👩‍👧‍👦
•wierszyk, którego się uczyliśmy

Zielony dzień🍏🥦💚

W słoneczną pogodę na podwórku sadziliśmy truskawki 🍓

Wspólna praca plastyczna po długiej przerwie

Śmieszne zdjęcia

20.04 – dziś się zapoznamy z zawodem logopedy!

Logopeda to specjalista, który zajmuje się diagnozą, stymulacją rozwoju mowy, terapią zaburzeń (m.in. artykulacji, mowy, głosu, języka pisanego, karmienia i połykania a także zaburzeń powstałych na podłożu neurologicznym) oraz profilaktyką. Wiecie kto jest logopedą w naszym przedszkolu? myślę, że na pewno! Jest to Pani Oksana, z którą uwielbiacie zajęcia logorytmiczne. Poniżej zamieszczam przykładowe ćwiczenia logopedyczne, które można wykonać w domu.

Gimnastyka dla smyka ( cz.2 )

Ćwicząc ciało warto nie zapominać o ćwiczeniach buzi i języka.

Gimnastyka dla smyka ( cz.1 )

1.Zaplanuj waszą ulubioną rodzinną aktywność ruchową na świeżym powietrzu.

2.Wykonaj ćwiczenia ruchowe do muzyki ( spójrz poniżej ).

3.Pomyśl jaki jest twój największy talent : śpiew, taniec, rysowanie, budowanie?

4.Zatańcz z Majką Jeżowską ( spójrz poniżej ).

19.04

• „Jaki jest krasnoludek?” – burza mózgów, słuchanie ze zrozumieniem.

Rodzic. mówi: Ułożyliśmy z puzzli postać krasnoludka, który jest duży, ale wszyscy mówią, że krasnoludki są bardzo małe i dlatego ich nie widać. Czy to prawda? Jak wygląda naprawdę krasnoludek? Co je? Czy da radę zjeść obiad, który jecie w przedszkolu? Poszukajmy wśród zabawek postaci, ludzików, które wielkością mogą przypominać krasnoludki, wtedy łatwiej będzie nam rozmawiać o krasnoludkach.. Rozmowa toczy się na temat wielkości ubrań, ilości jedzenia, gdzie może skryć się krasnoludek. Jeżeli macie maskotkę krasnoludka to możecie porównać postać z puzzli do maskotki dziecka.

 
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3cdec834ce8e

Zaśpiewaj i zatańcz!

My jesteśmy krasnoludki. (wskazywanie na siebie)

Hop -sa -sa, hop -sa -sa! (podskakiwanie)

 Pod grzybkami nasze budki. (daszek z rąk nad głową)

Hop -sa -sa, hop -sa -sa! (podskakiwanie)

 Jemy mrówki, żabie łapki. Oj tak, tak! Oj tak, tak!

 A na głowach krasne czapki – to nasz znak, to nasz znak.

 Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka. Ojojoj, ojojoj!

Płacze nawet niezabudka. Ojojoj, ojojoj!

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy: (dłonie zwinięte w rurkę)

Tru -tu -tu, tru -tu -tu! (dłonie przy ustach)

Gdy ktoś senny, to uśpimy: Lu -lu -lu, lu -lu -lu. (dłonie złożone przy ucha)

Kolorowy makaron – eksperyment

To nie tylko świetna zabawa; jest to również nauka kolorów. Dodatkowo może pomóc w nauce i sortowaniu kolorów.

Sposób wykonania:
Weź cztery miski i napełnij je makaronem. Do każdego makaronu dodaj kilka kropel barwnika spożywczego. Dobrze wymieszaj. Przygotuj kartki, których kolory będą odpowiadały zabawionemu makaronowi. Następnie możesz poprosić dziecko, aby posortowało kolory. Dodatkowo z kolorowego makaronu można tworzyć fantastyczne prace plastyczne.

Co rozwija?
To ćwiczenie uczy twoje dziecko sortowania i koordynacji.
Stymuluje zdolności wzrokowe i motoryczne Twojego dziecka.

Czas na memory!

https://eduzabawy.com/gry-online/polacz-obrazki/bajki/

Dla odpoczynku posłuchajcie bajki o krasnoludku

16.04

„Dzielimy się pomysłami” – zabawa plastyczna, ćwiczenie wyobraźni.

Dzieci z rodzicem siadają przy wspólnym stole. Każdy ma przed sobą białą kartkę. Na środku stołu leżą różne materiały plastyczne. Wszyscy będą wykonywali to, co zaproponuje każda kolejna osoba przy stole.
Zabawę rozpoczyna rodzic., mówiąc np.: Na środku kartki rysujemy kółeczko. Kolejną propozycję
zgłasza chętne dziecko, w tworzeniu dzieła powinno wziąć udział jak najwięcej osób. Gdy na kartce zabraknie miejsca, rodzic rozdaje kolejne kartki.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=325143580fc5

Może dzisiaj spróbujemy ułożyć nieco trudniejsze puzzle? 👆

a po ułożeniu puzzli możemy pograć w memory: https://eduzabawy.com/gry-online/memory/z-zabawkami/ 🙂

Nie podoba mi się to – poznajemy pojęcie zmęczenia i wartość odpoczynku

Każdy przedszkolak ma dużo zajęć i czasami może czuć się zmęczony. Jakie są twoje sprawdzone sposoby na odpoczynek? Obejrzyj propozycje zamieszczone tutaj. Może będą ci pomocne?

Przedszkolni odkrywcy

Oto eksperymenty, w których warto wziąć udział.

14.04

  1. Dzisiaj porozmawiamy o marzeniach na podstawie wiersza Agnieszki Nożyńskiej -Demianiuk pt. „Na torcie świeczki”

Na torcie świeczki płoną radośnie,
babcia się cieszy:
– Tak szybko rośniesz!
Dziadek wyjmuje z kosza prezenty:
– Chodź, jubilacie mój uśmiechnięty!
Film oglądamy z mojego życia –
mama się każdą sceną zachwyca:
– Patrzcie, tak kąpał się mój maluszek!
A tu stoimy z nim pod ratuszem!
Nadchodzi w końcu chwila wspaniała –
Która czas w biegu wnet zatrzymała.
– Nim zdmuchniesz świeczki, pomyśl życzenie!
– mama mnie prosi… – Tak, mam marzenie!
By różdżkę jakaś wróżka mi dała,
niech czarodziejską moc będzie miała.
Czego nią dotknę, niech różdżka zmienia!
Ot, takie właśnie mam dziś marzenia!
2. Rodzic rozmawia z dzieckiem nawiązując do treści wiersza, pytając o typowo urodzinowy zwyczaj podczas zdmuchiwania świeczek. Pyta, o czym marzyło dziecko w wierszu. Następnie dzieci wypowiadają się
na temat swoich marzeń urodzinowych, czy się spełniły.

3.Pomyśl życzenie” – ćwiczenie oddechowe.

Usiądź wraz z dzieckiem przy stole stawiając na środku „świeczkę” ( jeżeli nie chcesz korzystać ze świeczki możesz wykorzystać rolkę papieru i małą piłeczkę). Dzieci po kolei zdmuchują piłeczkę (lub płomień świeczki),
układają ją na rolce dla rodzica lub rodzeństwa. Zdmuchują z bliska i z daleka. Zwracaj uwagę, że nad
świeczką nie można się nachylać, bo jest to niebezpieczne.

4. Co słyszysz?” – praca indywidualna z dzieckiem, rozwijanie słuchu, ćwiczenia oddechowe.

Zademonstruj dziecku jakie dźwięki mogą wydawać poszczególne przedmioty (rwanie gazety,
stukanie w bębenek, mieszanie łyżeczką w szklance pustej oraz z wodą, potrząsanie kluczami, przesuwanie drewnianego klocka po stole). Następnie poproś dziecko o zasłonięcie oczu i wykonaj jedną z wymienionych czynności. Dziecko zgaduje, co robi rodzic.

Dla chętnych wstawiam propozycje eksperymentu ze świeczką 🙂

13.04

1. „Wszystko w parach” – dobieranie elementów w pary

Rodzic niech wyjmie kilka par skarpetek dziecka, rozłoży je na dywanie. Zadaniem dziecka będzie dobranie odpowiednio skarpetek do pary. Następnie wraz z pomocą rodziców przeliczcie ile par skarpetek udało wam się dobrać.

2. „Policz wzory” – praca indywidualna z dzieckiem, przeliczanie

Narysuj dziecku na plecach wzory palcem (kreski, kropki, maksymalnie 3 za jednym razem). Dziecko przelicza na głos narysowane elementy. Następnie zwiększ liczbę rysunków (maksymalnie 5), rysuj większe wzory, np. słońce, chmurkę, balon.

3. Pora się poruszać!

4. Malowanie widelcami

Kto powiedział, że widelce są przeznaczone tylko do jedzenia? Oto fajny sposób korzystania z widelców.

Sposób wykonania:
Ta prosta, ale zabawna czynność wymaga tylko kilku plastikowych widelców, farb i rysunków lub książek. Zanurz widelec w farbie i twórz różne wzory. Twoje dziecko może eksperymentować z kolorami.

Propozycje gier online:

  1. https://eduzabawy.com/cwiczenia-online/zaznacz-kolor/

2. https://eduzabawy.com/cwiczenia-online/porownania-mniejsze-wieksze/

Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata ( część 2 – Zabawy z deszczem )

  1. Obejrzyj prezentację Skąd się bierze deszcz?, opowiedz o wędrówce wody w przyrodzie, zaśpiewaj refren i powtórz dźwięki pojawiające się w piosence: kap kap, chlap chlap ( spójrz poniżej ).
  2. Zabaw się w zabawę Z chmurki do kałuży ( instrukcja – spójrz poniżej ).
  3. zabaw się w zabawę Przejście przez mokry ogród ( instrukcja – spójrz poniżej ).
  4. Wykonaj pracę plastyczną Deszczowa chmurka -przenoś kropelki za pomocą słomki ( spójrz poniżej ).

Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy trochę lata ( część 1 – Zabawy z tęczą )

1.Obejrzyj prezentację Jak słoneczko z chmurką tęczę wyczarowały, zapamiętaj jak najwięcej szczegółów, opowiedz swoimi słowami kolejność wydarzeń ( spójrz poniżej ).

2. Odpowiedz na pytania: Jakie kolory pojawiły się na tęczy? Jakie zwierzęta zobaczyły tęczę? Jakie kwiaty wyrosły na łące?

3. Wywołaj minitęczę ( przebieg eksperymentu – spójrz poniżej ).

4. Wykonaj minitęczę z kolorowych kół ( sposób wykonania – spójrz poniżej ).

5. Na podwieczorek przygotuj deser z jak największą liczbą tęczowych kolorów. Smacznego!

12.04- „Jestem kulturalny”

1. Rozmowa o akceptacji na podstawie opowiadania „Zygmuś Świnuś i obiad”

Zygmuś Świnuś był świetnym kolegą, a jednak nikt nie chciał koło niego siadać. Dlaczego?
– Zgadnij, co dziś jadłem na śniadanie – powiedział Zygmuś do Miśka Miodka, który zawsze
lubił posłuchać o tym, co ktoś jadł na śniadanie, obiad, a nawet kolację.
– Płatki owsiane z dżemem i kakao – odparł Misiek.
– Skąd wiesz? – zdziwił się Zygmuś.
– Bo ciągle masz je na buzi – wyjaśnił Misiek, kręcąc głową.
Przy obiedzie było jeszcze gorzej.
– Krysiu, dlaczego nie siadasz koło Zygmusia? – spytała pani.
– Bardzo przepraszam, ale dzisiaj nie mogę – odparła Krysia. – Mam białą bluzkę, a dziś
na obiad jest barszcz. Jeśli usiądę koło Zygmusia, za chwilę będę miała białą bluzkę w czerwone kropki, a to mi zupełnie nie pasuje do mojej stylizacji.
– Zygmusiu, czy nie mógłbyś zachowywać się bardziej kulturalnie? – spytała pani.
– A ja się nie zachowuję? – zdziwił się Zygmuś, otwierając buzię pełną jedzenia.
Był tylko jeden przypadek, gdy ktoś usiadł koło Zygmusia z własnej woli. Tuż po świętach
Andżelika Baran przyszła do szkoły z bardzo nieszczęśliwą miną. Kiedy zdjęła płaszczyk, wszyscy zrozumieli, dlaczego.
Andżelika miała na sobie pomarańczowy sweterek z zieloną owcą na samym środku.
– To prezent od babci – wyjaśniła ponuro.
– Z bardzo dobrej owczej wełny. Babcia powiedziała, że będę go nosić jeszcze przez wiele lat.
– Fajna ta owca – zauważył Zygmuś, który akurat pił sok z czarnej porzeczki.
– Tylko trochę zielona. Pewnie niedojrzała.
I tak się zaczął śmiać, że zakrztusił się sokiem i zaczął kasłać. Sporo soku znalazło się na sweterku Andżeliki.
– Zygmusiu! – zawołała pani. – Przeproś koleżankę! To było bardzo niekulturalne!
– Nie szkodzi – powiedziała Andżelika, która nagle jakby się rozpogodziła.
– Zupełnie nie szkodzi, proszę pani. A co będzie na obiad?
A gdy się okazało, że na obiad mają być buraczki i budyń czekoladowy, Andżelika zawołała:
– Zygmuś! Rezerwuję sobie miejsce obok ciebie!
Od tego dnia już nigdy nie przyszła do przedszkola w sweterku z zieloną owcą.
– Zygmusiu, musisz się nauczyć jeść kulturalnie – powiedziała pani. – W przeciwnym razie
nikt nie będzie obok ciebie siadać.
– Zygmuś na pewno się nauczy – odezwała się Sylwia Sowa. – Ale mój naukowy rozum podpowiada mi, że dobrze by było do tego czasu podawać na obiad jakieś bezbarwne potrawy.
Bo inaczej wszyscy będziemy wyglądać jak zielona owca Andżeliki…
Rozmowa w oparciu o tekst utworu, Rodzic pyta:
– Co takiego robił Zygmuś przy stole, że nikt nie chciał obok niego siedzieć?
– Skąd Misiek wiedział, co prosiaczek jadł na śniadanie?
– O co pani prosiła Zygmusia?
– Pamiętasz, co się wydarzyło, gdy Zygmuś pił sok i jednocześnie śmiał się?
– Czy trudno jest być kulturalnym przy stole?

2.Rozmowa z dziećmi w oparciu o tekst utworu, N. pyta: Co takiego robił Zygmuś przy stole,
że nikt nie chciał obok niego siedzieć? Skąd Misiek wiedział, co prosiaczek jadł na śniadanie?
O co pani prosiła Zygmusia? Pamiętacie, co się wydarzyło, gdy Zygmuś pił sok i jednocześnie
śmiał się? Czy trudno jest być kulturalnym przy stole?

3. „Każda inna, ale kulturalna” – zabawa porównawcza, ćwiczenie umiejętności sprzątania po posiłku.
Rodzic mówi: Po posiłku należy po sobie sprzątnąć, tego wymaga kulturalne zachowanie.
Popatrz na swoje dłonie, czy każda jest taka sama? Dziecko ogląda dłonie swoje i rodzica porównuje je, przykładając do siebie. Rodzic pyta: Co potrafi zrobić po posiłku twoja dłoń?

4.„Zapamiętaj, to ważne!” – poznanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.

Rodzic prosi o powtórzenie zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
W ciągu tygodnia może utrwalać je z dzieckiem.

1. Najpierw jedzenie do buzi wkładam, potem ją zamykam i ładnie zjadam.
2. Gdy do buzi jedzenie wkładasz, nachyl się nad talerzem, z którego je zjadasz.
3. O tym każdy przedszkolak pamiętać musi – jem i piję w ciszy, by się nie zakrztusić.

5. Zabawa z piłką

Będziesz potrzebować piłki i pojemnika, np. plastikowego kosza. Zadaniem dziecka jest trafić piłką do kosza. Jeżeli dziecko opanuje rzuty np. z odległości pół metra, stopniowo zwiększaj dystans.

Przedszkole Misiowej Mamy ( 10 )

Przez minione dwa tygodnie uczestniczyliśmy w ogólnopolskim projekcie Przedszkole Misiowej Mamy razem z tysiącami dzieci i rodziców z całej Polski. Dziś otrzymaliśmy certyfikaty uczestnictwa.

Propozycje na 9.04 🙂

Dziś zaczniemy od układania puzzli:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=050fbde92872

Następnie ponownie pobawimy się w quiz! Tym razem o zwierzętach żyjących na farmie:

„Odgłosy zwierząt” – zabawa dydaktyczna rozwijająca percepcję słuchową

Do pośpiewania

Propozycje pracy plastycznej z użyciem rączek i farb:

Przedszkole Misiowej Mamy (9)

  1. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne ( spójrz poniżej ).

2. Posłuchaj opowiadania D. Kossak Sport to zdrowie, odpowiedz na pytania dotyczące treści ( spójrz poniżej ).

3. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłki lub skakanki, zachęcanie do aktywnego spędzanie czasu wolnego.

4. Małe i duże kroki -zabaw się pokonując odległość od wyznaczonego punktu do rodzica – krokami słoniowymi ( duży wykrok ), normalnymi , podskokami, tip topami ( stopa dostawiana do stopy ).

5. Zabawa rozwijająca twoją wyobraźnię: Czy zwierzęta uprawiają sport?

6. Poruszaj się do słów rymowanki , policz wykonane kroki ( spójrz poniżej ).

7. Wykonaj masażyk relaksacyjny ( spójrz poniżej ).

8. Idź na spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Przedszkole Misiowej Mamy (8)

  1. Zatańcz do melodii A. Vivaldiego Wiosna z cyklu Cztery pory roku, określ nastrój tego utworu i twojego tańca.
  2. Rozwiąż zagadki na temat sportu ( spójrz poniżej ), może ułożysz swoje własne?
  3. Zajmij się klasyfikowaniem swoich ubrań – to nadaje się do…, a to do…
  4. Zabaw się w zabawę konstrukcyjno – manipulacyjną Stadion sportowy, zbuduj go z klocków, użyj określeń trybuny, płyta boiska, murawa…
  5. Zabaw się w zabawę logopedyczną używając piłeczki pingpongowej – przesuwaj ją za pomocą oddechu jak najdalej potrafisz.
  6. Zrób trening fitness z Lulisią i Lulitulisiami ( spójrz poniżej ).
  7. weź udział w kolejnym dniu bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Propozycje zabaw na dziś 7.04:

Spróbuj wraz z pomocą rodziców połączyć obrazki!

https://eduzabawy.com/gry-online/polacz-obrazki/wiosna/

A teraz sprawdzimy waszą pamięć w grze memory!

https://eduzabawy.com/gry-online/memory/zwierzeta-wiejskie/

Specjalnie dla was przygotowałam mini quiz związany z wiosennymi kwiatami, o których udało nam się porozmawiać w przedszkolu 😊

Dla rozruchu polecam zabawę ruchową: „Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy”

Teraz zapoznamy się ze zwierzątkami żyjącymi na farmie

Dziękujemy serdecznie Jasiowi, Neli oraz ich rodzicom za pomoc przy stworzeniu pięknych prac pt. „Koszyczek Wielkanocny”. Gratulujemy pomysłowości 🙂

Przedszkole Misiowej Mamy ( 7 )

1.Zatańcz Prosty taniec, wykonując gimnastykę z rodzicami przy muzyce ( spójrz poniżej ).

2. Zabaw się w zabawę Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy!

3. Jakie znasz dyscypliny sportowe?, przypomnij sobie ich nazwy, pomyśl czy znasz kogoś, kto w twojej rodzinie którąś z tych dyscyplin uprawia?

4. Obejrzyj film edukacyjny pn Dyscypliny sportowe ( spójrz poniżej ).

5. Wysłuchaj wiersza E. Pawlak Elementarz sportowy ( spójrz poniżej ).

6. Bądź kreatywny, wymyśl sprzęt sportowy posługując się tym, co znajduje się w twoim zasięgu.

7. Zaprojektuj strój piłkarza ( spójrz poniżej ).

8. Wyjdź na spacer, zmierz liczbę kroków krokomierzem.

Grupa I

Z okazji Wielkanocy dużo spokoju, miłości i ciepła
Niech ten czas przyniesie Wam mnóstwo odpoczynku
A na stole niech będą same pyszności.
Mokry dyngus niech oczyści Was na wiosnę
I niech te dni będą bardzo radosne!

Przedszkole Misiowej Mamy (6)

1.Zabawa paluszkowa Pajączek ( spójrz poniżej ).

2. Odpowiedz na pytanie: Po co nam aktywność fizyczna? -obejrzyj film edukacyjny, porozmawiaj o nim ( spójrz poniżej ).

3. Wspólnie zaplanujcie rodzinne aktywności sportowe na najbliższe dni – spacer, gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, rower…

4. Zabawa z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne Rowerek – w parze w leżeniu na plecach stopy obu osób są złączone i wspólnie wykonują rowerek powtarzając rymowankę w różnym tempie: Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze, raz dwa trzy, jedź i ty!

5. Zabawa Zrób to samo – naśladuj postawy ludzików z planszy ( spójrz poniżej )

6. Zaprojektuj domowy tor przeszkód, zadbaj o bezpieczeństwo.

7. Idź na spacer z rodzicami i pobij wasz dotychczasowy rodzinny rekord spacerowania – wykorzystaj w tym celu krokomierz.

Przedszkole Misiowej Mamy (5)

1.Zabaw się w zabawę rytmiczną pn Taniec ( spójrz poniżej ).

2. Zabawa Zapraszam do kuchni – to okazja abyś był/a przewodnikiem po waszej domowej kuchni: zaprezentuj kuchnię, opowiedz o jej wyposażeniu, funkcjach.

3.Pomyśl jak zadbać o bezpieczeństwo w waszej kuchni, określ co możesz robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców, pokaż i nazwij urządzenia elektryczne.

4.Sprawdź w zabawie badawczej czy kakao w proszku zmieszane z mąka, solą lub cukrem zmieni swoja barwę? co się stanie gdy dodasz trochę wody?

5.Porozmawiaj o świątecznych potrawach i wypiekach, ustal w jaki sposób możesz uczestniczyć w przygotowaniach do świąt.

6. Zorganizuj kuchenny koncert muzyczny, wykorzystaj to, co znajdziesz na terenie kuchni.

7. Ułóż rytmy z kuchennych przyborów np talerz – łyżka – łyżka- kubek…

8. Zorganizuj przyjemną relaksację za pomocą wierszyków – masażyków ( spójrz poniżej ).

Przedszkole Misiowej mamy (4)

1.Zagraj w grę zręcznościową Spacer dziecka i rodzica i przejdź się po pokoju z jajkiem na łyżce.

2.Obejrzyj film edukacyjny o tym, jak z jajka powstaje pisklę, porozmawiaj o treści ( spójrz poniżej ).

3. Podaj przykłady zwierząt wykluwających się z jajka .

4. Zabaw się w zabawę przy historyjce o pisklętach, naśladuj ich ruchy: W małym kurniku, przy krzaczku poziomek żółciutkie pisklaki mają swój domek. W kurniku bałaganu nie spotkasz wcale, sprzątają w nim pisklaki codziennie wytrwale. Jeden myje okna, drugi ściera kurze, trzeci wielką miotłą zamiata podwórze.

5. Zabaw się w zabawę badawczą – uważnie obejrzyj rozbite jajko, opisz je, poszukaj zarodka, oddziel żółtko od białka zasysając żółtko delikatnie do plastikowej butelki.

6. Zabaw się w zabawę ruchową udając jajko – turlaj się po dywanie do przodu, do tyłu i na boki.

Przedszkole Misiowej Mamy (3)

1.Wykonaj śpiewankę – pokazywankę Kurka ( spójrz poniżej ).

2.Obejrzyj film edukacyjny na temat tradycji i symboli wielkanocnych ( masz wybór – spójrz poniżej ), porozmawiaj o tym, co zobaczyłeś/łaś i spróbuj odpowiedzieć na pytanie : czym jest tradycja?

3.Rozwiąż zagadki wielkanocne ( spójrz poniżej ).

4.Zabaw się z matematyczną zabawę – narysuj na kartce jajko i wpisz w nie dowolne cyfry lub wzory z kostki, rzuć kostką i zaznacz wylosowaną cyfrę lub wzór.

5.Zabaw się w zabawę ortofoniczną Kto się schował w wielkanocnym koszyczku? – naśladuj głosy i ruchy zwierząt – pi pi pi mówi kurczątko i trzepocze skrzydełkami, baranek beee beee bee i chodzi na czworakach, kogucik kukuryku i uderza o uda dłońmi prostych rąk.

5.Umyjcie lustro i zróbcie przed nim śmieszne miny.

Propozycje pracy na 31.03 🙂

  1. Zabawa dydaktyczna – Wielkanocne zwyczaje.

Przeczytajcie dziecku wymyślone przez was zdania o świętach wielkanocnych. Jeżeli zdanie jest prawdziwe dziecko podskakuje, jeśli fałszywe tupie nogą.

Przykładowe zdania:

  • W koszyczku wielkanocnym znajduje się cukrowy osiołek.
  • Pisanki to kolorowe jajka.
  • Święta wielkanocne obchodzone są jesienią.
  • Z jajek wykluwają się kurczaczki.
  • Przed świętami robimy porządki.

2. Żeby uzupełnić swój koszyczek wielkanocny przydałyby nam się kolorowe pisanki! Poproście rodziców o wspólne wykonanie pisanek według waszych pomysłów. Poniżej zamieszczam link, w którym znajdziemy ciekawe inspiracje do zrobienia malowanych jajek.

https://www.mjakmama24.pl/mama/imprezy/pomysly-na-pisanki-6-najciekawszych-pomyslow-na-pisanki-inspiracje-aa-pwGZ-f8Ge-vj4i.html

3. Spróbujcie eksperymentować z jajkiem!

4. Czas na poranną gimnastykę!

Przedszkole Misiowej Mamy (2)

  1. Wykonaj ćwiczenia z Muzycznej gimnastyki w podskokach (spójrz poniżej).
  2. Dokończ zdania: Moja mamusia jest…, Mój tatuś jest
  3. Zabaw się w Rodzinny quiz: zapytaj członków swojej rodziny o ich zainteresowania, ulubione potrawy świąteczne czy preferowane formy spędzania wolnego czasu.
  4. Zabawa ruchowa Naśladuj mamę, naśladuj tatę.
  5. Wysłuchaj opisu i dopasuj mamę do konkretnego dziecka ( spójrz poniżej ).
  6. Idź na wiosenny rodzinny spacer, wskaż zjawiska pogodowe związane z wiosną.

Przedszkole Misiowej Mamy (1)

1.Wybierz ćwiczenie gimnastyczne kręcąc kołem w aplikacji Wordwall ( spójrz poniżej ) i wykonaj je.

2.Opowiedz co zapamiętałeś/łaś z wiersza M.Terlikowskiej Każdy po sobie sprząta ( czasdzieci.pl ).

3.Stwórz listę obowiązków domowych ( spójrz poniżej ).

4.Zabaw się w tropiciela bałaganu i odgadnij co zmieniło się w twoim pokoju, gdy na chwile z niego wyszedłeś/wyszłaś.

5.Zaśpiewaj Piosenkę o sprzątaniu domu ( spójrz poniżej ).

6.Na przerwę w muzyce zatrzymaj się i wykonaj odpowiednią podaną w haśle czynność z zakresu domowych obowiązków.

7.Dokończ zdanie: Porządki są potrzebne, bo..

29.03 – Propozycje pracy

Z okazji nadchodzących świąt zapraszam do obejrzenia poniższego filmu, dzięki któremu zapoznamy się ze zwyczajami świąt Wielkanocnych 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg&ab_channel=EduKredka

Dzieci zachęcam do wykonania pracy plastycznej o temacie „Koszyczek Wielkanocny”

  • Praca powinna być wykonana na kartce formatu A4 dowolną techniką półprzestrzenną lub płaską. W pracy powinny być uwzględnione elementy tradycji obchodzenia Świąt Wielkanocnych. Prace proszę wysyłać na naszego e-maila grupowego do dnia 5.04.2021. Wysłane prace zostaną zamieszczone na stronie.

Rodzicom proponuje przeczytać dzieciom wiersz Wielkanocne kolory ( D. Gellner), a następnie porozmawiać o jego treści.

Na wielkanocnym stole

kolor się miesza z kolorem.

Śmieją się z każdej strony

owsa wstążki zielone,

bazie, srebrne jak deszczyk…

I co jeszcze?

Przy obrusie biała falbanka,

złoty dzwonek baranka

i tysiąc różnych kolorów

na świątecznych pisankach!

  • Propozycje pytań do rozmowy z dzieckiem po przeczytaniu wiersza:

 − O jakich świętach jest mowa w wierszu?

− Co kojarzy ci się ze Świętami Wielkanocnymi?

 − Jakie kolory występują w wierszu?

Czas na zabawę ruchową, czyli taką jaką lubicie najbardziej!

Głowa, ramiona, kolana, pięty – doskonale znana wam melodia!

Rodziców zachęcam do wspólnego tańca ze swoimi dziećmi 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE&t=27s&ab_channel=PIOSENKIDLADZIECIBZYKtv

„Spacerek” – Puść dziecku muzykę i rzucaj różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy udajecie, że podnosicie coś z podłogi; „Gonimy motyle!” –podbiegacie i łapiecie niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a musicie podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd.

Propozycje pracy z dziećmi☺️:

Utrwalenie wiersza, którego uczyliśmy się ostatnio w przedszkolu:

Spadła deszczu kropla,
Plum…
Zawiał ciepły wietrzyk,
Szum…
Coś pachnie w powietrzu –
Kwiat.
Zmienia się wokoło
Świat.
A co to tak śpiewa?
Ptak.
Czyżby przyszła wiosna?
Tak!

Dziękujemy serdecznie wszystkim rodzicom oraz dzieciom, którzy wzięli udział w rodzinnym konkursie Pani Wiosna! Gratulujemy pomysłowości💚

Dzień pomarańczowy🟠

Już wiosna!

Swobodne zabawy na świeżym powietrzu

Zabawy z farbą i stretchem

Dzień grecki

Dziękujemy Stasiowi L. oraz jego rodzicom za przygotowanie świetnej prezentacji o Grecji!

Tor przeszkód

Zabawy nowymi zabawkami

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MARZEC 2021

  1. Doskonalenie orientacji przestrzennej,
  2. Rozwijanie słuchu muzycznego,
  3. Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby,
  4. Ćwiczenie zgodnej współpracy,
  5. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się,
  6. Doskonalenie umiejętności matematycznych,
  7. Dostrzeganie oraz nazywanie zmian w przyrodzie.

Praca plastyczna w grupach

Zajęcia plastyczne- wyklejanie plasteliną

Dzień węgierski

Serdecznie dziękujemy Stasiowi L oraz jego rodzicom za przygotowanie świetnej prezentacji na temat Węgier. Maluchy wraz z grupą II z ciekawością oglądali prace wykonaną przez Stasia. 🇭🇺

Tłusty czwartek 🍩

Dzień brązowy 🤎

  • Zabawy integrujące grupę: wspólne układanie puzzli, tworzenie konstrukcji z klocków oraz stworzenie grupowego rysunku
  • Zabawa z magicznymi kubeczkami

Zajęcia plastyczne

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA LUTY 2021:

  1. Poznanie znaczenia wody dla życia na Ziemi,
  2. Uświadomienie potrzeby oszczędnego gospodarowania wodą na co dzień,
  3. Umiejętne postępowanie w styczności z ogniem, rozpoznawanie niebezpieczeństw, rozróżnianie i nazywanie pojazdów powietrznych,
  4. Nabywanie zdolności matematycznych podczas zabaw z kodowaniem, poznawanie zawodu fryzjera,
  5. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  6. Kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach,
  7. Poznawanie literatury dziecięcej.

Zabawy na świeżym powietrzu

Zajęcia z rytmiki

Biały Dzień Babci i Dziadka

Praca plastyczna- Lepimy Bałwanka

Bal Karnawałowy

Szanowni rodzice!
Informujemy, że bal karnawałowy odbędzie się 18.01.2021 w grupach przed południem. 🥳

ZAMIERZENIE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE STYCZEŃ

  1. Kształtowanie kreatywnego i logicznego myślenia
  2. Zapoznanie się z zasadami bezpiecznych zabaw zimowych
  3. Rozwijanie poczucia przynależności grupy
  4. Rozpoznawanie emocji

Dziękujemy wszystkim dzieciom i rodzicom za udział i zaangażowanie w konkursie na świąteczną bombkę. Gratulujemy! ☺️

Życzenia świąteczno – noworoczne

dzisiaj ćwiczyliśmy naszą sprawność manualną podczas zajęć plastyczno-technicznych ✍🏻

,,Sportowy piątek” – gry i zabawy ruchowe usprawniające motorykę

Zajęcia plastyczno-techniczne: CHOINKA🎄

,,Sportowy piątek” – zabawy usprawniające motorykę

Dziś robiliśmy kartki świąteczne, które można zobaczyć w szatni na tablicy korkowej ☺️

Wczoraj robiliśmy bombki na choinkę 🎄

DZIEŃ CZEROWNY
Dzisiaj odwiedziła nas Śnieżynka, którą przysłał do nas Święty Mikołaj🎅🏻.
Później wspólnie z grupą ubraliśmy choinkę 🎄.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2020r. GR.I.

1. DOSTRZEGANIE PIERWSZYCH OZNAK ZIMY, ZAPOZNANIE Z NAZWAMI I KOLEJNOŚCIĄ WYSTĘPOWANIA PÓR ROKU.

2. ROZPOZNAWANIE FIGUR GEOMETRYCZNYCH, ZAPOZNANIE Z KWADRATEM.

3. USPRAWNIANIE ZDOLNOŚCI MANUALNYCH (WYCINANIE).

4. UTRWALANIE PODSTAWOWYCH KOLORÓW PODCZAS TWORZENIA KARTEK ŚWIĄTECZNYCH.

5. WZMACNIANIE WIĘZI EMOCJONALNEJ Z BLISKIMI.

6. UTRWALANIE WIEDZY NA TEMAT ZWYCZAJÓW BOŻO NARODZENIOWYCH.

 LIST DO ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA🎅🏻
Dzisiaj wspólnie z naszą grupą napisaliśmy list do Świętego Mikołaja, który ma nas odwiedzić 7 grudnia 🙂.

Prace wysłane na konkurs „Uśmiechnięta dynia”☺️🧡
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i kreatywne prace. 
Gratulujemy wszystkim uczestnikom‼️

Dzisiejsze zabawy na podwórku przedszkolnym ⚽️👦🏻👧🏼

25.11.2020 DZIEŃ MISIA 🧸🤎

DZIEŃ ZIELONY 🟢

Praca plastyczna 🧑🏻‍🎨

dzisiaj zamiast pędzelka do malowania farbami użyliśmy słomek ☺️

Zajęcia logopedyczne 🗣👄

Święto Niepodległości w grupie I. 🇵🇱

Czwartkowy szwedzki stół 🥗🥖🍞

Ostatnio uczyliśmy się o naszym kraju 🇵🇱

Kasztanowe zwierzątka🍂🐿🌞

Nasza grupowa i wspólnie zrobiona flaga Polski🇵🇱

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2020r. GR.I.
– KSZTAŁTOWANIE POSTAW PATRIOTYCZNYCH, ROZUMIENIE ZNACZENIA SŁOWA „ PATRIOTA”
– ZAPOZNANIE SIĘ Z HERBEM WARSZAWY
– ROZBUDZENIE WRAŻLIWOŚCI DZIECKA PODCZAS DZIAŁAŃ Z FARBAMI
– ROZPOZNAWANIE I NAZYWANIE EMOCJI
– ROZWIJANIE MYŚLENIA LOGICZNEGO

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

Dzień żółty

Nasze zajęcia

Zajęcia plastyczne

Na zajęciach plastycznych dzieci robiły jesienne drzewka 🌳

Zajęcia z rytmiki

Zabawy w na placu zabaw

Jesienne grzybki- praca plastyczna

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZE – JĘZYK ANGIELSKI (X)

Grupa I dzieci trzyletnich bierze udział w zajęciach Dwujęzyczne Dzieci – Program Powszechnej Dwujęzyczności Baby Beetles dla dzieci do 4 r.ż.

W październiku kontynuujemy Unit ZOOM ( zajęcia 5-8 ): Dance!, Jump! Clap!, Hiding, Here I am! New key words: dance, up, down, round, jump, clap, I am, hiding, boo, here, peepbo. Cele: rozumienie i reagowanie na polecenia w języku angielskim, naśladowanie odpowiednich działań, powtarzanie nowych słów w odpowiednim kontekście, udział w zabawach ruchowych i manipulacyjnych, wyrabianie koncentracji uwagi. Pupil’s activity book: colour and use the arrow flashcards, circle the differences, colour and make pop-up, find and circle the Baby Beetles.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDIERNIK 2020r. GR.I

  1. POZNANIE PRZEZ DZIECKO ZNACZENIA EMPATII JAKO WAŻNEJ WARTOŚCI.
  2. STWARZANIE WARUNKÓW DO POSZERZENIA DOŚWIADCZEŃ JĘZYKOWYCH.
  3. ZAPOZNANIE ZE ŚRODOWISKIEM PRZYRODNICZYM.
  4. ROZPOZNAWANIE KOLORÓW, OWOCÓW, WARZYW.
Skip to content